Fan wil niet aanslaan

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » wo mei 02, 2012 12:00

Deze thermo schakelaar zit onderin de radiatorgeschroefd en meet zo de retour temperatuur van de radiator naar de motor.

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Gaat permanent aan

Bericht door andregc » ma mei 07, 2012 18:48

hallo mannen,

heb er van het weekend een nieuwe sensor ingedaan maar nog steeds niets. Status: 3 goed werkende sensor bieden geen soelaas. Als ik de draadjes die direct op de sensor worden aangesloten doorverbind draait ie meteen.

Shoot me....!

Ik ga hem kortsluiten en eventueel een schakelaartje inbouwen zodat ik hem zelf kan aanzetten. Het is niet anders.

groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Steff86

Bericht door Steff86 » ma mei 07, 2012 20:18

Ik blijf erbij dat de sensor niet de juiste temperatuur meet. Dit is de enige verklaring welke ook nog ergens op slaat.

Nu zeg ik het in leken taal: de hete vloeistof komt nooit bij het metende sensorkopje? Vuil ofzo misschien onderin de radiateur?

Succes met zoeken, als je nog gaat zoeken :)

Groetjes

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » ma mei 07, 2012 21:02

Het lijkter inderdaad op dat er geen koelvloeistof bij de sensor komt. Misschien is er één of meerdere kanaaltjes in de radiator verstopt in de buurt van de sensor waardoor deze geen warm water meet? Dan heb je ook nog kans op een ander probleem, namelijk dat je motor te warm gaat lopen omdat de koeling niet optimaal is. Dit gebeurd dan vooral als de motor zwaar wordt belast, dus bij hogere snelheden. Verstopping kan veroorzaakt worden door sludge.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » ma mei 07, 2012 21:22

Blackrix schreef:Het lijkter inderdaad op dat er geen koelvloeistof bij de sensor komt. Misschien is er één of meerdere kanaaltjes in de radiator verstopt in de buurt van de sensor waardoor deze geen warm water meet? Dan heb je ook nog kans op een ander probleem, namelijk dat je motor te warm gaat lopen omdat de koeling niet optimaal is. Dit gebeurd dan vooral als de motor zwaar wordt belast, dus bij hogere snelheden. Verstopping kan veroorzaakt worden door sludge.

Blackrix
Dat lijkt mij stug. Andre had dan wel gezien dat er rotzooi mee naar buiten loopt als je de sensor verwisseld.. De schakelcontacten van deze sensoren haperen best vaak. Gewoon een nieuwe kopen.... werkt altijd...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door honda-henk » ma mei 07, 2012 21:26

ben ik het mee eens ,geeft iets meer uit dacht 18 euro of zo en hij doet het weer hiiiiiiiiiiiiiiiii
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Gaat permanent aan

Bericht door Blackrix » ma mei 07, 2012 22:10

andregc schreef:hallo mannen,

heb er van het weekend een nieuwe sensor ingedaan maar nog steeds niets.

groeten Andre
Er zit dus al een nieuwe sensor in, dus dat kan het (haast) niet meer zijn. Sensor werkt buiten de radiateur goed, bij het doorverbinden van de contacten gaat de fan draaien, dus wat zou het dan anders zijn dan de radiateur? Als er maar genoeg kanalen dicht zitten boven de sensor komt daar geen warm water meer, de vloeistof neemt de kortste route. Probeer eens een andere radiateur?

Het hoeft niet zo te zijn dat je rotzooi ziet meelopen met het koelvloeistof, het kan ook als vastgekoekt zitten in de kanalen van de radiateur. Ik heb in mijn Prelude een gedeeltelijk verstopte radiateur gehad, auto deed het prima en bleef netjes op temperatuur, totdat je een aantal tientallen kilometers 120 ging rijden, dan raakte hij aan de kook (en dat gebeurd natuurlijk de eerste keer om 1 uur 's nachts bij Nunspeet, lekker dicht bij huis.......). Aan de radiateur is niets te zien, maar het probleem was verholpen na het vervangen van de radiateur.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Plaats reactie