spontaan afslaan onder rijden

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
benito1953

spontaan afslaan onder rijden

Bericht door benito1953 » za jan 05, 2013 21:47

mijn accord 2.0 i ex uit 1991 slaat spontaan af onder het rijden ik heb de bobine vervangen en toch blijft hij het doen
wie weet wat de euvel is van dit probleem

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door minimonster » za jan 05, 2013 22:03

Hoi Ben,

Zou je iets specifieker kunnen zijn? Kan je hem na het afslaan direct weer starten? Is dit alleen als de motor warm is oid? Een veel voorkomend probleem is het "main relais" . De contacten binnen in trillen los en kan je gewoon weer vast solderen.

Groeten,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

benito1953

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door benito1953 » zo jan 06, 2013 08:57

minimonster schreef:Hoi Ben,

Zou je iets specifieker kunnen zijn? Kan je hem na het afslaan direct weer starten? Is dit alleen als de motor warm is oid? Een veel voorkomend probleem is het "main relais" . De contacten binnen in trillen los en kan je gewoon weer vast solderen.

Groeten,
Marko
Ik moet even wachten ongeveer 30 sec dan start hij weer na een paar keer
Het is inderdaat dat zo dat als ik een heel eind gereden hebt het gebeurt niet met starten alleen als de motor warm is ik de main relay ongeveer 4 jaar geleden vervangen 14 dagen geleden starte hij helemaal niet neer anwb erbij gehaald die zij mijn onsteking is kaduk nieuwe bobine geplaats en hij start weer maar als hij warm is slaat hij weer een paar keer per dag af
kan het de onstekings module zijn ik word er niet goed van dat ik niet kan vinden wat de euvel is
groeten
Ben

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door minimonster » zo jan 06, 2013 10:23

Hoi,

Als je ontstekingsmodule stuk is, valt met het afslaan van je motor ook direct de toerenteller op 0. Dus nog voordat de motor stopt met draaien. Als de toerenteller gewoon meezakt met het aflopen van het motortoerental, werkt de ontsteking nog normaal..
Op de injectie computer zit een lampje, welke een code doorknippert als er iets mis is met de injecite. Heb je daar al 'ns op gekeken?... En check nogmaals het brandstof relais... :woow:

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

benito1953

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door benito1953 » zo jan 06, 2013 19:42

minimonster schreef:Hoi,

Als je ontstekingsmodule stuk is, valt met het afslaan van je motor ook direct de toerenteller op 0. Dus nog voordat de motor stopt met draaien. Als de toerenteller gewoon meezakt met het aflopen van het motortoerental, werkt de ontsteking nog normaal..
Op de injectie computer zit een lampje, welke een code doorknippert als er iets mis is met de injecite. Heb je daar al 'ns op gekeken?... En check nogmaals het brandstof relais... :woow:

Marko
Hoi
Bedankt voor de uitleg over de onstekingsmodule en waar kan ik dat lampje vinden op de injectie comp,en ik heb de brandstof relais eruit gehaald en een beetje schoongemaakt met een klein staalborsteltje en vandaag is hij niet afgeslagen dus ik hoop dat het dat was anders moet ik maar een nieuwe kopen.
M.v.gr
Ben

benito1953

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door benito1953 » zo jan 06, 2013 19:43

benito1953 schreef:
minimonster schreef:Hoi,

Als je ontstekingsmodule stuk is, valt met het afslaan van je motor ook direct de toerenteller op 0. Dus nog voordat de motor stopt met draaien. Als de toerenteller gewoon meezakt met het aflopen van het motortoerental, werkt de ontsteking nog normaal..
Op de injectie computer zit een lampje, welke een code doorknippert als er iets mis is met de injecite. Heb je daar al 'ns op gekeken?... En check nogmaals het brandstof relais... :woow:

Marko
Hoi
Bedankt voor de uitleg over de onstekingsmodule en waar kan ik dat lampje vinden op de injectie comp,en ik heb de brandstof relais eruit gehaald en een beetje schoongemaakt met een klein staalborsteltje en vandaag is hij niet afgeslagen dus ik hoop dat het dat was anders moet ik maar een nieuwe kopen.
Ik kan ook niet gelijk antwoorden omdat ik de hele week weg ben ivm werk
M.v.gr
Ben

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door Honda-ronny » zo jan 06, 2013 19:52

hoi

wat een bekend probleem is van deze motoren is het volgende: het lager in de onsteking loopt langzaam stuk, kleine metaaldeeltjes komen tussen de opnemen te zitten en dan gaat het mis.

haal de verdelerkap er maar eens af en controleer maar eens of er geen roestvlekken en of ijzervijlsel tussen de electronische componenten zitten

ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

benito1953

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door benito1953 » zo jan 06, 2013 20:36

Honda-ronny schreef:hoi

wat een bekend probleem is van deze motoren is het volgende: het lager in de onsteking loopt langzaam stuk, kleine metaaldeeltjes komen tussen de opnemen te zitten en dan gaat het mis.

haal de verdelerkap er maar eens af en controleer maar eens of er geen roestvlekken en of ijzervijlsel tussen de electronische componenten zitten

ronny
Heb ik gedaan en het was goed schoon geen ijzelvijsel of roetsplekken ik heb alleen de puntjes in de verdelerkap schoongemaakt daar zat en beetje oxidatie hij start goed en als hij eenmaal loopt geen probleem alleen hij sloeg prompt af als ik een stuk aan het rijden was sinds vandaag nadat ik de branstof relais schoongeborsteld had is hij niet meer afgeslagen hopelijk was dat de euvel
gr.Ben

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door Honda-ronny » zo jan 06, 2013 21:32

gelukkig inderdaad het relais geeft ook vaak problemen, ik soldeer meestal het relais door als ik een andere auto koop.

veel succes
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door Goelette » zo jan 06, 2013 22:43

brandstofrelais moet je niet schoonborstelen maar ff opnieuw solderen. Fluitje van een cent (in tegenstelling tot een nieuw realis kopen) en vaak goed resultaat.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

jantje

Re: spontaan afslaan onder rijden

Bericht door jantje » do jan 31, 2013 19:51

Goelette heeft gelijk, alle gesoldeerde puntjes nog eens solderen.
Andere mogelijkheid is het electronische gedeelte van het contactslot.

succes

Plaats reactie