WIE IS MIELKO
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Is dit nog wat voor je?
Shuttle uit 1986 voor 340€... niet de mooiste, maar wordt nog wel belastingvrij...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Marko
Shuttle uit 1986 voor 340€... niet de mooiste, maar wordt nog wel belastingvrij...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Ik mis eigenlijk een speciaal onderdeel in dit forum eigenlijk.om dit soort dingen algemeen te plaatsen.
Dus zet ik het maar in mijn eigen topic.
Verlagen :
Vandaag de achterveren klaar.
Omdat iedere veer onder redelijke voorspanning staat tussen schotel en schokbreker,wil dat zeggen dat de veer langer is dan de schokbreker .
Nu wist ik toevallig dat de veerschotel boven bijna hetzelfde is als die van een civic van 88to99.
Het voordeel van die veerschotel iets anders is.De rubbers waar de schokbreker pen in zit,zitten OP de schotel.Waardoor de schokbreker pen verder door de schotel komt.
De reden dat je dit wilt,is dat je een kortere veer weer moet zien op te sluiten tussen boven en onder schotel.Met de nieuwe schotel zak je dus verder over de schokbreker pen.(die chroom stang in de schokbreker)
Het enige wat niet past ,is de bus in de rubbers.Dat busje heeft minder diameter om de stang erdoor te steken.MAAR je kunt de busjes gewoon over persen :D
De schotel los op de stang met de veer ernaast,zo zie je goed de ruimte .
Nu kun je op het internet diverse bedrijven vinden die losse veren leveren.Je kunt gewoon de maat opgeven en veerspanning.Dus zo zou je kortere veren kunnen bestellen.
Maar ik doe het makkelijk :D
Ik heb de originele veer ingekort.Gewoon 1.5winding eraf geslepen,verhit en wat omgezet om weer een net draagvlak te krijgen.
Als je alles dan weer monteerd krijg je dit.
Hoeveel verlaging ik nu krijg weet ik nog niet.Daar moet ik de boel nog voor monteren
Dus zet ik het maar in mijn eigen topic.
Verlagen :
Vandaag de achterveren klaar.
Omdat iedere veer onder redelijke voorspanning staat tussen schotel en schokbreker,wil dat zeggen dat de veer langer is dan de schokbreker .
Nu wist ik toevallig dat de veerschotel boven bijna hetzelfde is als die van een civic van 88to99.
Het voordeel van die veerschotel iets anders is.De rubbers waar de schokbreker pen in zit,zitten OP de schotel.Waardoor de schokbreker pen verder door de schotel komt.
De reden dat je dit wilt,is dat je een kortere veer weer moet zien op te sluiten tussen boven en onder schotel.Met de nieuwe schotel zak je dus verder over de schokbreker pen.(die chroom stang in de schokbreker)
Het enige wat niet past ,is de bus in de rubbers.Dat busje heeft minder diameter om de stang erdoor te steken.MAAR je kunt de busjes gewoon over persen :D
De schotel los op de stang met de veer ernaast,zo zie je goed de ruimte .
Nu kun je op het internet diverse bedrijven vinden die losse veren leveren.Je kunt gewoon de maat opgeven en veerspanning.Dus zo zou je kortere veren kunnen bestellen.
Maar ik doe het makkelijk :D
Ik heb de originele veer ingekort.Gewoon 1.5winding eraf geslepen,verhit en wat omgezet om weer een net draagvlak te krijgen.
Als je alles dan weer monteerd krijg je dit.
Hoeveel verlaging ik nu krijg weet ik nog niet.Daar moet ik de boel nog voor monteren
Laatst gewijzigd door mielko op vr mei 13, 2011 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
jij bent wel echt een superhandige Harry zeg :) Briljant! We moeten er maar voor zorgen dat de info op dit forum niet verloren gaat, voor tegen de tijd dat ik mijn Civic ook ga restaureren :) Dan heb ik al die info weer nodig die jij hier opschrijft :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
ZIet er goed uit
hallo Mielko,
ik zie dat je weer lekker bezig bent. Post nog eens wat foto's van je auto, want die zal inmiddels ook wel weer verandert zijn. Foto's van het verlagingsresultaat zouden je verhaal helemaal afmaken natuurlijk.
