Extra centje verdienen

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Extra centje verdienen

Bericht door CIVIC GT 1985 » vr apr 21, 2023 18:01

Beste technische liefhebbers,

Ik weet dat veel leden druk zijn met hun eigen vertrouwde Honda om die tiptop te maken, maar ik heb toch een vraag of iemand een extra cent wilt verdienen.
Wie kan en wil mij helpen?

De GT heeft wat aandacht nodig.

Het volgende moet gedaan worden:

Nieuwe koppeling
Thermostaat vervangen
Nieuwe pakking voor versnellingsbak monteren
Brandstofrelais vervangen ( nieuwe moet nog wel gevonden worden ), tenzij van een andere Civic ook mogelijk is, een gebruikte erin.

Grootste uitdaging is de airco monteren, is compleet, echter dien ik nog een droger, 1 leiding en een nieuwe radiator te kopen.

Alle onderdelen dienen nog gekocht te worden.

De Civic start wel, maar er komen knallen uit de motor en uitlaat, slaat daarna af of blijft met momenten slecht lopen. Als ik een beetje gas geef, wil de motor afslaan. Alsof de motor verzuipt.

Wie zou mij kunnen helpen?

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Re: Extra centje verdienen

Bericht door CIVIC GT 1985 » vr mei 05, 2023 11:36

Niemand?

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Extra centje verdienen

Bericht door andregc » zo mei 07, 2023 23:21

Hee Remco,

snap je vraag, maar we zijn met zn allen wel vooral zelfklussers met schaarse tijd natuurlijk. Ik denk dat als je jezelf inleest je ook veel zelf kan, desnoods bij een doe het zelf garage. Voor de koppeling kun je wel bij een garage terecht of voor alles natuurlijk. Die airco daar hebben de meeste weinig kaas van gegeten vrees ik maar daar zijn ook mensen bekwaam in.

Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden. Klusmeeting zou ook kunnen. En de spullen in huis halen dat sowieso.

gr André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Re: Extra centje verdienen

Bericht door CIVIC GT 1985 » di mei 09, 2023 20:44

Hey Andre,

IK schreef dat inderdaad al, dat de meeste hun vertrouwde Honda in goede conditie willen houden, maar men is er echt niet elke dag mee bezig, ook tijd voor andere dingen die er te doen zijn, snap ik helemaal, maar ik had gehoopt dat er een aantal technische mensen zouden zijn die letterlijk de handen uit de mouwen steekt om een forumlid te helpen.

Ik zie de hulp helaas niet terug, niet de 1e keer dat ik ergens om vraag, maar ik laat het zoals het is.

Als ik technisch was geweest en een forumlid had ergens hulp bij nodig gehad, dan ben ik iemand die wel voor een ander klaar zou staan en kijken wat ik zou kunnen betekenen. Mijn manco is dat ik weinig interesse heb in techniek.

En als ik toch eea op het forum post, laatste jaren zijn er toch een paar situaties geweest waar ik een ander gevoel aan over heb gehouden.

Zal geen beerput open gooien, maar ik denk dat het voor mij verstandig is om het forum gedag te zeggen, daar zullen een paar leden niet rouwig om zijn.

Bij deze wens ik iedereen het beste toe met de oldies, koester ze en enjoy the Honda's.

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

sem_maatkamp
Berichten: 267
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 23:16
Locatie: Apeldoorn

Re: Extra centje verdienen

Bericht door sem_maatkamp » wo mei 10, 2023 07:25

Hee Remco, heeft er denk ik ook wel mee te maken dat er bijna niemand meer op het forum zit aan actieve leden. Hierdoor is de groep die je aanspreekt helaas ook erg klein.

Helaas ben ik ook niet technisch genoeg, en geen mogelijkheden, anders had ik je graag geholpen de gt weer op en top te krijgen. Succes met de zoektocht naar iemand die je kan helpen!
1985 Honda Civic 1.5 GL Powersteering

JWChen
Berichten: 99
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 11:29
Locatie: Dieren

Re: Extra centje verdienen

Bericht door JWChen » wo mei 10, 2023 14:01

Ik had je berichtje wel zien staan, en als je om de hoek zou wonen, zou ik graag even komen kijken of ik je wat op weg kon helpen. Maar wat je omschrijft klinkt echt wel als een project waar nog heel veel tijd in gaat zitten.

