Civic Cabrio

Gewoon voor al onze onzin die we kwijt willen.
Plaats reactie
elwincrxlover

Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » vr feb 01, 2013 19:47

hallo!

Ik had hier eergisteren gezegd dat ik nog wat persmateriaal had liggen van een civc cabrio, en belofte maakt schuld....

Ik verzamel zo ongeveer al vanaf 1987 artikels en knipsels over honda en heb dit tot voor jaren ingeplakt in een dik a3 plakboek... zo ook dit dus.... en ligt sindsdien nog een heel pak te wachten.... dus weer even door de bijbel bladeren... en dit opgesnord...

Afbeelding

het zijn echte foto's , en de tekst is op een a4tje getypt... door mij dan wel door midden geknipt om zo op het a3 vel te krijgen....zat oorspronkelijk in een envelop....

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn dan de scans ervan, kleine advertentietje heb ik ooit uit een Av gehaald...

Goelette, ik neem dit wel eens mee naar Honda fest, kun je het eens live zien...

Greetz!

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: Civic Cabrio

Bericht door Goelette » vr feb 01, 2013 22:33

Dit is helemaal geweldig!
Moet dat kenteken eens gaan nakijken: denk dat ik de huidige eigenaar ken. Als het dezelfde is dan is daar naderhand nog de originele K&M spoiler op gekomen en een vrij lelijk (maar naar de tijdsgeest wel begrijpelijk) lederen united colors of bennetton interieur.

Ik zou wel eens willen weten of er daadwerkelijk 10 geleverd zijn naar NL, want er zijn mij tot nu toe maar 3 bekend, en bovendien heb ik een brief van een van de ex-directeuren van K&M in handen gehad waarin staat dat er maar 36 totaal gemaakt zijn. Dat er dan zoveel in NL zouden zijn (geweest), is vrij veel. Moet die andere info nog eens opzoeken, daar zei men dat er alleen 1.4 en 1.5 zouden zijn gemaakt. Van een eerste eigenaar weet ik dat hij zei dat hij de enige officiele 1.6 had.
uit bovenstaande lijkt er alleen keuze uit 1.5 en 1.6 te zijn geweest, maar of die dan ook daadwerkelijk gemaakt/ geleverd zijn?

overigens dikke kans dat die van mij een 1.6 gaat worden tzt, maar dat zien we dan wel weer :)

Superbedankt voor deze zeer waardevolle info!!!
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

elwincrxlover

Re: Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » vr feb 01, 2013 23:07

geen probleem, is graag gedaan! Dat is juist het leuke van forums zoals dit.....

Kun je het kenteken goed lezen?????


Overigens, ik heb sinds kort contact met iemand die ook wel wat info hierover heeft, maar voordat ik op zaken vooruitloop, even checken, niet dat ik 2 dingen door mekaar ben aan het halen, ik kom erop terug,

Zoals gezegd, ik neem dit iig mee naar Hondafest......

elwincrxlover

Re: Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » vr feb 01, 2013 23:08

trouwens, kijkeens naar de tekst in dat kleine advertentietje, daar staat ook "speciale bennetton uitvoering"en die heeft ook dat kenteken .....

elwincrxlover

Re: Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » vr feb 01, 2013 23:15

Afbeelding

deze is er blijkbaar ook nog.. van een zekere Tom Veldman?

enfin, als ik het goed heb, is de maker of eigenaar van deze foto, de zoon van de voormalig dealer die je hier op de foto ziet op de achtergrond...

