Even voorstellen, Chris1144

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » vr feb 26, 2016 00:28

Hallo iedereen :wave:

Mijn Naam is Christiaan, ik woon in Almelo en ben 19. Ik heb in mijn bezit een 99 Aerodeck en een 87 Crx. De aeordeck is mij "daily" en de Crx is de "project" auto.

Een paar plaatjes bij de praatjes.

De aero:
Afbeelding

Afbeelding

De Aero en de Crx samen:
Afbeelding

De crx:
Afbeelding

Heb eigenlijk nog niet heel veel foto's van de CRX, heb hem eigenlijk direct naat binnen gerold na het ophalen :oops: De Crx ligt nu ook deels uit mekaar. Het Honda goud is toch inmiddels op wat meerdere plaatsen aanwezig. Dus de auto gaat groten deels uitmekaar, en zal worden opgeknapt.
Laatst gewijzigd door Chris1144 op za mar 05, 2016 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Even voorstellen.

Bericht door Gekke Gerritje » vr feb 26, 2016 06:34

Welkom, leuk setje!!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Harry97

Re: Even voorstellen.

Bericht door Harry97 » vr feb 26, 2016 10:05

Welkom. Mooie Aerodeck. Heb dezelfde, ook een rode.
CRX heb ik ook gehad, was toendertijd een bekeuringverslinder. :lol:

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen.

Bericht door andregc » vr feb 26, 2016 10:10

Hey Christiaan,

leuk dat je je aanmeldt en met twee mooie rode auto's. Toffe crx en die aerodeck doet het prima als daily driver natuurlijk.

Ga je de crx helemaal doen en zijn de onderdelen nog een beetje te vinden? Je bent welkom 13 maart op de eerste meeting van het jaar in Austerlitz, zou leuk zijn.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen.

Bericht door Chris1144 » vr feb 26, 2016 12:45

Gekke Gerritje schreef:Welkom, leuk setje!!
Thanks :woow:
Harry97 schreef:Welkom. Mooie Aerodeck. Heb dezelfde, ook een rode.
CRX heb ik ook gehad, was toendertijd een bekeuringverslinder. :lol:
Kan ik me voorstellen ja, de crx is inderdaad toch wel een stukje sneller dan de 1.4 aerodeck.
andregc schreef: leuk dat je je aanmeldt en met twee mooie rode auto's. Toffe crx en die aerodeck doet het prima als daily driver natuurlijk.

Ga je de crx helemaal doen en zijn de onderdelen nog een beetje te vinden? Je bent welkom 13 maart op de eerste meeting van het jaar in Austerlitz, zou leuk zijn.
groeten André
De aerodeck is zeker een prima daily driver, met +- 26000 Km op jaar basis houdt zijn eigen nog vrij goed voor een auto van 17 jaar oud.

Ja wat is helemaal doen met de CRX, ik zal nog niet zover gaan dat elk boutje en moertje los moet komen. Maar het moet wel goed gebeuren, plannen voor nu zijn dan eigenlijk ook de volledige bodem ontdoen van alle coating. En ophanging verwijderen, en nieuw rubber inpersen. Wanneer de coating weg is kan ik tenminste goed zien in hoeverre dat er echt roest zit, er zit een vrij dikke tectyl laag op de bodem namelijk. Maar even een kleine opsomming:

- Bumpers en skirts verwijderen.
- uitlaat verwijderen en eventuele hitte schilden.
- Coating bodem verwijderen, en waar nodig stukken inlassen.
- Ophanging verwijderen.
-Bodem volledig in blank maken en opnieuw in de zinkspray zetten.
- Nieuwe koperen rem- brandstof leidingen maken van voor naar achter.
- Ophanging schoonmaken, en nieuwe Energy suspension rubbers inpersen.
- Ophanging terug plaatsen.
- Remmen dienen nagekeken te worden, plan daarvoor is nog niet helemaal bekend.
- Nieuwe uitlaat maken van voor naar achter.
- Alle andere dingen weer terug plaatsen.