Tenminste sommige dingen dan.
De thermostaat vervangen, dat is normaal nou niet echt moeilijk. afwasbakje eronder, radiatorslang los, twee 6mm boutjes los en je kan de thermostaat wisselen. De vraag alleen een beetje is, waarom moet hij vervangen worden?

Dat relais, ik weet niet hoe verstopt hij bij jouw civic is, maar dat vereist nogal eens wat joga om erbij te komen, maar het is een kwestie van het stekkertje eruit en omwisselen met een andere.
zou het deze kunnen zijn? Je kan op die site zoeken op model.
https://www.a4h-tech.com/nl/airtex-well ... ra-del-sol

De koppeling, ja daar kan je als doe-het-zelver, zonder brug etc, best wel eens een aardig dagje zoet mee zijn. Met name de ophanging loskrijgen, om de aandrijfstangen eruit te halen, is echt een gevecht zonder brug, ruimte en het juiste gereedschap. En dan moet je nog fysiek de versnellingsbak uit de motorruimte zien te wurmen.

Ik weet niet zo goed, wat voor pakking je bedoelt met de pakking van de versnellingsbak.

En die airco.. pfff.... je hebt wel van die aftermarket inbouwkitjes. Of heb je echt een airco voor dat precieze type gevonden?
Ik ben toevallig zelf bezig met soort van zo'n project. Een airco herbouwen in een auto uit 86. Dit is echt een uitdaging, niet alleen technisch, maar ook het vinden van passende onderdelen. Er lijkt echt nooit een koppeling standaard te zijn, geen enkel onderdeel is te vinden. En dan heb ik bij mijn auto nog het voordeel dat de leidingen, en de regelsystemen er wel in liggen, al dan niet in functionele staat. Maar voor mij gaat dat echt stukje voor stukje, zonder enige zekerheid dat ik het ooit voor elkaar ga krijgen, want als dat ene kritische regeldingetje of ander onderdeel stuk of lek blijkt te zijn en niet te verkrijgen....

Maar wat me het meest zorgen maakt van je project is dat hij niet goed loopt. Geen van de dingen die je noemt heeft echt te maken met of die motor goed loopt. Dat lijkt me toch echt iets wat je eerst moet oplossen, voordat je echt met het ding gaat rijden. Heb je al gekeken of de timing een beetje goed staat? En een compressie test gedaan of laten doen? Maar het kunnen zo veel dingen zijn, de luchtmeter, een verstopt luchtfilter, een cylinder die geen vonk krijgt, of op het verkeerde moment door een defecte verdelerkap. Als je daar niet achter kan komen zou ik toch eerst maar naar een vriendelijke garage gaan, liefst eentje met een oude monteur die nog kan troubleshooten zonder computer, en vragen of ze een uurtje willen troubleshooten. Een uurtje garagetarief is waarschijnlijk minder, dan als je zelf onderdelen gaat wisselen, en helemaal minder dan je motor in de soep rijden.

Het klinkt gewoon als of je een heel project van plan bent, niet iets van een paar dagen.

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Re: Extra centje verdienen

Bericht door CIVIC GT 1985 » wo mei 10, 2023 22:52

Beste JWChen,

Hartelijk dank voor je uitgebreide bericht, wordt zeer gewaardeerd.

Ik ben ervan bewust dat er meer uren in gaan zitten en dat de meeste leden hun eigen hobby en werk hebben.

Helaas ben ik geen handige Harry, maar zat te denken om de ANWB te laten komen en misschien kunnen zij een diagnose stellen.
Wie weet is het voorlopig een kleinigheidje en is de GT for the time being rijdbaar tot de apk in oktober.
Zo niet, dan laat ik het zoals het is en ik ben inmiddels bezig met 2 partijen om de GT volledig te restaureren.

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

Plaats reactie