Automaatbak Honda Accord CA5 1986

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Automaatbak Honda Accord CA5 1986

Bericht door Gekke Gerritje » wo okt 10, 2012 10:47

Ik krijg mijn automaatbak maar niet soepel schakelend. De olie is ververst door de originele Honda olie want dat was echt nodig, pikzwart en een beetje riekend.

Nu wil ik voor de zekerheid zo'n automaatbak achter de hand zien te krijgen maar heb geen idee naar wat voor type ik moet zoeken. Maar van de week sprak ik een Nissan werkplaatschef die zei dat Honda die bakken niet zelf maakt maar aangeleverd krijgt van een fabrikant en dat deze bak onder meer Japanse auto's zit. Wie kan mij hier meer over vertellen??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » wo okt 10, 2012 18:35

Wat schakelt er niet lekker? Doet hij vreemd als je uit een bocht komt en gas geeft?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » wo okt 10, 2012 21:30

helaas voor die nissan man maar die kent de historie niet, als er iemand zelf bakken maakt is dat honda!

Marko rijdt ook met een automaat wellicht handig om een keer in elkaars auto te rijden.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo okt 10, 2012 23:13

Marko heeft in mijn Honda gereden op de sleuteldag en die van hem schakelt soepeler.

Het zijn een paar dingen.
Het schakelen gaat met een schok.
Volgens mij schakelt de bak te snel op als ik het vergelijk met de gegevens in het werkplaatshandboek.
Het lijkt of de bak soms een keer extra opschakelt?? Ik zal wel gek zijn, haha.
In een haakse bocht naar rechts schakelt ie altijd terug.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » wo okt 10, 2012 23:17

dan is het beste advies de bak te demonteren en te reviseren.

en dat zou eigenlijk een oud honda monteur moeten doen.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » do okt 11, 2012 19:35

Hey Gerrit,

Als je het gevoel hebt dat hij nog een keertje extra schakelt, dan staat de kabel naar de bak niet goed! Dat is van de slip naar de lock-up in de 4 meestal.

Ik weet dat je de kabel hebt laten afstellen, maar wellicht is de standaard afstelling niet goed genoeg meer.

Je kan (de kabel staat echt niet goed) straffeloos de kabel verstellen. Als je hem korter maakt, schakelt de bak bij een hoger toerental, dus bij een hogere snelheid. Draad de onderste moer een volle slag los, trek de kabel omhoog, draai de bovenste moer vast en ga proefrijden..

Mijn kabel stond ook niet goed, maar met deze methode is alles goed gekomen. Je zal verstelt staan hoeveel het scheelt als de kabel anders staat.

Marko

Afbeelding
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » do okt 11, 2012 20:04

minimonster schreef:Hey Gerrit,

Als je het gevoel hebt dat hij nog een keertje extra schakelt, dan staat de kabel naar de bak niet goed! Dat is van de slip naar de lock-up in de 4 meestal.

Ik weet dat je de kabel hebt laten afstellen, maar wellicht is de standaard afstelling niet goed genoeg meer.

Je kan (de kabel staat echt niet goed) straffeloos de kabel verstellen. Als je hem korter maakt, schakelt de bak bij een hoger toerental, dus bij een hogere snelheid. Draad de onderste moer een volle slag los, trek de kabel omhoog, draai de bovenste moer vast en ga proefrijden..

Mijn kabel stond ook niet goed, maar met deze methode is alles goed gekomen. Je zal verstelt staan hoeveel het scheelt als de kabel anders staat.

Marko

Afbeelding


In mijn civic sedan het zelfde probleem,en ook opgelost met kabel stellen
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » do okt 11, 2012 21:46

Ik hoop het, ik hoop het.
Was natuurllijk al aan het stellen geweest en heb hem daarom bij de Honda Garage in Sleeuwijk in de standaardstand laten zetten.
Zal van het weekend de binnenkabel 1 slag strakker zetten door de buitenkabel 1 slag te verlengen.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr okt 12, 2012 18:29

Het schakelen na een scherpe bocht hadden wij vroeger ook met de Accord '86. Volgens de dealer had dit te maken met de Lock Up in de bak. Doet hij dit ook als je in stand 3 door de bocht gaat?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » vr okt 12, 2012 21:07

Vooral in 1 en 2, het is alleen bij haakse bochten.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr okt 12, 2012 22:10

Het verhaal met de Lock-up geldt alleen als je in 4 door de bocht gaat. Wel vreemd dat hij het alleen in een haakse bocht doet.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » vr okt 12, 2012 22:59

wellicht alvast uit voorzorg bestellen

http://www.ebay.com.au/itm/TK-238-Trans ... 5896a8c0ee
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za okt 13, 2012 11:24

Leuk, zo'n 5spd setje in de automaatbak?

Heb vanochtend op het werk de buitenkabel 1 hele slag verlengs, eens kijken hoe ze rijdt vanmiddag naar huis.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » za okt 13, 2012 12:26

Gekke Gerritje schreef:Leuk, zo'n 5spd setje in de automaatbak?

Heb vanochtend op het werk de buitenkabel 1 hele slag verlengs, eens kijken hoe ze rijdt vanmiddag naar huis.
En als hij nog niet goed is... nog een paar slagen erbij..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za okt 13, 2012 19:58

Ik heb nu 1 slag gedaan maar voel nog weinig verschil.
Ze trekt wel wat verder door in de versnellingen.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Plaats reactie