Is het de automatische choke???

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Is het de automatische choke???

Bericht door Gekke Gerritje » zo jun 22, 2014 08:51

Heb op het moment de Honda geschorst op het werk staan met een volle tank benzine en de lpg/benzine schakelaar op benzine om de carb lekker vochtig te houden. Af en toe rijd ik een rondje over het terrein maar op benzine sttarten vind ze niet leuk. Koud starten valt ze gelijk naar ongeveer 600 a 700 toeren en ze blijft dan bokkend draaien tot ze wat warmer is en dan gaan de toeren weer wat omhoog.

Ik dacht eerst aan de koudstartstationairschroef (dit zijn punten met 3x woordwaarde) aan de achterkant van de carburateur die eigenlijk niet te bereiken is maar daar heb ik noot wat aangesteld sinds ik die ooit goed heb afgesteld. Kan deze ook uit zichzelf wat verdraaien??? Starten op lpg gaat gewoon super en dan loopt ze gelijk mooi rond. Wat kan het zijn??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

wess23

Re: Is het de automatische choke???

Bericht door wess23 » zo jun 22, 2014 22:11

Wat als je eerst het gas intrapt om benzine door de leidingen te krijgen voor de automatische choke,

Mijn derde generatie prelude wou ook niet altijd even fijn starten zonder dat ik het gas intrapte,

Trapte ik het gas in even wachten en starte lopen en mooi op toeren.

Benzinefilter misschien verstopt of erg vuil? Of de carberateur opnieuw schoonmaken zou ook wel eens
Willen helpen.

Misschien heb je hier wat aan dit is wat ik weet xd

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Is het de automatische choke???

Bericht door Gekke Gerritje » zo jun 22, 2014 22:26

Starten gaat prima, slaat snel aan.

Filters pas vervangen, en carburateur al een paar keer schoongemaakt omdat ze op benzine ook wel eens stil wil vallen in een haakse bocht naar rechts of bij wegrijden voor het stoplicht, maar dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan, blijft lastig.

Zijn er eigenlijk dingen die aan een choke gesmeerd moeten worden???
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

wess23

Re: Is het de automatische choke???

Bericht door wess23 » ma jun 23, 2014 21:21

poeh geen idee,

zou volgens mij wel kunnen dat die gesmeerd zou kunnen worden maar durf ik niet zeker te zeggen,

De onsteking staat wel goed?

zou het ook kunnen veroorzaken al lijkt me dit sterk maarja,

hij laadt wel gewoon goed?

Dynamo versleten of iets dergelijks?

En dat ze in haaksebochten stil valt hoort ook niet misschien je brandstofpomp ? die van mij heeft nergens last van zelfs als ik strak door de bocht ga,

Plaats reactie