Wiellager bol vervangen

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Robert Itr

Wiellager bol vervangen

Bericht door Robert Itr » vr sep 28, 2012 23:13

Mijn wiellager van mijn groene bol vertoont wat speling.Nou heb ik nog 2 goede op zolder liggen,maar hoe krijg ik de remschijf van het fusee af.Dit zit er zo te zien op geperst.Met welke trekker of pers kan dit het best?

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » vr sep 28, 2012 23:41

Met een slagtrekker kun je die er uit trekken,of alles demonteren en onder de pers stoppen
Afbeelding
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » za sep 29, 2012 09:00

Zoals Mielko al zegt slagtrekker, dat is het makkelijkst met de pers is wat lastiger ipv ondersteuning van het fusee.
Als je beide niet hebt kan het ook met een hele grote drijver of een oude grote dop die je in in de naaf zet waar normaal de aandrijfas in gaat en dan met een grote hamer sla je hem zo uit.

Maar zitten de aandrijassen er wel in? en goed vast? Zag dat deze verwijderd waren tijdens het spuiten van de auto. Zonder aandrijfassen kan je ook wat speling hebben omdat de binneste lagerringen niet zijn opgesloten.

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » za sep 29, 2012 12:23

nico-b schreef:Zoals Mielko al zegt slagtrekker, dat is het makkelijkst met de pers is wat lastiger ipv ondersteuning van het fusee.
Als je beide niet hebt kan het ook met een hele grote drijver of een oude grote dop die je in in de naaf zet waar normaal de aandrijfas in gaat en dan met een grote hamer sla je hem zo uit.

Maar zitten de aandrijassen er wel in? en goed vast? Zag dat deze verwijderd waren tijdens het spuiten van de auto. Zonder aandrijfassen kan je ook wat speling hebben omdat de binneste lagerringen niet zijn opgesloten.
Klopt ik heb de aandrijfassen er nog niet in,maar als ik heb speling op de remschijf als ik deze heen en weer duw.Ik heb ook nog 2 andere losse fusee s met schijf en hier zit geen mm speling in. Zal natuurlijk zonde van het werk zijn als het niet nodig is.Anders had ik de complete fusee s wel over gezet maar de remschijven zijn weer beter van mijn eigen groene.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za sep 29, 2012 17:57

Ik denk dat je speling zo is opgelost als je de aandrijfassen monteerd,maar een paar verse lagers is nooit weg natuurlijk.
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » do okt 11, 2012 19:43

De lagers worden gespannen bij het aandraaien van de aandrijfas moeren...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Plaats reactie