Honda Accord koppeling.
Honda Accord koppeling.
Vandaag had ik het volgende probleem:
Toen ik de koppeling intrapte, voelde ik al bijna geen druk, na een paar keer trappen voelde het normaal maar toen ik de auto in de versnelling zette schoot ie weg. De auto rijd gewoon weg, ook al is de koppeling nog ingetrapt, het lijkt erop of de koppelingcilinder blijft hangen, ik moet een paar keer pompen voor ik druk heb. Is dit de koppelingcilinder of is het de versnellingsbak, want het voelde net of ie in zen 3 stond, zo schokte hij weg. Het betreft een Accord sedan uit 1978 met 5 versnellingen. (met hydraulische koppeling, dus geen koppelingskabel)
Hoe kan ik dit oplossen of zijn die cilinders nog te krijgen, ik heb het stangetje wat er uit komt schoongeschuurd en ingespoten.
Roland.
Toen ik de koppeling intrapte, voelde ik al bijna geen druk, na een paar keer trappen voelde het normaal maar toen ik de auto in de versnelling zette schoot ie weg. De auto rijd gewoon weg, ook al is de koppeling nog ingetrapt, het lijkt erop of de koppelingcilinder blijft hangen, ik moet een paar keer pompen voor ik druk heb. Is dit de koppelingcilinder of is het de versnellingsbak, want het voelde net of ie in zen 3 stond, zo schokte hij weg. Het betreft een Accord sedan uit 1978 met 5 versnellingen. (met hydraulische koppeling, dus geen koppelingskabel)
Hoe kan ik dit oplossen of zijn die cilinders nog te krijgen, ik heb het stangetje wat er uit komt schoongeschuurd en ingespoten.
Roland.
Waarschijnlijk is je hoofd of hulpkoppelingscilinder einde oefening. Je zal ze beide uit elkaar moeten halen en bekijken hoe alles er aan toe is, vaak zitten er putjes in het huis door het niet vaak genoeg vervangen van de remvloeistof. Ik heb de hoofdkoppelingscilinder van mijn Prelude laten uithonen toen ik exact dezelfde klacht had, het binnenwerk heb ik vervangen. De hulpkoppelinscilinder (aan de bak) was bij mij te ver heen, die heb ik vervangen. Voor de Accord is de hulpkoppelinscilinder nog leverbaar bij Nipparts, overigens.
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Als je wat sleutelervaring hebt is het goed te doen. Het ontluchten is wel een wat rottige klus, je moet namelijk aan de onderkant ontluchten en lucht wil nou eenmaal naar boven, was iets met natuurkunde....... ;-) Maar een kennis van me gaf me daar een goede tip voor (natuurlijk nadat ik alles al weer klaar had....). Gewoon het systeem vullen via de ontluchtingsnippel met een spuit met slang erop, dan druk je de lucht vanzelf naar boven.
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Vandaag heb ik de hulpkoppelingcilinder vervangen. Na het ontluchten van het systeem heb ik nog hetzelfde probleem, na 3 of 4 keer het pedaal intrappen voel ik pas druk. De auto rijdt ook vanzelf weg ook al is het pedaal nog ingetrapt. Is het probleem dan bij de hoofdkoppelingcilinder of is het ontluchten toch niet goed gebeurt.
Roland.
Roland.
Omdat het probleem nog steeds aanwezig is, heb ik de hoofdkoppelingcilinder gedemonteerd, Na het uit elkaar halen heb ik gezien dat een van de 2 cupjes gescheurd is, waarschijnlijk zal het probleem hier zitten. Zijn hier nog revisiesetjes voor te krijgen? of een complete hoofdkoppelingcilinder? En is de diameter van de cupjes hetzelfde als in de hulpkoppelingcilinder?
Grt. Roland.
Grt. Roland.
Ik heb het hele systeem al diverse keren ontlucht en een keer een klein stukje meegereden maar de koppeling pakte zeer laat aan.
Toen had ik het iets afgesteld maar nu blijft de auto gewoon staan als de koppeling helemaal los is. Ook zie ik dat de hulpkoppelingcilinder niet meer terug gaat. Wordt deze door de veer teruggetrokken of wordt de gaffel door de drukgroep of druklager teruggeduwd, want dan denk ik dat de lager gewoon blijft hangen. Ikheb de oude hulpkoppelingcilinder ook weer is teruggezet maar bij deze is het hetzelfde probleem. de hoofdkoppelingcilinder is vervangen, de oude was lek.
Roland.
Toen had ik het iets afgesteld maar nu blijft de auto gewoon staan als de koppeling helemaal los is. Ook zie ik dat de hulpkoppelingcilinder niet meer terug gaat. Wordt deze door de veer teruggetrokken of wordt de gaffel door de drukgroep of druklager teruggeduwd, want dan denk ik dat de lager gewoon blijft hangen. Ikheb de oude hulpkoppelingcilinder ook weer is teruggezet maar bij deze is het hetzelfde probleem. de hoofdkoppelingcilinder is vervangen, de oude was lek.
Roland.
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
waarschijnlijk heb je een gescheurde of bijna gebroken gafffel
maak eens een foto van de cylnder en de positie van de versnellingsbak inclusief bedieningsmechnisme
maak eens een foto van de cylnder en de positie van de versnellingsbak inclusief bedieningsmechnisme
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)