Dat is een beetje voor de komende tijd de planning, ben dan ook bang dat ik 13 maart niet geheel ga redden :think: Er zijn later op het jaar niet ook nog meetings? De crx zal niet een project worden waar alles OEM moet worden, zoals gezegd het moet wel gewoon GOED gebeuren. Er zal dan ook niet per direct bezuinigd worden op de onderdelen of iets dergelijks, maar het moet een leuke auto worden om mee te touren. Aangezien de aero een gas slurpende 1.4 is met 344.xxx km op de klok lijkt het me niet verstandig om daar meer vermogen mee te gaan maken.

Maar goed aangezien iedereen denk ik die lap tekst wel zat is een paar plaatjes.

Speaker gevonden, ik had geen speaker kapjes bij de auto:
Afbeelding

Misschien zoals sommige die hards hebben gezien is de auto een 1.6 DOHC. Ik heb de juiste motor kap, voor- achterbumper, en motor natuurlijk ;) . Echter de skirts en de strippen(?) in de deuren zijn die van een 1.5. Ik ben een paar weken geleden, naar de grens van België toe gereden voor wat onderdelen. Waaronder:
4 van de 6 "SI" strippen voor op de zijkant:
Afbeelding

1 "SI" skirt:
Afbeelding

Goed werkend raam mechanisme, dit omdat de mijne niet meer werkt:
Afbeelding

Cilinder kop 1:
Afbeelding

Cilinder kop 2:
Afbeelding

En de twee koppen samen:
Afbeelding

Reden voor de koppen is mijn motor "zweet" iets, nou wil ik eerst alsnog gewoon eens de keeringen van de nokkenassen vervangen. Maar anders zal één van de koppen gereviseerd worden voor de crx. Mocht ik ze nou niet nodig zijn, dan worden ze schoongemaakt en komen ze op een schap te liggen/staan in huis.

Ander knipper licht, de mijne mist/ligt in twee delen:
Afbeelding

Een dakraam met minder roest schade dan mijn huidige heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Een paar foto's van het Honda goud:

Eerste instantie bumper verwijderd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En achter interieur eruit:
Afbeelding

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen.

Bericht door andregc » vr feb 26, 2016 22:20

Hey top info. Die roest is te handlen. Ik vind het een tof karretje.
DIe remmen ga je vast ook helemaal doen, als ie straks strak is wil je ook lekker stoppen.

Hou ons op de hoogte. Eerst maar verder demonteren neem ik aan.
Er komen zeker nog andere meetings, misschien is HondaFest wel leuk om bij aan te sluiten, daar kan je aerodeck ook prima mee naartoe :P
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door minimonster » za feb 27, 2016 10:31

Hey Christiaan,

Je bent goed bezig!! Hou ons op de hoogte!! Die roest vind ik nog wel meevallen. Hoe zijn de dorpels?, met name het krikpunt vóór het achterwiel?
Daar heb ik al eens hele grote gaten gezien..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen.

Bericht door Chris1144 » za feb 27, 2016 18:08

Toevallige vandaag een beetje tijd gevonden om skirts te demonteren.

Bestuurders zijde boven het krikpunt:
Afbeelding

Afbeelding

Nabij het voorste krikpunt bestuurderszijde, is zo te zien al eens gerepareerd maar niet echt goed zo te zien :cry:
Afbeelding

Scheelt dat het spatbord nog vast zat met 2 parkers :shock:
Afbeelding

Bijrijders zijde boven achterste krikpunt,
Afbeelding

Afbeelding

Voornamelijk dus wat roest bij de wielkast rand:
Afbeelding

En wat roest bij een paar van de platic pluggen:
Afbeelding

Al met al valt het naar mijn mening nog steeds redelijk mee.

