Civic III (84-87) richtingaanwijzer-schakelaar

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Steff86

Civic III (84-87) richtingaanwijzer-schakelaar

Bericht door Steff86 » do okt 18, 2012 09:46

Wie o Wie heeft het magische antwoord op onderstaande vraag, en hoe kan ik dit zelf ook uitvinden/te weten komen?

Is de richtingaanwijzer/verlichting schakelaar, welke bevestigd zit op de stuurkolom van de civic 3, dezelfde als die van een Shuttle van dezelfde serie?

Of zitten zelfs hier weer verschillen in?

Om de een of andere reden kan ik namelijk voor een Shuttle genoeg schakelaars vinden, maar voor een civic 3D niet!

Welke site gebruiken jullie bovendien om onderdeel nummers op te zoeken, want al die amerikaanse sites enzo, die hebben allemaal net andere modellen dan wij hier hebben en ook die onderdeel nummers zijn dus anders, toch?

Ik had graag eens een goede nuttige link gehad naar een site voor onderdeelnummers, welke ook echt kloppen met onze wagens.

Groetjes en bedankt, Stefan

Z600

Bericht door Z600 » do okt 18, 2012 11:25

Beste Stefan, er is maar 1 site waar je partnummers kunt zoeken, maar die site is voorbehouden aan de Hondadealers.... (daar betalen ze ook voor), en die site is dus alleen met login toegangelijk.

Op Honda Web epc kun je partnummers opzoeken op chassisnummer (dat is het beste) of op type, maar dat is soms gevaarlijk omdat er uitzonderingen kunnen zijn.

Er is bij Honda geen cross-reference lijst of iets dergelijks, dus of een bepaald onderdeel van het ene model past op het andere is vaak: proefondervindelijk vaststellen.

Z600

Bericht door Z600 » do okt 18, 2012 11:33

Er zijn voor de CIVIC 3D van 1985 2 partnummers,


35250-SB3-733
en
35250-SB3-753

1 van de 2 is de uitvoering zonder achterruitewisser (1200 basic)
(ik weet niet welke, dat kun je hier niet uithalen)


voor de Shuttle (1985) is het partnummer
35250-SB6-732

dus waarschijlijk is die van de Shuttle anders.

Maar alleen door ze naast elkaar te leggen kun je zien wat het verschil is.

groeten Maikel

Steff86

Bericht door Steff86 » do okt 18, 2012 11:40

Maikel,

bedankt voor je reactie.

Jij hebt deze partnummers dus van Honda Web EPC?
Of werk jij bij de dealer? :P

Maar ik snap wat je wilt zeggen, eigenlijk weet je nooit of iets past :P

En dan heb je ook nog de kans dat het per jaartal varieert, alhoewel je dezelfde auto hebt?

Bijvoorbeeld 1984 3d is anders dan 1986?

Wel lastig hoor.

En als je nu iets nieuws wilt bestellen, dan kan je naar sites gaan als CMSNL, of hondapartsnow, of .. weet ik het allemaal .. maar dan .. staan daar altijd weer andere afbeeldingen dan ik heb.

Je moet vaak ook kiezen welke staat-uitvoering je hebt voor de VS (meeste sites zijn gericht op VS toch?) .. zoals KA KH of KL uitvoering.

Als ik bijvoorbeeld mijn type civic 2 opzoek op zo'n site, zitten er compleet andere bumpersteunen op dan op mijn type 2. Of ik nu de 1300 DX GL of 1300 ** pak. Erg verwarrend.

Dus je kan eigenlijk nooit wat nieuws van een site als CMSNL of iets dergelijks bestellen? omdat je nooit weet wat je krijgt en of het past?

Groetjes Stefan

Z600

Bericht door Z600 » do okt 18, 2012 12:47

de in NL verkochte auto's zijn allemaal KG spec. (G=Germany), en dus hetzelfde als de duitse auto's

Op zich is de site van CMS wel redelijk kloppend qua nrs.

Steff86

Bericht door Steff86 » do okt 18, 2012 13:18

Hoi Maikel,

ik vind het nog steeds verwarrend hoor.

Op CMS vind ik voor een type 3 84-87 en dan kijkend naar bouwjaar 87 alleen de volgende opties:

- 3D DX 1500 KA/KL
- 4D GL KA/KL
- 3D 1300 KH/KA/KL
- 4D GL KA
- 3D SI 1500 KA/KL
- Wagon DX KA/KL
- Wagon WV KA/KL

en that's it! .. ik zoek een 3D 1300 uit 87 .. welke moet ik dan kiezen?
(de wagon niet, dat begrijp ik)

bij voertuiggegevens staat op de papieren Honda Civic 1.3 3D LUXE

Groetjes Stefan

Bart

Bericht door Bart » wo okt 24, 2012 19:32

Stefan,

ik heb die schakelaars normaalgzien wel liggen.

Maar omdat er inderdaad zoveel veschillende mogelijkheden zijn is het best om even een foto van de schakelaar door te sturen of hier te posten. En dan vooral van de stekkerkant en een vermelding van de nummers die op het hart van de schakelaar staan.

Groeten
Bart

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » wo okt 24, 2012 21:47

Hoi schakelaars zijn inderdaad anders. let goed op de stekker aansluiting en de draden in de stekkers (kleuren) heb al gekke verschillen gezien terwijl ze op het eerste oog hetzelfde lijken

ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Plaats reactie