WIE IS MIELKO

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » ma jul 26, 2010 14:33

proost!
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » ma jul 26, 2010 21:41

Zoek je overigens een Honda Shuttle of een Honda Civic Shuttle? Daar zit nogal een verschil tussen....

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma jul 26, 2010 22:04

nee ,civic shuttle,dat grootte ding is voor de gelovige mede mens met 16 kinderen :lol:

rob010

Bericht door rob010 » di jul 27, 2010 09:21

Hallo vliegwielen afdraaier :D

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » di jul 27, 2010 10:43

he rob,
een bekende van civicclubholland!
greetz

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo aug 01, 2010 00:34

Is dit nog wat voor je?

Shuttle uit 1986 voor 340€... niet de mooiste, maar wordt nog wel belastingvrij...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2


Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » do aug 05, 2010 16:28

Ik mis eigenlijk een speciaal onderdeel in dit forum eigenlijk.om dit soort dingen algemeen te plaatsen.
Dus zet ik het maar in mijn eigen topic.

Verlagen :

Vandaag de achterveren klaar.
Omdat iedere veer onder redelijke voorspanning staat tussen schotel en schokbreker,wil dat zeggen dat de veer langer is dan de schokbreker .
Nu wist ik toevallig dat de veerschotel boven bijna hetzelfde is als die van een civic van 88to99.
Het voordeel van die veerschotel iets anders is.De rubbers waar de schokbreker pen in zit,zitten OP de schotel.Waardoor de schokbreker pen verder door de schotel komt.
De reden dat je dit wilt,is dat je een kortere veer weer moet zien op te sluiten tussen boven en onder schotel.Met de nieuwe schotel zak je dus verder over de schokbreker pen.(die chroom stang in de schokbreker)
Het enige wat niet past ,is de bus in de rubbers.Dat busje heeft minder diameter om de stang erdoor te steken.MAAR je kunt de busjes gewoon over persen :D
Afbeelding

De schotel los op de stang met de veer ernaast,zo zie je goed de ruimte .
Afbeelding

Nu kun je op het internet diverse bedrijven vinden die losse veren leveren.Je kunt gewoon de maat opgeven en veerspanning.Dus zo zou je kortere veren kunnen bestellen.
Maar ik doe het makkelijk :D
Ik heb de originele veer ingekort.Gewoon 1.5winding eraf geslepen,verhit en wat omgezet om weer een net draagvlak te krijgen.
Afbeelding

Als je alles dan weer monteerd krijg je dit.
Afbeelding

Hoeveel verlaging ik nu krijg weet ik nog niet.Daar moet ik de boel nog voor monteren
Laatst gewijzigd door mielko op vr mei 13, 2011 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » vr aug 06, 2010 08:05

slim!! ben benieuwd wat dit doet met je auto.
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » vr aug 06, 2010 22:04

jij bent wel echt een superhandige Harry zeg :) Briljant! We moeten er maar voor zorgen dat de info op dit forum niet verloren gaat, voor tegen de tijd dat ik mijn Civic ook ga restaureren :) Dan heb ik al die info weer nodig die jij hier opschrijft :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

ZIet er goed uit

Bericht door andregc » zo aug 15, 2010 16:03

hallo Mielko,

ik zie dat je weer lekker bezig bent. Post nog eens wat foto's van je auto, want die zal inmiddels ook wel weer verandert zijn. Foto's van het verlagingsresultaat zouden je verhaal helemaal afmaken natuurlijk.

Wat ik me afvroeg. Achter hoef ik hem niet te verlagen, daar staat ie namelijk al redelijk laag. VOor is echter wel erg wenselijk, omdat hij nu dus achterover hangt. Geldt dat trucje met de veerschotels ook voor de voorzijde? OF weet je daar iets anders voor? De mogelijkheid die ik weet is dat je de schokbrekerdraad verder laat tappen zodat je de veer verder kunt indrukken danwel inkorten zonder dat ie los komt te liggen. Mocht er echter een veerschotel zijn waarbij dit niet nodig is dan is dat natuurlijk nog veel beter.

Als je iets weet horen we het vast hier.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo aug 15, 2010 18:15

Foto's heb ik niet voor je.
Ik ben nu alles aan het klaar maken voor 1 grote ombouw.
Blok wissel,4x100 en verlaging.Als ik alles compleet wil ik alles in 1 keer doen.
Dus geen foto's van vernieuwingen.

Wat betreft verlaging voor,dat word lastiger.Omdat de hele veerpoot moet draaien om te kunnen sturen.
Ik heb naast de originele nu civic 88/99 schokbrekers liggen.Die zijn zowiezo korter dan de originele van de bol.
Deze schokbrekers zijn alleen dunner,en passen niet zo in de fusee.
Misschien dat ik een vulbus draai die ik weer over de schokbreker schuif en zo de fusee maat heb.
De bovenste veerschotel verbinding moet ik nog eens bedenken.Misschien mbv de originele tops.Maar ik zit ook te denken aan een compleet nieuwe te maken,een schotel met kogel lager erin.

Ik ben er nog niet uit in ieder geval. :roll:

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma sep 27, 2010 10:48

weinig updates aan de bol .
Ben lekker bezig aan de span nog steeds.Ook is mijn renault express de deur uit.Die kon in nederland niet meer door de keuring vanwege overmaat aan roest.
Ondertussen moet hij ergens in afrika rondrijden waar hij nog vele jaren dienst doet denk ik.

We hebben wel een honda erbij in de familie. :D
Mn meisje was jarig,en ik heb haar een brommer cadeau gedaan.Incl zuurstok roze helm 8)

Afbeelding

Afbeelding

Een honda PC50,bouwjaar ergens tussen 1961 en 1968 zoiets.
4takt,pruttel pruttel :D .Erg leuk ding
Eliene is er super blij mee.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » ma sep 27, 2010 21:00

Gaaf!!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » di sep 28, 2010 11:18

leuk brommertje!
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » zo nov 14, 2010 18:27

Hee... Die heb ik ook gehad.. een gele Novio.

Veel plezier ermee!

Plaats reactie