HARRY HONDA
Berichten: 114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 21:43
Locatie: oudkarspel(noord holland)

Re: Civic Cabrio

Bericht door HARRY HONDA » za feb 02, 2013 23:43

mijn honda dealer welman in heerhugowaard heeft er toen der tijd ook 5 verkocht.
En heb er een mogen lenen als trouw auto voor mijn broer.
Voor zover ik weet is deze auto naar iemand in hoor gegaan en moet daar nog steeds in de buurt rondrijden
de power en techniek uit de tijd van HAPPY MET HONDA in plaats van THE POWER OF DREAMS van tegenwoordig

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: Civic Cabrio

Bericht door Goelette » zo feb 03, 2013 12:41

elwincrxlover schreef:Afbeelding

deze is er blijkbaar ook nog.. van een zekere Tom Veldman?

enfin, als ik het goed heb, is de maker of eigenaar van deze foto, de zoon van de voormalig dealer die je hier op de foto ziet op de achtergrond...
Die ken ik inderdaad, ik ben Tom Veldman :D
Ik ben via facebook bij deze jongen terecht gekomen, die een foto van mijn civic die ik naar de KNAC had gepost had herkend als de auto die door zijn vader destijds nieuw geleverd was :)

Kleine wereld he :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: Civic Cabrio

Bericht door Goelette » zo feb 03, 2013 12:47

HARRY HONDA schreef:mijn honda dealer welman in heerhugowaard heeft er toen der tijd ook 5 verkocht.
En heb er een mogen lenen als trouw auto voor mijn broer.
Voor zover ik weet is deze auto naar iemand in hoor gegaan en moet daar nog steeds in de buurt rondrijden
VIJF? Dat is wel heel veel. Ik heb nog eens mijn info nagezocht en er zouden er echt maar 36 gemaakt zijn van het type EC8 en EC9 (die van mij is een ed6, en ik weet zeker dat er ook een originele ed7 gemaakt is, klopt dus al niet helemaal, maargoed.... )

Ik krijg van steeds meer kanten info maar er heeft zich nog nooit een andere eigenaar gemeld, ondaks dat ik overal voor info oproep, zelfs in tijdschriften , alle forums, facebook, etc. Dus als er zoveel geweest zijn in NL, dan vrees ik toch dat ze nu bijna allemaal weg zijn, op 1 na van iemand waar ik regelmatig contact mee heb (vorige eigenaar van mijne) en 1 die hij weet te rijden ergens, maar waarvan het huidige bestaan onzeker is (een gele).
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

elwincrxlover

Re: Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » zo feb 03, 2013 12:58

Kleine wereld ja, maar wel een leuke wereld.

Ik ben dan weer met Robert Meijer in contact gekomen , juist vanwege m'n collectie oude meuk :D

geweldig dit..... " een zekere Tom Veldman"

" ja dat ben ik "

hhahahaha....

enfin, dus las ik het goed begrijp zouden er nog 3 moeten zijn in NL? is het niet simpel via de rdw op te vragen???? wat staat eigenlijk op de kentekenpapieren???? Ik ga ook nog eens snuffelen in mijn verzameling, wie weet vind ik nog iets, of in een magazine van destijds...

greetz!

elwincrxlover

Re: Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » zo feb 03, 2013 13:17

Miljaar Tom,


ik zie dat je woont waar ik geboren ben ... Heerlen.....

dan is de wereld wel heel klein want dan moet je Patrick Wijnen en nog zo veel anderen toch ook kennen????

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: Civic Cabrio

Bericht door Goelette » zo feb 03, 2013 15:23

haha, zie facebook :)
Bij de RDW heb ik nog geen info los kunnen peuteren, want kennelijk staat dat niet goed geregistreerd. Ze konden aan de hand van mijn kenteken wel nakijken wanneer die omgebouwd was etc, maar ze kunnen niet zomaar in de database opzoeken civic cabrio. Zo staat hij ook niet op kenteken namelijk, althans die van mij niet. Er staat alleen wat bij bijzonderheden vermeld over de ombouw.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

elwincrxlover

Re: Civic Cabrio

Bericht door elwincrxlover » zo feb 03, 2013 16:51

done;)

ah ok, op die manier... ja dan wordt het inderdaad speuren, speuren, speuren....

Plaats reactie