WIE IS MIELKO
beste stephan
bedankt voor je advies
zo te zien heb jij het type pertronix ignitor ( 1) in combinatie met de
bijhorende bobine flame thrower 40.000 volt 3 ohm
op e bay vindt ik wel een andere combinatie set
waarschijnlijk de pertronix ignitor ( 2 ) + flame thrower 45.000 volt
0.6 ohm
ik zal de aanbieder moeten mailen of dit werkelijk de ignigtor 2 is
o ja weet jij misschien het adres nog waar je jou set vandaan heb
gr jan
bedankt voor je advies
zo te zien heb jij het type pertronix ignitor ( 1) in combinatie met de
bijhorende bobine flame thrower 40.000 volt 3 ohm
op e bay vindt ik wel een andere combinatie set
waarschijnlijk de pertronix ignitor ( 2 ) + flame thrower 45.000 volt
0.6 ohm
ik zal de aanbieder moeten mailen of dit werkelijk de ignigtor 2 is
o ja weet jij misschien het adres nog waar je jou set vandaan heb
gr jan
Ha Jan,
Et voila:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PERTRONI ... ccessories
Prima deal voor en ontsteking en bobine :D
Et voila:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PERTRONI ... ccessories
Prima deal voor en ontsteking en bobine :D
Van een vriend/collega een synchroon stel setje geleend.Omdat de ik nu 2 carburateurs heb,moeten die natuurlijk synchroon met elkaar lopen.Die verbeterd op pakken en mooi lopen van de motor.
Eigenlijk een simpel spelletje,Er word op iedere carburateur een meetflens gezet,zodat tussen gasklep en meetflens een onder druk ontstaat.Zet een meter tussen de 2 carbs,en je kunt zien welke er meer vacuum creeerd.Dat wil dus zeggen dat die gasklep verder open staat.
Met een stelschroef op de as van de gaskleppen kun je die weer gelijk stellen.
leuk spelletje ,bij een motorfiets is dit echt belangrijk en merkbaar,maar bij deze valt het erg mee,omdat het spruitstuk een ballanspijp heeft tussen de 2 kanalen.Maar synchroon is altijd beter.
Verder de auto eens lekker gewassen,en wat foto's geschoten op mn werk.
Eigenlijk een simpel spelletje,Er word op iedere carburateur een meetflens gezet,zodat tussen gasklep en meetflens een onder druk ontstaat.Zet een meter tussen de 2 carbs,en je kunt zien welke er meer vacuum creeerd.Dat wil dus zeggen dat die gasklep verder open staat.
Met een stelschroef op de as van de gaskleppen kun je die weer gelijk stellen.
leuk spelletje ,bij een motorfiets is dit echt belangrijk en merkbaar,maar bij deze valt het erg mee,omdat het spruitstuk een ballanspijp heeft tussen de 2 kanalen.Maar synchroon is altijd beter.
Verder de auto eens lekker gewassen,en wat foto's geschoten op mn werk.
Dat ziet er erg goed uit zeg, ik mis alleen nog een leuk setje lichtmetaal, maar daar ben je vast naar op zoek gezien je tuning verleden.
Volgende meeting willen we hem wel zien natuurlijk.
groeten andre
Volgende meeting willen we hem wel zien natuurlijk.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Lekker,en even wat tijd vrij om aan mn ander project te werken,de cx zijspan.
De bak zelf gedemonteerd,zodat ik alleen het frame over heb.
Daarna wat meetwerk.
Het zijspan wiel moet altijd voor het achterwiel liggen,ongeveer het gewicht van de motor in millimeters,dus als de fiets 210kg weegt,dan moet het spanwiel 210mm voor het hart van het achterwiel liggen.
Omdat het motorblok dragend deel is van het frame,lopen er geen frame buizen langs het blok,dus geen plekken om het frame van de bak aan te monteren.Daar om heb ik de originele motorsteunen vervangen door eigenbouw ,die onderlangs het blok ook weer vast zitten voor extra stevigheid.
en plaatjes zeggen meer dan praatjes. :D
De bak zelf gedemonteerd,zodat ik alleen het frame over heb.
Daarna wat meetwerk.
Het zijspan wiel moet altijd voor het achterwiel liggen,ongeveer het gewicht van de motor in millimeters,dus als de fiets 210kg weegt,dan moet het spanwiel 210mm voor het hart van het achterwiel liggen.
Omdat het motorblok dragend deel is van het frame,lopen er geen frame buizen langs het blok,dus geen plekken om het frame van de bak aan te monteren.Daar om heb ik de originele motorsteunen vervangen door eigenbouw ,die onderlangs het blok ook weer vast zitten voor extra stevigheid.
en plaatjes zeggen meer dan praatjes. :D
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Een schommelvork word zeker nog gemaakt,ik heb vandaag een proefrit gemaakt,en moet nog zeker dingen aanpassen.
