Gekke Gerritje schreef:Welkom, leuk setje!!
Thanks
Harry97 schreef:Welkom. Mooie Aerodeck. Heb dezelfde, ook een rode.
CRX heb ik ook gehad, was toendertijd een bekeuringverslinder.
Kan ik me voorstellen ja, de crx is inderdaad toch wel een stukje sneller dan de 1.4 aerodeck.
andregc schreef:
leuk dat je je aanmeldt en met twee mooie rode auto's. Toffe crx en die aerodeck doet het prima als daily driver natuurlijk.
Ga je de crx helemaal doen en zijn de onderdelen nog een beetje te vinden? Je bent welkom 13 maart op de eerste meeting van het jaar in Austerlitz, zou leuk zijn.
groeten André
De aerodeck is zeker een prima daily driver, met +- 26000 Km op jaar basis houdt zijn eigen nog vrij goed voor een auto van 17 jaar oud.
Ja wat is helemaal doen met de CRX, ik zal nog niet zover gaan dat elk boutje en moertje los moet komen. Maar het moet wel goed gebeuren, plannen voor nu zijn dan eigenlijk ook de volledige bodem ontdoen van alle coating. En ophanging verwijderen, en nieuw rubber inpersen. Wanneer de coating weg is kan ik tenminste goed zien in hoeverre dat er echt roest zit, er zit een vrij dikke tectyl laag op de bodem namelijk. Maar even een kleine opsomming:
- Bumpers en skirts verwijderen.
- uitlaat verwijderen en eventuele hitte schilden.
- Coating bodem verwijderen, en waar nodig stukken inlassen.
- Ophanging verwijderen.
-Bodem volledig in blank maken en opnieuw in de zinkspray zetten.
- Nieuwe koperen rem- brandstof leidingen maken van voor naar achter.
- Ophanging schoonmaken, en nieuwe Energy suspension rubbers inpersen.
- Ophanging terug plaatsen.
- Remmen dienen nagekeken te worden, plan daarvoor is nog niet helemaal bekend.
- Nieuwe uitlaat maken van voor naar achter.
- Alle andere dingen weer terug plaatsen.
Dat is een beetje voor de komende tijd de planning, ben dan ook bang dat ik 13 maart niet geheel ga redden
Er zijn later op het jaar niet ook nog meetings? De crx zal niet een project worden waar alles OEM moet worden, zoals gezegd het moet wel gewoon GOED gebeuren. Er zal dan ook niet per direct bezuinigd worden op de onderdelen of iets dergelijks, maar het moet een leuke auto worden om mee te touren. Aangezien de aero een gas slurpende 1.4 is met 344.xxx km op de klok lijkt het me niet verstandig om daar meer vermogen mee te gaan maken.
Maar goed aangezien iedereen denk ik die lap tekst wel zat is een paar plaatjes.
Speaker gevonden, ik had geen speaker kapjes bij de auto:
Misschien zoals sommige die hards hebben gezien is de auto een 1.6 DOHC. Ik heb de juiste motor kap, voor- achterbumper, en motor natuurlijk ;) . Echter de skirts en de strippen(?) in de deuren zijn die van een 1.5. Ik ben een paar weken geleden, naar de grens van België toe gereden voor wat onderdelen. Waaronder:
4 van de 6 "SI" strippen voor op de zijkant:
1 "SI" skirt:
Goed werkend raam mechanisme, dit omdat de mijne niet meer werkt:
Cilinder kop 1:
Cilinder kop 2:
En de twee koppen samen:
Reden voor de koppen is mijn motor "zweet" iets, nou wil ik eerst alsnog gewoon eens de keeringen van de nokkenassen vervangen. Maar anders zal één van de koppen gereviseerd worden voor de crx. Mocht ik ze nou niet nodig zijn, dan worden ze schoongemaakt en komen ze op een schap te liggen/staan in huis.
Ander knipper licht, de mijne mist/ligt in twee delen:
Een dakraam met minder roest schade dan mijn huidige heeft.
Een paar foto's van het Honda goud:
Eerste instantie bumper verwijderd:
En achter interieur eruit: