accord 1980 slaat af zonder choke

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
kez
Berichten: 24
Lid geworden op: do mei 21, 2020 00:31

accord 1980 slaat af zonder choke

Bericht door kez » do okt 05, 2023 14:40

Hoi hoi, t accordje van de vrouw slaat af als ik de choke helemaal induw; moet m n klein stukje open laten staan.
De temperatuurmeter slaat ook nauwelijks uit. Dat was altijd maar minimaal maar nu is t bijna nix.
Een en ander heeft mss met elkaar te maken, oorzaak of gevolg?

Ik heb er pas een nieuwe waterpomp ingezet, nieuwe remblokken en een nieuwe radiateur zit er ook nog niet lang in.

Jaren geleden heb ik er eens n nieuwe thermostaat ingezet; aangezien die nooit echt warm werd (volgens de meter on board) vroeg ik me wel ns af of die continu open stond.......maar dat zal er nu nu nix mee te maken hebben, tenzij die nu dus echt helemaal open blijft...

iemand n idee waar te beginnen met zoeken? Kan er nu sws niet helemaal induiken....maar n begin moeten we wel maken, mss dat t iets simpels is.. :P

Detail, indien ik de choke helemaal open trek en m vervolgens in duw duurt t ff voordat die reageert. Lijkt wel of de kabel? niet meer goed glijdt.
Maar dan denk ik weer dat als dat de oorzaak zou zijn hij niet zou blijven lopen als ik m een klein stukje uittrek nu. Dan zou de kabel immers sws niet helemaal naar neutraal terug gaan.... :roll:

JWChen
Berichten: 100
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 11:29
Locatie: Dieren

Re: accord 1980 slaat af zonder choke

Bericht door JWChen » do okt 05, 2023 15:10

Tjah...
Sproeier van de carburateur verstopt?
Stationair iets te laag?
Misschien iets te arm afgesteld?
En het traag terug gaan van de choke, probeer eens het pookje bij de carburateur zelf te bewegen, in plaats van de pook binnen, dan weet je of het de kabel of de klep is die vies is. En dan ofwel de kabel, ofwel de klep (en misschien de hele carburateur) schoonmaken?

kez
Berichten: 24
Lid geworden op: do mei 21, 2020 00:31

Re: accord 1980 slaat af zonder choke

Bericht door kez » do okt 05, 2023 16:22

Oef, ik geloof dat ik t al gevonden heb...

Zat n slangetje los vd onderzijde vd carburateur naar t luchtfilterhuis. geen id waar die precies voor dient maar hij doet weer normaal. Straks ff testrijden.

Ga ieg wel die kabels ed nog checken..

Tx.. :woow:

Plaats reactie