Geen idee wanneer deze vervangen is, heb veel papierwerk erbij, maar die staat er niet bij. Distributieriem staat waarschijnlijk verkeerd, ik vervang die dan ook maar meteen (is 6 of 7 jaar oud, zo'n 30.000 km dus moet nog wel kunnen maar goed.) als ik toch bezig ben. Als de spanrol dan aan vervanging toe is heb ik er liever 1 liggen, dan dat ik dagen moet wachten.Blackrix schreef:Is de spanrol versleten dan?
Blackrix
Accord 1981 3-deurs. Nieuw: Schokbrekers/schijfremmen voor
Tja, wil geen zooi, maar kan zoiets niet gewoon dan? http://www.ebay.de/itm/230704319400?ssP ... 500wt_1294DutchPrelude schreef:op dat soort onderdelen moet je niet bezuinigen
50 euro lijkt veel geld maar als je iets kapot rijd door daarop te bezuinigen sla je je zelf weer voor je hoofd
Anders ga ik de riem eerst maar eens op het juiste tandje zetten en zien we daarna wel weer verder.
Daarom vervang ik sowieso de riem. Mij is verteld dat het kan zijn bij dit soort Honda's dat er een tandje verkeerd staat. Daardoor loopt de motor wel normaal, maar is verschrikkelijk traag.DutchPrelude schreef:riem verplaatsen naar juiste tand ?! je weet dat je daarna heel veel risico gaat lopen qua breken want wat mij altijd verteld is dat je dat soort riemen maar een keer kan aanspannen ongeacht de leeftijd
hij kan bij alle auto's wel eens een tandje verkeerd staan dan passen ze dat iets aan met de ontsteking maar idd dan zit er vertraging in het gas geven
haal die spanrol gewoon bij brezan of je hem nu uit DE laat komen ben je ook 50 euro lichter
want als je later die spanrol gaat vervangen kost het je weer een nieuwe riem
haal die spanrol gewoon bij brezan of je hem nu uit DE laat komen ben je ook 50 euro lichter
want als je later die spanrol gaat vervangen kost het je weer een nieuwe riem
Brezan is van mening dat ik langs moet komen, omdat ze niks in het systeem konden vinden, nu geen tijd voor. Misschien over een week of twee.DutchPrelude schreef:hij kan bij alle auto's wel eens een tandje verkeerd staan dan passen ze dat iets aan met de ontsteking maar idd dan zit er vertraging in het gas geven
haal die spanrol gewoon bij brezan of je hem nu uit DE laat komen ben je ook 50 euro lichter
want als je later die spanrol gaat vervangen kost het je weer een nieuwe riem
Mij is altijd verteld dat het vervangen van een spanrol bij een Honda eigenlijk niet nodig is, deze gaan bijna nooit stuk. Ik heb zelf ook wel riemen losgehad en weer opnieuw gemonteerd, zonder problemen.
Ik heb ook een keer een riem bij een Honda dealer laten vervangen, deze lag na 96.000 km doormidden, ook binnen de maximaal toegestane tijd. De riem bleek imitatie te zijn, de dealer ontkende dit en heeft aan mij nooit meer iets geleverd.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat je het beste een originele riem kan aanschaffen. Dan heb je altijd de goede kwaliteit en de prijs valt echt wel mee! Is in ieder geval goedkoper dan een geknapte riem.
Blackrix
Ik heb ook een keer een riem bij een Honda dealer laten vervangen, deze lag na 96.000 km doormidden, ook binnen de maximaal toegestane tijd. De riem bleek imitatie te zijn, de dealer ontkende dit en heeft aan mij nooit meer iets geleverd.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat je het beste een originele riem kan aanschaffen. Dan heb je altijd de goede kwaliteit en de prijs valt echt wel mee! Is in ieder geval goedkoper dan een geknapte riem.
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Riem heb ik al van een forum genoot, volgens mij origineel. Die paar euro ga ik daar toch ook niet op besparen ;)Blackrix schreef:Mij is altijd verteld dat het vervangen van een spanrol bij een Honda eigenlijk niet nodig is, deze gaan bijna nooit stuk. Ik heb zelf ook wel riemen losgehad en weer opnieuw gemonteerd, zonder problemen.