Wat ik me afvroeg. Achter hoef ik hem niet te verlagen, daar staat ie namelijk al redelijk laag. VOor is echter wel erg wenselijk, omdat hij nu dus achterover hangt. Geldt dat trucje met de veerschotels ook voor de voorzijde? OF weet je daar iets anders voor? De mogelijkheid die ik weet is dat je de schokbrekerdraad verder laat tappen zodat je de veer verder kunt indrukken danwel inkorten zonder dat ie los komt te liggen. Mocht er echter een veerschotel zijn waarbij dit niet nodig is dan is dat natuurlijk nog veel beter.
Als je iets weet horen we het vast hier.
groeten andre
ik zie dat je weer lekker bezig bent. Post nog eens wat foto's van je auto, want die zal inmiddels ook wel weer verandert zijn. Foto's van het verlagingsresultaat zouden je verhaal helemaal afmaken natuurlijk.
Wat ik me afvroeg. Achter hoef ik hem niet te verlagen, daar staat ie namelijk al redelijk laag. VOor is echter wel erg wenselijk, omdat hij nu dus achterover hangt. Geldt dat trucje met de veerschotels ook voor de voorzijde? OF weet je daar iets anders voor? De mogelijkheid die ik weet is dat je de schokbrekerdraad verder laat tappen zodat je de veer verder kunt indrukken danwel inkorten zonder dat ie los komt te liggen. Mocht er echter een veerschotel zijn waarbij dit niet nodig is dan is dat natuurlijk nog veel beter.
Als je iets weet horen we het vast hier.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Foto's heb ik niet voor je.
Ik ben nu alles aan het klaar maken voor 1 grote ombouw.
Blok wissel,4x100 en verlaging.Als ik alles compleet wil ik alles in 1 keer doen.
Dus geen foto's van vernieuwingen.
Wat betreft verlaging voor,dat word lastiger.Omdat de hele veerpoot moet draaien om te kunnen sturen.
Ik heb naast de originele nu civic 88/99 schokbrekers liggen.Die zijn zowiezo korter dan de originele van de bol.
Deze schokbrekers zijn alleen dunner,en passen niet zo in de fusee.
Misschien dat ik een vulbus draai die ik weer over de schokbreker schuif en zo de fusee maat heb.
De bovenste veerschotel verbinding moet ik nog eens bedenken.Misschien mbv de originele tops.Maar ik zit ook te denken aan een compleet nieuwe te maken,een schotel met kogel lager erin.
Ik ben er nog niet uit in ieder geval.
Ik ben nu alles aan het klaar maken voor 1 grote ombouw.
Blok wissel,4x100 en verlaging.Als ik alles compleet wil ik alles in 1 keer doen.
Dus geen foto's van vernieuwingen.
Wat betreft verlaging voor,dat word lastiger.Omdat de hele veerpoot moet draaien om te kunnen sturen.
Ik heb naast de originele nu civic 88/99 schokbrekers liggen.Die zijn zowiezo korter dan de originele van de bol.
Deze schokbrekers zijn alleen dunner,en passen niet zo in de fusee.
Misschien dat ik een vulbus draai die ik weer over de schokbreker schuif en zo de fusee maat heb.
De bovenste veerschotel verbinding moet ik nog eens bedenken.Misschien mbv de originele tops.Maar ik zit ook te denken aan een compleet nieuwe te maken,een schotel met kogel lager erin.
Ik ben er nog niet uit in ieder geval.
weinig updates aan de bol .
Ben lekker bezig aan de span nog steeds.Ook is mijn renault express de deur uit.Die kon in nederland niet meer door de keuring vanwege overmaat aan roest.
Ondertussen moet hij ergens in afrika rondrijden waar hij nog vele jaren dienst doet denk ik.
We hebben wel een honda erbij in de familie. :D
Mn meisje was jarig,en ik heb haar een brommer cadeau gedaan.Incl zuurstok roze helm
Een honda PC50,bouwjaar ergens tussen 1961 en 1968 zoiets.
4takt,pruttel pruttel :D .Erg leuk ding
Eliene is er super blij mee.
Ben lekker bezig aan de span nog steeds.Ook is mijn renault express de deur uit.Die kon in nederland niet meer door de keuring vanwege overmaat aan roest.
Ondertussen moet hij ergens in afrika rondrijden waar hij nog vele jaren dienst doet denk ik.
We hebben wel een honda erbij in de familie. :D
Mn meisje was jarig,en ik heb haar een brommer cadeau gedaan.Incl zuurstok roze helm
Een honda PC50,bouwjaar ergens tussen 1961 en 1968 zoiets.
4takt,pruttel pruttel :D .Erg leuk ding
Eliene is er super blij mee.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55