De vering moet strakker,de bak moet extra geveerd worden,alleen de torsie is niks.dus daar komt nog een motorveer naast.
Voor de schommelvork moet ik nog wat info over vinden,ik heb een boek waarin het verhaal naloop in staat ,maar die verteld niets over de werkelijke bouw van de vork.Dus dat moet ik no zoeken
De vering moet strakker,de bak moet extra geveerd worden,alleen de torsie is niks.dus daar komt nog een motorveer naast.
Voor de schommelvork moet ik nog wat info over vinden,ik heb een boek waarin het verhaal naloop in staat ,maar die verteld niets over de werkelijke bouw van de vork.Dus dat moet ik no zoeken
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Dit doet mij denken aan mijn cb750k2 met zijspan, ook zo'n oostduits velorex ding.
Ik heb 'm later aan een kale gl1000 gebouwd en ermee rondgereden totdat ik mijn eerste auto had.
Wel standaard rijden met één of twee grindtegels erin, om bochten naar rechts te kunnen nemen... Anders worden afritten van snelwegen eerrruugghhh spannend...
Voor de rest: zo'n licht span geeft je wel een redelijk kart gevoel..
Suc6,
Marko
Ik heb 'm later aan een kale gl1000 gebouwd en ermee rondgereden totdat ik mijn eerste auto had.
Wel standaard rijden met één of twee grindtegels erin, om bochten naar rechts te kunnen nemen... Anders worden afritten van snelwegen eerrruugghhh spannend...
Voor de rest: zo'n licht span geeft je wel een redelijk kart gevoel..
Suc6,
Marko
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Vacantie zit er helaas weer op.
Croatie is voor mij nog steeds de ideale plek.
heerlijke sfeer,warm ,zee .veel vlees en vis mjam mjam :D
Mijn daily renault express vond al het gerem wat minder in de bergen.Bij de grens van croatie begon het remmenlampje te branden, shit.
Olie bijgevuld,lampje weg,pfffieuw.
Op de camping eenmaal tot rust gekomen,toch maar eens kijken waarom nu eigenlijk.Het lek snel gevonden,de remdruk verdeler op de achtewielen liep een druppel uit.
Als wijze van test nog eens op de rem gaan staan,pats ,toen wastie echt lek
Met de handrem maar naar de renault garage gebracht ,waar hij 12 dagen heeft gestaan.
25jaar oud,officiele dealert,dus geen onderdeel te krijgen????
Ben ik nu net 2 maanden anwb lid :-) ,ff bellen.anwb met mijn technische kennis uitgelegt wat er stuk was.Zij zouden gaan zoeken.En ja hoor na 2 uur belde ze op .dat het onderdeel onderweg is naar croatie.joupie!!
Helaas was ik wel genoodzaakt om de renault het onderdeel te laten repareren,want dat zag ik echt niet op zitten ,om op straat te doen.
ANWB!!!!! TOPPIE
RENAULT :(
Nu eenmaal thuis aangekomen,zonder problemen gelukkig,gekeken tot wanneer de keuring is,28aug.
Omdat de vooruit er bijna uit roest ,was mijn plan om de renault toch op te ruimen.Maar met deze nieuwe kosten vind ik eigenlijk dat hij nog een jaar zijn best moet doen.
Helaas ,pindakaas,de roest is door en door,en ze willen hem niet meer goedkeuren
Dus nu maar op zoek naar een honda shuttle.
Ik moet er wel bij zeggen,dat ik 2,5jaar in de renault heb gereden,voor ongeveer 550E.(aanschaf prijs+onderhoud)Dus echt triest is het ook weer niet :D
Maar goed,zover de vacantie .
Nu HONDA
Ook niet helemaal stil gezeten.
Ik heb mijn ombouw naar 4x100 van de trommels klaar.Gewoon omgeboord.
Aftekenen op de draaibank
met de stelling van pythagoras de straal uitgerekend tussen de boutgaten,en uitgezet met een passer,en met een center pons gemarkeert.En geboord.
Vervolgens op de frees bank een mooi vlak bedje gemaakt voor de bouten.
Uit een oude fusee van een nieuwere honda civic de bouten gehaald,en in de trommels getikt.Ja gewoon met een hamer.
En klaar is klara
Als het goed is komen deze week de nieuwe lagers binnen.
skf 6304 en skf 62/28 ,ook een nieuwe keering maar daar heb ik ff geen nummer van.