Ik heb ook een keer een riem bij een Honda dealer laten vervangen, deze lag na 96.000 km doormidden, ook binnen de maximaal toegestane tijd. De riem bleek imitatie te zijn, de dealer ontkende dit en heeft aan mij nooit meer iets geleverd.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat je het beste een originele riem kan aanschaffen. Dan heb je altijd de goede kwaliteit en de prijs valt echt wel mee! Is in ieder geval goedkoper dan een geknapte riem.
Blackrix
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
wat gewoon heel belangrijk is de spanning van de snaar niet te los of te strak ik dee altijd bij 80000 km op nieuw spanne en bij 200000 km vervangen en was die bijna nog nieuw gr henk
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
Ik heb ondertussen een nieuwe v-snaar gekocht verder geen tijd gehad.
Vanmorgen moest mijn vriendin vroeg weg, starte de auto niet meer.
Uiteindelijk een nieuwe verdelerkap en rotor gekocht en hij loopt weer. Loopt zelfs iets mooier dan voorheen. Weer iets meer pit, we komen er wel stukje bij beetje. Maar na 80km is de trekkracht echt weg.
Komende week zal er weer wat gesleuteld worden, en naar aanleiding van een 'keuring' zal ik verder moeten met de auto. Dus zeer waarschijnlijk ben ik opzoek naar een set schokbrekers (voor), en een set schijfremmen (voor). De rechtsvoor is namelijk iets scheef.
Helaas pindakaas was ik enkele maanden geleden te laat bij de aanschaf van een paar nos koni schokbrekers (50 euro), wel kon ik bij een ander een setje voor achter krijgen voor 50 euro. Dus dat is eerlijk gezegd ook mijn streefbedrag.
Vanmorgen moest mijn vriendin vroeg weg, starte de auto niet meer.
Uiteindelijk een nieuwe verdelerkap en rotor gekocht en hij loopt weer. Loopt zelfs iets mooier dan voorheen. Weer iets meer pit, we komen er wel stukje bij beetje. Maar na 80km is de trekkracht echt weg.
Komende week zal er weer wat gesleuteld worden, en naar aanleiding van een 'keuring' zal ik verder moeten met de auto. Dus zeer waarschijnlijk ben ik opzoek naar een set schokbrekers (voor), en een set schijfremmen (voor). De rechtsvoor is namelijk iets scheef.
Helaas pindakaas was ik enkele maanden geleden te laat bij de aanschaf van een paar nos koni schokbrekers (50 euro), wel kon ik bij een ander een setje voor achter krijgen voor 50 euro. Dus dat is eerlijk gezegd ook mijn streefbedrag.
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Het houd je bezig. Gisteren even tijd gehad dus deur eruit om het scharnier onder te vervangen, blijk ik een ander model gekregen/gekocht te hebben. Moet zeggen dat ik niet blij was. Vier keer opnieuw geprobeerd, vijf uur later zelfde scharnier er weer in.
Maar goed, nog steeds met enige spoed ondertussen op zoek naar een set schokbrekers (voorzijde) en de rubbers (?) voor het chassis>... Prijs mag ook wel iets hoger dan eerder vermeld ;)
Maar goed, nog steeds met enige spoed ondertussen op zoek naar een set schokbrekers (voorzijde) en de rubbers (?) voor het chassis>... Prijs mag ook wel iets hoger dan eerder vermeld ;)
Kan iemand bevestigen of deze twee gaan passen (schokdempers) en maakt het uit of er twee verschillende merken gebruikt worden?
Moet ik daarnaast voor de zekerheid nog meer zaken vervangen bij het vervangen van de schokdemper?
Deze voor rechts:
http://tinyurl.com/8x49345
En deze voor links:
http://tinyurl.com/7sqzzam
Kan iemand mij daarnaast mer zekerheid zeggen wat voor stoelen er allemaal in de accord passen? (schokdempers zijn van veeeel groter belang)
Moet ik daarnaast voor de zekerheid nog meer zaken vervangen bij het vervangen van de schokdemper?
Deze voor rechts:
http://tinyurl.com/8x49345
En deze voor links:
http://tinyurl.com/7sqzzam
Kan iemand mij daarnaast mer zekerheid zeggen wat voor stoelen er allemaal in de accord passen? (schokdempers zijn van veeeel groter belang)