Eind in zicht voor mijn Civic!

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Steff86

Eind in zicht voor mijn Civic!

Bericht door Steff86 » vr aug 31, 2012 14:44

Hoi allemaal,

gisteren heb ik de auto naar de garage gebracht voor de hoognodige APK (verloopt op 2 september). Ik heb toen afgesproken met deze vriendelijke garagehouder dat hij een soort pre-APK zou uitvoeren, en wanneer hij gebreken vindt een lijstje maakt en mij even belt met de prijs.

Smiddags om half 4 kreeg ik een telefoontje, het was de garagehouder. De conclusie voor mijn blauwe civic was niet zo mooi. Er waren een hoop puntjes die ik al min of meer had opgelost, zoals 2 nieuwe banden achter in de klep, een nieuwe uitlaat van Ronny achterin etc. maar toch was het niet voor elkaar te krijgen de Honda door de APK te helpen.

Omdat de Civic een zelfdragende carosserie is en er teveel roest was (in procenten) van dragende delen, had een monteur hier zeker een dag werk aan om deze problemen te verhelpen. Gezien het uurloon van een garage zou het totaal plaatje, inclusief banden wisselen, en nog wat kleine puntjes (tankaansluiting was ook niet goed/ nieuwe vulpijp etc nodig) en een olielek?? zeker boven de 600 euro gaan kosten. Aangezien ik de auto voor minder dan dat heb gekocht een half jaar terug, en zoals jullie weten een student bent, adviseerde hij me om de auto niet meer in orde te laten maken. Mijn vader adviseerde overigens hetzelfde, dus wat heb je dan tegen 2 wijze mannen in te brengen he. Het is niet zo dat het geld me op mn rug groeit haha.

Toch gek, dat ik er gewoon elk weekend 250 km in rijd, dat die eigenlijk perfect rijdt op een slippende overdrive en een defecte vacuumvervroeger na. Dat je dan opeens, vanaf 1 september 2012 er niet meer in mag rijden. Ik had het ook niet zo erg verwacht; oké de wielkastranden zijn dan niet in perfecte staat, maar verder leek alles me toch wel redelijk te zijn. De monteur zei ook nog: technisch is de auto eigenlijk prima, zoals aandrijving en remmerij.

Maar goed, ik weet dus zelf ook niet wat ik met dit nieuws aanmoet, behalve dat die dus geschorst zal gaan worden per morgen, helaas! Ik vind het erg jammer, maar ben zelf totaal geen plaatwerker. Kan je nagaan, ik had niet eens het idee dat het zo erg was!

Wat is hier nog aan te doen?
Is het verstandig nog een andere garage te proberen, die misschien wat soepeler hierin omgaat? Ik zeg, hij draait 2x 110 km per week (autoweg met 80 km/h) en dat is alles. Ik snap dat onveilig niet goed is, maar zelfdragende carosserie en daarom mogen je wielkasten niet roesten vind ik een beetje raar verhaal.
Gekke is dat mn pa's auto, mn moeders autootje en mn broertjes autootje ook daar in onderhoud zijn en altijd goed over hem spreken. Hij matst ons wel vaker met uurtarieven en dergelijke.

Misschien hebben jullie nog ideeën, inzichten, of andere opmerkingen.

Groetjes Stefan

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » vr aug 31, 2012 15:38

Stefan, andere garage zal niet heel veel uitmaken als hij te rot voor de APK zal dit wel zo zijn? of je moet geen vertrouwen in de garage hebben? Er mag best veel rot zijn aan een auto alleen niet op de dragende delen en daar hoord een wielkastrand ook bij.

Als je een ander APK keurstation zoekt in Eindhoven kan je naar de Friezenkampstraat gaan.

succes

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr aug 31, 2012 21:09

Bij dragende delen mag er een bepaald percentage van het deel verroest/verrot zijn, als het meer is is het gewoon afkeur. Misschien op zoek naar een handige beun? En waar zitten de rotte plekken?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door honda-henk » vr aug 31, 2012 23:41

he seff neem hem mee naar ermelo kijk ik of hem een keer kan lassen gr henk
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » za sep 01, 2012 12:25

honda-henk schreef:he seff neem hem mee naar ermelo kijk ik of hem een keer kan lassen gr henk
Dan zal hij met een afgekeurde geschorste auto zonder APK naar je toe moeten komen, lijkt me niet zo verstandig. Misschien kan hij foto's maken van het probleem en naar je toe mailen? Dan heb je alvast een eerste indicatie.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door honda-henk » za sep 01, 2012 23:45

maak niet uit, stuur ik hem mijn bedrijfs platen toe (groen platen ) gr henk
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Falco

Bericht door Falco » vr sep 07, 2012 21:19

Hoi Patrick,

Lekker mee nemen die auto op de groene platen van Henk.
En zeker niet weg doen.
Als ik van één auto spijt heb dat ik hem weg heb gedaan dan is het wel mijn 83 civic.
Deze was zo rot als een mispel zoop meer olie dan een alcoholist drank zuipt. Maar wat reed dat ding lekker.
Een andere auto was een 205 GTI hier heb ik ook spijt van maar ja je kunt niet alles bewaren.

Misschien tot de 29 ste.

Groet,

Pedro

Plaats reactie