Koppakking vernieuwen

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Robert Itr

Koppakking vernieuwen

Bericht door Robert Itr » wo mei 15, 2013 00:21

Zo,soms zit het mee en soms zit het tegen.De laatste fase gaat niet helemaal feilloos maar dat geeft niet,gelukkig is er nog een forum.
Ik had het al gemeld dat mijn koppakking waarschijnlijk lek is dus vandaag nieuwe pakking gehaald.Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit doe dus iedere goeie tip is welkom.
Heb zelf het werplaatshandboek erbij gehad en ben dacht ik al aardig ver.Voor dat ik de distributieriem los haal wil ik even zeker weten dat ik alles goed heb staan qua timing etc.
Heb alles al verwijderd zodat de kop los kan,en de zuiger van de 1ste cilinder op bdp gezet met het merkteken rechts van de krukasaspoelie met het teken van de distributiedeksel.
Maar moeten de merktekens van de nokkenaspoelie gelijk staan met het pasvlak voor het kleppendeksel? Dus dan de 2 bouten van de spanrol los en dan kan ik de riem eraf halen?
Heb de oliepomp vertanding al los zodat ik bij alle kopbouten kan.Mis ik nog wat?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koppakking vernieuwen

Bericht door minimonster » wo mei 15, 2013 00:32

Over de timing: Tegenwoordig gaan motortjes stuk als je er een paar tanden op de riem naast zit.
Onze civic's zijn daar niet gevoelig voor: Er kan nooit een klep tegen een zuiger komen.

Inderdaad de spanrol eraf en dan komt de riem mee. Heb je ook een nieuwe riem? Die heb je er nu toch af en die kost geen drol...
Ik raad je aan de cilinderkop te laten vlakken, heeft twee voordelen:
1) je hoeft geen pakking te krabben
2) je hebt meer kans dat de nieuwe koppakking langer heel blijft.
De kop kan door over verhitting immers krom zijn getrokken, waardoor jij nu aan het sleutelen bent :crazy:

Suc6,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Robert Itr

Re: Koppakking vernieuwen

Bericht door Robert Itr » wo mei 15, 2013 00:50

Ja oke,daar had ik al aan gedacht.Laat ik nou van alle onderdelen 2 hebben zo ook een cilinderkop van een rijdende sloper.Was al van plan deze erop te zetten.Distributieriem is een goed plan.Klepspeling controleren.
Maar dat van die merktekens van de krukaspoelie en de nokkenaspoelie is me nog niet helemaal duidelijk.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Koppakking vernieuwen

Bericht door Blackrix » wo mei 15, 2013 07:18

Ik zou de andere kop ook laten vlakken, als je dat niet doet en het gaat niet goed, dan heb je al het werk nog een keer!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Koppakking vernieuwen

Bericht door mielko » do mei 16, 2013 22:14

Onderwerptitel: Koppakking vernieuwen
Robert Itr schreef:Ja oke,daar had ik al aan gedacht.Laat ik nou van alle onderdelen 2 hebben zo ook een cilinderkop van een rijdende sloper.Was al van plan deze erop te zetten.Distributieriem is een goed plan.Klepspeling controleren.
Maar dat van die merktekens van de krukaspoelie en de nokkenaspoelie is me nog niet helemaal duidelijk.

Hoi,
Ik was zelf op zoek naar een onderblok.
Welk type motor ga jij gebruiken voor die cilinderkop?
groet mielko
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Robert Itr

Re: Koppakking vernieuwen

Bericht door Robert Itr » vr mei 17, 2013 20:31

Dat onderblok ligt al op de sloop,de automaatbak en onderblok was niks meer.

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Koppakking vernieuwen

Bericht door honda-henk » vr mei 17, 2013 21:54

jamme r je moet niet alles gelijk weg gooien zonde
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Plaats reactie