motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
vick

motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » do dec 27, 2012 15:09

Vrienden,

Ik heb een honda civic 1.5i gt met een ew3 motor,

Nou is het zo dat de honda 2 jaar heeft stilgestaan voordat ik hem kocht en nu is het zo dat de motor pingelt tussen de 900 en 2000 toeren.
Soms blijft mijn stationair zelfs de hele tijd om 2400 hangen.
Hij verbruikt momenteel 1 op 5.
Volgens de vorige eigenaar had hij dit probleem niet toen hij de auto voor het laatst reed.

wie o wie kan mij advies geven?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door minimonster » do dec 27, 2012 19:22

Hm 1 op 5 "is wat onzuinig" :roll:

Onder de bijrijders stoel ligt de computer van de injectie. Er zit een kijkglaasje op met een lampje erachter. Zet de motor 'ns op contact en kijk of je het lampje ziet knipperen... Wellicht geeft de computer aan wat hij denkt dat er mis is...


Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » do dec 27, 2012 19:59

Ik zal straks effe onder de stoel kijken.
Hij gaat op en neer, net of je de hele tijd gas geeft en loslaat, ook als de motor al warm is.

Moet straks toch effe naar buiten dan kijk ik effe onder de stoel

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » do dec 27, 2012 20:48

Ok, ik heb net gekeken onder de stoel en ik zie vier rode lampjes maar geen enkele knippert, ze staan gewoon ten alle tijden uit ook bij contact en ook als ik heb gestart.
Is dit goed?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door minimonster » do dec 27, 2012 21:32

Afbeelding

Als je PGM-FI lamp op je dashboard na het starten ook uit gaat, is er blijkbaar niets aan de hand met alle injectie sensoren...

Het moet dan een vacuum probleem zijn... sist er ook iets als de motor loopt?
Schiet 'ns een foto van je motorruimte, met daarop alle zwarte boxen die aan je spruitstuk zitten. Er zijn een aantal varianten namelijk.

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » do dec 27, 2012 21:46

Ok, het lampje gaat ook netjes uit die in me dashboard.
Dus dat is goed,
Maar ik kan nog geen foto plaatsen omdat ik te kort lid ben.
Ik heb tegen mij schutboard volgens mij een apparaat zitten die het lucht regelt met allemaal zwarte slangen,
Ik zie dat daar aan gekloot is en daar hoor ik een bi metaal tikken precies op de maat van de toerental

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door minimonster » do dec 27, 2012 22:03

Na je 3e posting mag je foto's plaatsen ... dat moet inmiddels lukken...

Alle slangen hebben nummers... ze staan om de 5cm op de slang geprint..
In de box zit een relay wat de stationair kan verhogen. re loopt een slang heen en weer terug. dis zijn de nummers 20 en 23. Deze twee slangen mag je prima met een punttangetje platknijpen ...
Dan doet het relay ff niet mee, als dit de boos doener is :D

Probeer dat eerst 'ns dan werken we vandaaruit..... Wellicht heeft er iemand al lekker slangen verwisselt Dan kom je er zonder boek natuurlijk niet uit....


Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door minimonster » do jan 03, 2013 22:14

Ben je al iets verder met je civic?

Groeten,
Marko
Bijlagen
foto4.jpg
(104.7 KiB) 91 keer gedownload
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door Goelette » vr jan 04, 2013 16:34

ik heb hetzelfde probleem bij twee honda's gehad, en beide keren zat het probleem in de koelwatertemperatuursensor.
De andere optie is inderdaad een vacuumprobleem. Een van deze twee moet het waarschijnlijk zijn.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » vr jan 04, 2013 16:53

minimonster schreef:Ben je al iets verder met je civic?

Groeten,
Marko
Hey Marko,

Ik ben helaas niet verder gekomen.
Ik heb samen met een vriend ernaar gekeken die er iets meer verstand van heeft dan ik en hij zegt dat de slangen goed zijn aangesloten.

Ik weet niet welke stekker ik eruit moet halen om het pingelen tijdelijk uit te schakelen.
Ik heb onder de motorkap de derde stekker euit gehaald dus die het meest tegen de schutboard zit en dan is het pingelen wel weg maar gasgeven is een drama, hij houdt op dat moment in, maakt wel een zware brom maar de toerental gaat niet hoger dan 3000 trn.

mvg, vick

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » vr jan 04, 2013 16:56

[quote="Goelette"]ik heb hetzelfde probleem bij twee honda's gehad, en beide keren zat het probleem in de koelwatertemperatuursensor.
De andere optie is inderdaad een vacuumprobleem. Een van deze twee moet het waarschijnlijk zijn.[/quo

Hey hallo,

waar zit de koelwatertemperatuursensor?
(is dat hetzelfde als een thermostaatsensor? onder bij de radiator)

Want ik heb net een nieuwe thermostaat besteld, mijn verwarming blijft heel lauw,
de bovenste slang van mijn radiator wordt warm tot heet en de onderste slang redelijk warm tot lauw.

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door Goelette » vr jan 04, 2013 19:11

er zitten er meestal twee op het blok, eentje die alleen maar je radiatorfan regelt en een die via het motormanagement loopt. Bij mijn crx 1.6 zat die bewuste sensor onder de verdeler ergens, twee polige ronde stekker. Het probleem kwam in mijn geval doordat het plastic van de stekker was aangevreten door lekkende olie in combinatie met hitte, waardoor de draden bloot lagen en kortsluiting maakten.
Hoe het bij jouw motor specifiek zit weet ik niet, dan zou je even een werkplaatshandboek online moeten opzoeken, of wellicht weet iemand anders het hier.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » za jan 05, 2013 22:41

Ok,
Die sensor heb ik vervangen,
Was maar een tientje dus ik denk ik probeer het maar.
Helaas geen succes.
De motor blijft pingelen.
Wat wel is opgevallen is dat mijn radaitorventilator gelijk aangaat als ik mijn contactsleutel omdraai, de motor is koud en staat niet eens aan?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door minimonster » za jan 05, 2013 23:00

Dat hoort niet hoor..

Welke sensor heb je vervangen? Die onderin je radiator regelt je ventilator. Als die het niet goed doet, staat de fan altijd aan.. Was dit ook al zo voordat je de sensor had vervangen?

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

vick

Re: motor pingelt tussen 900 en 2000 toeren

Bericht door vick » za jan 05, 2013 23:13

Ja, dat is de thermostaatsensor, die komt woensdag pas binnen.
De bovenste slang van mijn radiator(die dikke) wordt warm maar die van onder niet. De verwarming blijft ook heel lichtjes lauw maar niet warm.
Dus heb ik een thermostaat en een thermostaatsensor besteld.
Hetgeen wat ik nu heb vervangen regelt volgens mij de themperatuurmeter in de auto. Want toen ik de stekker eruit had deed me themperatuurmeter het niet,
Zit volgens mij 1 geelgroenekabel aan. Zit aan de zijkant van het blok linksonder/naast de verdelerkap

Plaats reactie