De 4x100 voor fusee's knappen ook op,die staan in de hamerite,lagers komen deze week vanuit engeland ook binnen.Overigens kan de onderdelen boer hier ,de lagers gewoon leveren,maar die koste wel 150E
Heb nu beide kanten voor 45E incl verzending :D
Nee ik ben nog niet klaar
Ik had voor mijn vacantie al een rondje nederland gedaan,en 2 blokken bij iemand gekocht.
Een eb3,waar ik preventief een nieuw koppakkingetje tussen heb gestoken.Dit blok moet nu mijn rokende eb1 gaan vervangen.Want nu met de ramen open rijden,is niet altijd lekker
En staat dit 1300 EN blokje te wachten op een leuk project
Dit word een hybride .1300EN onderblok,met eb1 cillinderkop
Dit geeft een compressie verhoging van 8,2/1 naar ong 12/1 .wat weer een krukas vermogen kan geven tot 100pk.
en dat lijkt mij wel wat
Zo,nu benk uitgelult,eerst een biertje
Croatie is voor mij nog steeds de ideale plek.
heerlijke sfeer,warm ,zee .veel vlees en vis mjam mjam :D
Mijn daily renault express vond al het gerem wat minder in de bergen.Bij de grens van croatie begon het remmenlampje te branden, shit.
Olie bijgevuld,lampje weg,pfffieuw.
Op de camping eenmaal tot rust gekomen,toch maar eens kijken waarom nu eigenlijk.Het lek snel gevonden,de remdruk verdeler op de achtewielen liep een druppel uit.
Als wijze van test nog eens op de rem gaan staan,pats ,toen wastie echt lek
Met de handrem maar naar de renault garage gebracht ,waar hij 12 dagen heeft gestaan.
25jaar oud,officiele dealert,dus geen onderdeel te krijgen????
Ben ik nu net 2 maanden anwb lid :-) ,ff bellen.anwb met mijn technische kennis uitgelegt wat er stuk was.Zij zouden gaan zoeken.En ja hoor na 2 uur belde ze op .dat het onderdeel onderweg is naar croatie.joupie!!
Helaas was ik wel genoodzaakt om de renault het onderdeel te laten repareren,want dat zag ik echt niet op zitten ,om op straat te doen.
ANWB!!!!! TOPPIE
RENAULT :(
Nu eenmaal thuis aangekomen,zonder problemen gelukkig,gekeken tot wanneer de keuring is,28aug.
Omdat de vooruit er bijna uit roest ,was mijn plan om de renault toch op te ruimen.Maar met deze nieuwe kosten vind ik eigenlijk dat hij nog een jaar zijn best moet doen.
Helaas ,pindakaas,de roest is door en door,en ze willen hem niet meer goedkeuren
Dus nu maar op zoek naar een honda shuttle.
Ik moet er wel bij zeggen,dat ik 2,5jaar in de renault heb gereden,voor ongeveer 550E.(aanschaf prijs+onderhoud)Dus echt triest is het ook weer niet :D
Maar goed,zover de vacantie .
Nu HONDA
Ook niet helemaal stil gezeten.
Ik heb mijn ombouw naar 4x100 van de trommels klaar.Gewoon omgeboord.
Aftekenen op de draaibank
met de stelling van pythagoras de straal uitgerekend tussen de boutgaten,en uitgezet met een passer,en met een center pons gemarkeert.En geboord.
Vervolgens op de frees bank een mooi vlak bedje gemaakt voor de bouten.
Uit een oude fusee van een nieuwere honda civic de bouten gehaald,en in de trommels getikt.Ja gewoon met een hamer.
En klaar is klara
Als het goed is komen deze week de nieuwe lagers binnen.
skf 6304 en skf 62/28 ,ook een nieuwe keering maar daar heb ik ff geen nummer van.
De 4x100 voor fusee's knappen ook op,die staan in de hamerite,lagers komen deze week vanuit engeland ook binnen.Overigens kan de onderdelen boer hier ,de lagers gewoon leveren,maar die koste wel 150E
Heb nu beide kanten voor 45E incl verzending :D
Nee ik ben nog niet klaar
Ik had voor mijn vacantie al een rondje nederland gedaan,en 2 blokken bij iemand gekocht.
Een eb3,waar ik preventief een nieuw koppakkingetje tussen heb gestoken.Dit blok moet nu mijn rokende eb1 gaan vervangen.Want nu met de ramen open rijden,is niet altijd lekker
En staat dit 1300 EN blokje te wachten op een leuk project
Dit word een hybride .1300EN onderblok,met eb1 cillinderkop
Dit geeft een compressie verhoging van 8,2/1 naar ong 12/1 .wat weer een krukas vermogen kan geven tot 100pk.
en dat lijkt mij wel wat
Zo,nu benk uitgelult,eerst een biertje
Laatst gewijzigd door mielko op vr mei 13, 2011 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.