inhouden motor gas los of constante snelheid?

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
AWH

inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door AWH » zo jul 10, 2016 16:47

Probleem:

Mijn '85 Prelude,2e generatie, rijdt op de snelweg en met optrekken zonder problemen maar zodra ik het gas loslaat en snelheid verminder of een constante snelheid wil aanhouden begint 'ie in te houden en te bokken.Niet fatsoenlijk mee te rijden zo erg.
Bougies,verdelerkap en rotor,luchtfilter,alle vacuumslangen en éénwegklepjes zijn vervangen door nieuw.
Twijfel of ik het nu moet zoeken in de ontsteking of in de carburatie.Heb de indruk eigenlijk dat het begint zodra de motor warm is.
Iemand die deze klachten bekent voorkomt?
Alle tips welkom,vooral de juiste.

Groet,Auke.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door minimonster » zo jul 10, 2016 19:47

Hey Auke,

Sputterende motoren rijden niet handig, maar dat is vaak op te lossen.

Zet de ontsteking eens een paar graden later... Dat kan wonderen doen.

Ook de klepspeling controleren... Wat is de keur van de bougies? als de motor lekker warm is.
Staat de vlotterbak hoogte nog goed? Of blijft er een choke hangen?
Dit is toch het type met twee carburateurs?

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

AWH

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door AWH » zo jul 10, 2016 20:39

Idd,de dubbele Keihin's.Eén van de allerlaatsten want in dezelfde productiemaand zijn ze overgegaan op injectie.
Zal je suggesties eens nalopen.

Wat betreft de ontsteking,het betreft hier reeds een electronische ontsteking.Kan deze dus niet zelf vervroegen of later zetten.Vacuumvervroeger is ok voor zover ik kan nagaan.

Iig bedankt voor je input.

Groet,Auke.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door minimonster » zo jul 10, 2016 20:43

AWH schreef:Idd,de dubbele Keihin's.Eén van de allerlaatsten want in dezelfde productiemaand zijn ze overgegaan op injectie.
Zal je suggesties eens nalopen.

Wat betreft de ontsteking,het betreft hier reeds een electronische ontsteking.Kan deze dus niet zelf vervroegen of later zetten.Vacuumvervroeger is ok voor zover ik kan nagaan.

Iig bedankt voor je input.

Groet,Auke.
Je kan de ontsteking nog altijd verzetten hoor, ook bij de injectiemodellen. :woow:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

AWH

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door AWH » ma jul 11, 2016 07:18

Heb geen injectie maar de de dubbele Keihin carburateurs.
Of bedoel je dat je ook met een electronische ontsteking het tijdstip kan verstellen ? En zo ja ,hoe dan ?

Groet,Auke.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door minimonster » ma jul 11, 2016 07:37

Het huis van de ontsteking zit op het blok geschroefd met een 3-tal M6 bouten.
Deze hebben een sleuf. Als je ze alle 3 een een slag losdraait, kan de hele ontsteking gedraaid worden tov de motor.

Marko
025.jpg
025.jpg (63.73 KiB) 8027 keer bekeken
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

AWH

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door AWH » ma jul 11, 2016 14:17

OK,gewoon op de ouderwetse manier dus eigenlijk.Het verdraaien tov de grondplaat.
Bedankt.

Groet,Auke.

AWH

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door AWH » ma jul 11, 2016 17:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo stonden de gaskleppen,ok toch? Geen hangende choke?
Gasschuiven en naalden schoongemaakt,lijken ok,schuiven soepel op en neer.

Afbeelding

Schoon,alleen de 2 goudkleurige schroefjes in beide carbs zaten los.Maar vastgedraaid.Benzine spoot uit sproeier wanneer je "gas"geeft.

Afbeelding

Dit zou de plaats van het benzinefilter moeten zijn,maar voelt als een lege huls? Klopt dat wel?

Afbeelding

Wat is dit voor ding?Heeft het iets met de choke te maken?Bi-metaal ofzo?


Hed de vlotterbakjes niet open gehad.Moet op straat werken en verwachtte slechter weer.Wel tegen de bakjes aangetikt.
Het lijkt erop dat het inhouden nu weg is.Wellicht idd een hangende vlotter ,welke nu is losgetikt.Hou het even in de gaten.
Als jullie nog bijzonderheden zien op de foto's dan hoor ik dat graag.

Groet,Auke

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door minimonster » ma jul 11, 2016 17:18

Hallo Auke,

Op de eerste foto zie je dat je niet op de schuiven kijkt, dit zijn de kleppen van de choke. Als de motor warm is, staan deze 90 graden gedraaid.

Dat wat jij als benzine filter op de foto hebt, is de vlotterbak afzuiging ... dit is inderdaad een lege huls.

Het bimetaaltje, regelt een vacuum, meestal voor de ontsteking. Het slangetje wat er aan vast zit heeft een nummer. Die kan je volgen...

Maar ziet er op zich netjes uit. Misschien dat een gasschuif een beetje haperde... Wel voorzichtig zijn met het schoonmaken van de schuiven... geen krassen op maken :woow:

Groet,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

AWH

Re: inhouden motor gas los of constante snelheid?

Bericht door AWH » ma jul 11, 2016 21:10

Gaskleppen gaan idd vlak staan bij warme motor,dit klopt dus.
Vraag me af waar dan wel het benzine filter zit.Het zouden er twee moeten zijn.Eén vlakbij de tank en één langs het schutbord naast het luchtfilter aan de passagierszijde volgens de manual. Dat leek mij de plek te wezen waar dus die vlotterbakafzuiging zit...
Heb alle vacuumslangen vervangen,op de nieuwe staan geen nummers...Ik heb dat bi-metaaltje niet zien bewegen bij draaiende motor,had dat gemoeten ?
Enig idee of die loszittende schroefjes in de carbs invloed kunnen hebben gehad op het beroerde lopen bij gas los en constant snelheid?

Bedankt voor het meedenken,

Groet,Auke.

Plaats reactie