Ik zit alleen een beetje met de roest welke zich boven het achterste krikpunt bevind, er zitten namelijk redelijk wat aparte contouren en dergelijke in. Iemand enige idee of er ook nog las schermen op de markt zijn voor dit type auto? Voor alle modellen erna kan ik ze wel vinden namelijk, het zal wel niet. Maar ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waar ik allemaal zou kunnen zoekem

@Andre, de remmen zullen ook nog wel aangepakt worden. Echter de auto zit momenteel nog gewoon netjes in de oldtimer belasting, en aangezien de CRX van 87 is dient hij nog elk jaar gekeurd te worden. Het kan dan zijn dat ik voor de keuring gewoon het huidige remsysteem weer terug monteer. Ik ben me namelijk daar al wel een beetje aan in het verdiepen geweest, maar dan moet ik toch nog wel een paar onderdelen hebben. Voorzijde zou ik bijvoorbeeld 282 klauwen kunnen monteren, in combinatie met 262 mm schijven. De "brackets" zullen dan wel deel gemodificeerd te worden maar dat valt wel te doen/regelen. Voor de achterzijde bijvoorbeeld en achter remmen swap doen van een integra van dezelfde leeftijd, echter is die swap nog niet geheel makkelijk te vinden.

Het weer moet nog een beetje beter worden, en nog een paar daagjes wachten en dan mag de auto ook weer op openbare grond staan ( lees oldtimer regeling ) Jammer genoeg is de garage niet zo breed dat ik ook fatsoenlijk aan de zijkant van de auto kan werken, is iets gemakkelijker als ik de auto half naar buiten kan rollen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

mark V

Re: Even voorstellen.

Bericht door mark V » za feb 27, 2016 19:44

Christiaan welkom hier op het forum,

Mooi project heb je, we kijken uit naar de vorderingen.

Groeten Mark

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Re: Even voorstellen.

Bericht door nico-b » ma feb 29, 2016 11:14

Welkom hier, leuk 1e type CR-X die worden toch ook steeds zeldzamer. Zo te zien heb je nog wel wat te lassen maar als alles straks klaar is heb je ook een mooie CR-X. Blijf vooral foto's plaatsen van de vorderingen vinden we leuk hier :P
daily:
CR-V diesel

hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen.

Bericht door Chris1144 » di mar 01, 2016 01:21

Ik ga mijn best doen de vorderingen bij te houden hierzo :woow:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Maxnagtegaal

Re: Even voorstellen.

Bericht door Maxnagtegaal » di mar 01, 2016 11:51

Hoi Christiaan,


Mooi project, je bent al goed bezig zie ik. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Max

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Even voorstellen.

Bericht door mielko » wo mar 02, 2016 13:13

leuk! ouderwets scheurijzer!
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen.

Bericht door Chris1144 » vr mar 04, 2016 20:54

Misschien dat er hier op het Forum nog een paar plaat bewerkingsexperts aanwezig zijn, heb nog een beetje aan het kijken geweest naar de roest plekken die de auto heeft. De meeste zijn op zich nog niet zo spannend, maar dit ene stuk zit me nog een beetje dwars:

Afbeelding

Vooral vanwege de vele aparte contouren en dimensies die erin zitten, nou is het mooiste natuurlijk om zoveel mogelijk vanuit een plaat te halen lijkt me?

Nou leek het me verstandig om al eerste het onderste stuk te doen, dit zou volgens mij niet zoveel moeten voor stellen. Is voor 90% en vlak stuk, en dan vervolgens het volgende stuk te doen:
Afbeelding

Het moeilijkste stuk lijkt me dat stukje waar je de rand hebt waar je deur invalt. En dan vervolgens:
Afbeelding

Hiebij zal het denk ik nog een redelijk gemartel worden om de juiste radius te behouden en tegelijkertijd die omgeslagen rand te creëren.

Mocht deze volgorde nou volledig verkeerd zijn, of als mocht iemand nog tips hebben :wave: Dan zou ik het graag horen.

En dan ook nog een hele kleine update, een setje O-ringen. Welke bedoeld zijn voor de nokkenas sensor en de Ontsteking:
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Re: Even voorstellen.

Bericht door nico-b » za mar 05, 2016 11:03

Als je daar gaat slijpen komt er vast nog meer roest te voorschijn? Zijn de achterscherm randen wel hard? Anders op zoek gaan naar complete nieuwe achterschermen ben je in 1x klaar met lassen!

Heb jij dit topic al eens bekeken?

viewtopic.php?f=2&t=2176
daily:
CR-V diesel

hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt

Plaats reactie