probleem opgelost

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
hondafreak1983

probleem opgelost

Bericht door hondafreak1983 » ma mei 14, 2012 20:25

Opgelost!
Laatst gewijzigd door hondafreak1983 op wo mei 16, 2012 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door honda-henk » ma mei 14, 2012 22:19

ik snap je verhaal niet goed valt de motor uit of remt hij af gr
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Steff86

Bericht door Steff86 » ma mei 14, 2012 22:21

Hoi Hondafreak,

Heb je een soort van dood punt bij het gasgeven?

Groetjes, Stefan

hondafreak1983

Bericht door hondafreak1983 » ma mei 14, 2012 22:33

de motor valt uit als je aan het rijden bent en het gas loslaat.

dood punt niet echt (heb wel even gehad dat wanneer je de pedaal paar millimeter induwde dat hij even inhield)

grtn

Steff86

Bericht door Steff86 » di mei 15, 2012 08:21

Ik heb dat namelijk met mijn Honda. Hij heeft voldoende trekkracht en alles en met de rem erop bij het stoplicht in het * of L is geen probleem, hij wil wel gaan. maar als ik dan rem los laat begint die te rollen. Geef ik echter gas bij, dan lijkt het even of de motor compleet uitvalt (alsof je een fout maakt met de koppeling als hij handgeschakeld zou zijn...) en daarna pakt die gelukkig ineens weer.

Het voelt echter niet betrouwbaar en het is ook niet lekker voor het comfort. Is dit wat jij ook had? en hoe heb je dit dan opgelost als ik mag vragen?

Voor jou probleem weet ik helaas geen oplossing, aangezien ik dit nooit gehad heb.

Groetjes Stefan

hondafreak1983

Bericht door hondafreak1983 » di mei 15, 2012 10:13

ja het leek er precies wel op al had ik het stationair draaien en dan lichtjes gasgeven ook (kan niet met de wagen rijden momenteel)

heb stationair toerental en onsteking wat bijgeregeld. ik denk dat het nu gedaan is, maar kan zijn dat het er wel mee te maken heeft dat hij stilvalt bij het willen rijden.

grtn

Steff86

Bericht door Steff86 » di mei 15, 2012 10:19

Ik denk dat het bij mij te maken heeft met de automaatbak. Deze slipt namelijk bij hogen toeren in de overdrive OD. De andere twee versnellingen slippen niet, maar zowel in sterretje als L heb ik zeg maar een soort van dood punt direct bij een beetje gasgeven. Erg ongemakkelijk.

Bovendien is het zo dat ik dit niet heb als ik de choke iets uittrek, dus als ik continu boven dit dode punt blijf met toeren maken. Erg vervelend!

Groetjes

hondafreak1983

Bericht door hondafreak1983 » di mei 15, 2012 10:21

wel moet zeggen heb het ook niet gehad dat die stil viel bij het rijden wanneer ik de choke op de eerste stand zette...

Steff86

Bericht door Steff86 » di mei 15, 2012 10:26

Zou het niet te maken hebben met de afstelling op stationair toerental? dus dat die te zuinig is afgesteld ofzo? (niet dat ik er ooit iets aan gedaan heb)

hondafreak1983

Bericht door hondafreak1983 » di mei 15, 2012 10:29

denk het niet, bij mij toch niet, het toerental staat vind ik al redelijk hoog als het in N staat. als je hem dan in de stand zet om te gaan rijden zakt het natuurlijk wel maar volgens mij nog meer dan hoog genoeg.

kan misschien wel aan de CO schroef liggen dat die te weinig open staat, (heb nog niet gekeken maar dacht dat ik vorig jaar bij de mijne gemerkt had dat deze dol draaide dus kan hem waarschijnlijk niet meer verzetten).

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » di mei 15, 2012 11:29

Hoi

beginnen bij het begin, alle basis gegevens controleren, ervan gewisse dat je goed bougies hebt (geen champion meuk) maar NGK
geen lucht/vacuumlekkage, dan ontsteking perfect afstellen (ook vacuumvervroeger controleren op werking) daarna HC en CO controle en afstellen, let wel automaat afstellen in z'n vrij maar controleren in zijn versnelling (toerental en co)
verder kan het niet veel zijn,
automaat bak is geen issue in deze.

ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Steff86

Bericht door Steff86 » di mei 15, 2012 11:53

Hoi Ronny,

goed advies :)

Niet dat ik zou weten waar die dingen allemaal zitten of ingesteld moeten worden ha ha.

ik heb overigens wel een sissend probleem in de motorkap (dus een vacuumprobleem dacht ik).

Het lijkt te komen van het T-stukje wat zich bevindt tussen grote luchtslang naar luchtfilter, caburateur???? en ergens onderin het blok? (heb er echt weinig verstand van dus excuses als ik onzin praat). Ik heb eens een hele middag hiermee gespeeld maar kan niet echt een lek vinden! .. misschien toch nog maar ns goed zoeken. Als ik het T-stukje lostrek terwijl de motor loopt vind de motor niet zo leuk .. valt die uit haha!

Groetjes Stefan

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » di mei 15, 2012 13:11

hoi stefan

effe een keer in heijen langskomen dan gaat het goed komen
is maar uurtje vanaf eindhoven

ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » di mei 15, 2012 15:28

Steff86 schreef:Ik heb dat namelijk met mijn Honda. Hij heeft voldoende trekkracht en alles en met de rem erop bij het stoplicht in het * of L is geen probleem, hij wil wel gaan. maar als ik dan rem los laat begint die te rollen. Geef ik echter gas bij, dan lijkt het even of de motor compleet uitvalt (alsof je een fout maakt met de koppeling als hij handgeschakeld zou zijn...) en daarna pakt die gelukkig ineens weer.

Het voelt echter niet betrouwbaar en het is ook niet lekker voor het comfort. Is dit wat jij ook had? en hoe heb je dit dan opgelost als ik mag vragen?

Voor jou probleem weet ik helaas geen oplossing, aangezien ik dit nooit gehad heb.

Groetjes Stefan
Dat lijkt mij een lek membraampje in je acceleratiepomp op je carburateur... Of in ieder geval een probleempje daarmee..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

hondafreak1983

Bericht door hondafreak1983 » wo mei 16, 2012 18:31

vandaag nog even gezocht en probleem gevonden en opgelost :-)

Zit een sensor achteraan op de carburator en blijkbaar was er een fiche van de negatieve kabel uitgevallen.

Auto rijd terug zoals het hoort :P

Plaats reactie