WIE IS MIELKO
Nou een hoop kabels verbeterd,maar nog steeds het zelfde probleem.
Als weet ik nu zeker dat hij wel een vonk krijgt,dus ontsteking is even uitgesloten.
Heb nog op wat vragen beantwoord gekregen over die electrische naald in carb en hoe de onsteking word aangestuurd.
quote:
De naald op de carburateur is niets anders dan een brandstofafsluiter, op het moment dat je het contact afzet blokkeert deze pen de brandstoftoevoer in de carburateur, verder niets.
De spanning moet inderdaad 10 volt zijn op je bobine. De voor schakelweerstand die er voor gemonteerd is zorgt hier voor. Dit heeft twee voordelen, bij het starten wordt deze voorschakelweerstand overbrugd door het contactslot zodat de volle accuspanning ( minus spanningsverlies door de hoge stroom) op de bobine terecht komt LET OP de bobine is geen gewone 12v bobine maar een 9.6 volt uitvoering !!!! Tevens draagt hij zorg voor een beter vonk bij hogere toerentallen dit heeft met laden en ontladen van je onstekingscondensator te maken.
Ik heb een reserve carb ondertussen in de ultrasonoor bak gegooit.Die is lekker schoon,straks vlotter afstellen'
quote: (bron:http://www.civic77.com/tech.php)
Once the assembly is back together, use the supplied ruler to set the float height to 1 1/4" inch at the lowest point of the float.
Als weet ik nu zeker dat hij wel een vonk krijgt,dus ontsteking is even uitgesloten.
Heb nog op wat vragen beantwoord gekregen over die electrische naald in carb en hoe de onsteking word aangestuurd.
quote:
De naald op de carburateur is niets anders dan een brandstofafsluiter, op het moment dat je het contact afzet blokkeert deze pen de brandstoftoevoer in de carburateur, verder niets.
De spanning moet inderdaad 10 volt zijn op je bobine. De voor schakelweerstand die er voor gemonteerd is zorgt hier voor. Dit heeft twee voordelen, bij het starten wordt deze voorschakelweerstand overbrugd door het contactslot zodat de volle accuspanning ( minus spanningsverlies door de hoge stroom) op de bobine terecht komt LET OP de bobine is geen gewone 12v bobine maar een 9.6 volt uitvoering !!!! Tevens draagt hij zorg voor een beter vonk bij hogere toerentallen dit heeft met laden en ontladen van je onstekingscondensator te maken.
Ik heb een reserve carb ondertussen in de ultrasonoor bak gegooit.Die is lekker schoon,straks vlotter afstellen'
quote: (bron:http://www.civic77.com/tech.php)
Once the assembly is back together, use the supplied ruler to set the float height to 1 1/4" inch at the lowest point of the float.
Nog wat draadjes info. PDF
73
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
75
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
76/77
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
78/79
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
BRON:
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.htm
73
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
75
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
76/77
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
78/79
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.pdf
BRON:
http://www.1stgencivic.org/1stgeneratio ... wiring.htm
Goed,verder gezocht,
Geen ontstekings probleem,geen brandstof probleem Koppakking licht er uit.
Ik heb weer wat te doen van de week
Ik heb nog wel een reserve civic erbij,helaas ook met kapotte motor,maar de rest is nog wel bruikbaar.
Ik heb zelf alleen het rijdende gedeelte nodig,en het dashbourd.
Heeft iemand nog iets nodig.Prijzen zijn max 10E ,zodat ik nog een klein beetje brandstof kosten terug heb,het is alleen wel een 79er,dus met dat andere motorkapje ed.
Ruilen wil ook wel, :D
Geen ontstekings probleem,geen brandstof probleem Koppakking licht er uit.
Ik heb weer wat te doen van de week
Ik heb nog wel een reserve civic erbij,helaas ook met kapotte motor,maar de rest is nog wel bruikbaar.
Ik heb zelf alleen het rijdende gedeelte nodig,en het dashbourd.
Heeft iemand nog iets nodig.Prijzen zijn max 10E ,zodat ik nog een klein beetje brandstof kosten terug heb,het is alleen wel een 79er,dus met dat andere motorkapje ed.
Ruilen wil ook wel, :D
Let wel op dat er meer verschillen zijn dan alleen de motorkap. Ook motorisch ligt in een '79 Civic een ander blok dan in een '77. Inhoud is ook anders. Dus niet alles zal feilloos passen!
Blackrix
Blackrix
Laatst gewijzigd door Blackrix op vr jan 08, 2010 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Heeft niet te maken met weinig kilometers, maar met korte afstanden. Je krijgt dit als de motor niet voldoende warm wordt gereden, en dat heb je bij korte afstanden. Maar hoe weet je dat de koppakking eruit ligt? Als je op de sludge afgaat kun je het wel eens mis hebben. Je kunt proberen de motor te starten als deze koud is met de dop van de radiateur af (nooit doen bij warme motor!!). Als je dan luchtbelletjes ziet in het koelvloeistof dan heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. Verlies je ook koelvloeistof of overmatig olie?
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Nieuwe of oude motor, sludge kun je krijgen bij regelmatig niet warm rijden van de motor. Dus als je geen koelvloeistof verliest of overmatig olieverbruik hebt, zou ik niet de kop eraf halen. Je kan trouwens ook nog koelvloeistof in je olie krijgen of een witte pluim uit de uitlaat als je koelvloeistof in de verbrandingskamers krijgt. Maar hoe dan ook, bij een lekke koppakking heb je bijna altijd last van het verliezen van koelvloeistof of olie. Dus niveaus controleren en erg zeker zijn van je zaak voor je de kop eraf gaat halen!
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
sludge heb ik bij verschillende auto's wel eens last van gehad. Hoeft echt niet te betekenen dat de pakking lek is. Ga er dan eerst maar een aantal keer een eind mee rijden zodat hij lekker warm word en ververs ondertussen de olie een keer. Als het dan nog blijft dan kan je idd de pakking verdenken.
Ik zou eerst even wat andere dingen controleren zoals eerder verteld is. Olie in koelvloeistof of andersom en borrelen in de kvs. Extreme witte rook enz.
Ik zou eerst even wat andere dingen controleren zoals eerder verteld is. Olie in koelvloeistof of andersom en borrelen in de kvs. Extreme witte rook enz.
Zo klaar,
alles nieuw,kabels,punten,condensator,brandschoon carbje.Onsteking op de juiste manier gesteld.En het bolletje draaid weer als een zonnetje.
De sludge neem ik voor lief,omdat dit mijn enige indicatie is voor een lek was,geen overdruk het systeem,geen koelproblemen,geen bellen.
Deze week eens de wielen passen,dan op zoek naar schokbrekers die korter zijn ,om wat verlaging te maken.
Nee ik ben geen purist ,een auto moet naar mijn zin zijn,en hoeft niet origineel te zijn
alles nieuw,kabels,punten,condensator,brandschoon carbje.Onsteking op de juiste manier gesteld.En het bolletje draaid weer als een zonnetje.
De sludge neem ik voor lief,omdat dit mijn enige indicatie is voor een lek was,geen overdruk het systeem,geen koelproblemen,geen bellen.
Deze week eens de wielen passen,dan op zoek naar schokbrekers die korter zijn ,om wat verlaging te maken.
Nee ik ben geen purist ,een auto moet naar mijn zin zijn,en hoeft niet origineel te zijn