Civic 1.3 type S 1982
civic type 2 andre
beste andre
zie er werkelijk super gaaf uit andre
deze auto kon geen betere eigenaar wensen
o ja de civic 2 ( 3 deurs handgeschakelde uitv )
welke nog bij mij in de opslag stond stof te happen
is sinds afgelopen donderdag voorzien van een kenteken
en gaat morgen hopelijk zijn apk certificaat halen
wel nog even goed lopend maken ( houdt momenteel in )
en dan ga ik hem gebruiken als dagelijks vervoer
zit nu nog wel even te twijfelen of ik de civic type 2
of misschien toch het bolletje mee neemt
naar de meeting op 17 april
indien je ook gaat verneem ik dit graag van je
ook leander uit utrecht ( triump acclaim )
heeft plannen om af te reizen naar de meeting op 17 april in zutphen
wie weet kunnen we met elkaar oprijden
gr jan
zie er werkelijk super gaaf uit andre
deze auto kon geen betere eigenaar wensen
o ja de civic 2 ( 3 deurs handgeschakelde uitv )
welke nog bij mij in de opslag stond stof te happen
is sinds afgelopen donderdag voorzien van een kenteken
en gaat morgen hopelijk zijn apk certificaat halen
wel nog even goed lopend maken ( houdt momenteel in )
en dan ga ik hem gebruiken als dagelijks vervoer
zit nu nog wel even te twijfelen of ik de civic type 2
of misschien toch het bolletje mee neemt
naar de meeting op 17 april
indien je ook gaat verneem ik dit graag van je
ook leander uit utrecht ( triump acclaim )
heeft plannen om af te reizen naar de meeting op 17 april in zutphen
wie weet kunnen we met elkaar oprijden
gr jan
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Weer wat dingetjes gedaan aan de S
Hallo luitjes,
afgelopen bloedhete weekend heb ik me weer een dagje gestort op de rode dondersteen. Ik heb uiteindelijk 2 witte logo's gevonden. Het voorlogo hoort in een grille van de type 2, maar is exact gelijk aan het achterlogo. Het "civic" logo had ik al liggen, dus even vlak gemaakt en met dubbelzijdig netjes erop geplakt.
Daarnaast ergerde ik me aan de zwarte stroken plastic van mijn achterlichten, deze zijn namelijk nogal snel dof en moeten dan weer met WD40 opgepoetst worden wat een dagje houdt. Dus een andere setje helemaal schoon gemaakt, netjes afgeplakt en deze stukken met plastic primer en mat zwarte verf netjes gemaakt. Ziet er een stuk beter uit iig, hopen dat het een tijdje houdt, maar ik denk van wel.
Heb ook nog even nieuwe platen besteld met oplegletters, vindt ik mooier, maar die komen er dit weekend op.
Binnenkort even de schokbrekers veranderen, want die zijn te slap net als bij mijn oude grijze automaat met verlagingsveren. Heb wel een idee hoe ik dit kan veranderen. Hier later meer over.
Ziet er weer een beetje beter uit zo.
Groeten andre
afgelopen bloedhete weekend heb ik me weer een dagje gestort op de rode dondersteen. Ik heb uiteindelijk 2 witte logo's gevonden. Het voorlogo hoort in een grille van de type 2, maar is exact gelijk aan het achterlogo. Het "civic" logo had ik al liggen, dus even vlak gemaakt en met dubbelzijdig netjes erop geplakt.
Daarnaast ergerde ik me aan de zwarte stroken plastic van mijn achterlichten, deze zijn namelijk nogal snel dof en moeten dan weer met WD40 opgepoetst worden wat een dagje houdt. Dus een andere setje helemaal schoon gemaakt, netjes afgeplakt en deze stukken met plastic primer en mat zwarte verf netjes gemaakt. Ziet er een stuk beter uit iig, hopen dat het een tijdje houdt, maar ik denk van wel.
Heb ook nog even nieuwe platen besteld met oplegletters, vindt ik mooier, maar die komen er dit weekend op.
Binnenkort even de schokbrekers veranderen, want die zijn te slap net als bij mijn oude grijze automaat met verlagingsveren. Heb wel een idee hoe ik dit kan veranderen. Hier later meer over.
Ziet er weer een beetje beter uit zo.
Groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
weer wat klusjes gedaan
Hallo mannen,
heb de civic weer uit de stalling en wat dingen gedaan afgelopen weekend. Nieuwe kentekenplaten erop gezet, maar niet nadat ik met een beetje tinner zeer eenvoudig de zwart verf eraf heb gekregen. Meer maskeren dan dit gaat niet lukken, ziet er van een afstandje beter uit iig.
Ook onder de kap maar eens wat foto's gemaakt, zag er eerder schoner uit, maar nog steeds niet al te beroerd.
Met het zeikende weer van afgelopen zaterdag ben ik vooral toegekomen aan het oppoetsen van het interieur, dat is er wel op vooruit gegaan iig. Ben nog bezig met nieuwe automatten, ga een mal opsturen en een logo toevoegen, maar dat moet nog even wachten.
Groeten andre
heb de civic weer uit de stalling en wat dingen gedaan afgelopen weekend. Nieuwe kentekenplaten erop gezet, maar niet nadat ik met een beetje tinner zeer eenvoudig de zwart verf eraf heb gekregen. Meer maskeren dan dit gaat niet lukken, ziet er van een afstandje beter uit iig.
Ook onder de kap maar eens wat foto's gemaakt, zag er eerder schoner uit, maar nog steeds niet al te beroerd.
Met het zeikende weer van afgelopen zaterdag ben ik vooral toegekomen aan het oppoetsen van het interieur, dat is er wel op vooruit gegaan iig. Ben nog bezig met nieuwe automatten, ga een mal opsturen en een logo toevoegen, maar dat moet nog even wachten.
Groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
- CIVIC GT 1985
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
- Locatie: Amsterdam
Andre,
S-je is wel weer gelikt hoor, zeker zonder dat 1-tje...
Vond je het zelf ook lelijk?
Tot zondag.
Gr. Remco
S-je is wel weer gelikt hoor, zeker zonder dat 1-tje...
Vond je het zelf ook lelijk?
Tot zondag.
Gr. Remco
Laatst gewijzigd door CIVIC GT 1985 op wo jun 29, 2011 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja
hallo,
dat 1'tje bleef helaas toch staan toen ik nieuwe platen had besteld, maar dit is een aardige compromis natuurlijk.
Die kentekenplaat sticker moet eigenlijk nog vervangen worden door iets meer up to date. Maar het is en blijft natuurlijk een borsboom auto, dat kleine geneuzel dat ik er mee doe is peanuts vergeleken met de inspanning van meneer Borsboom. Ere wie ere toekomt.
Groeten andre
dat 1'tje bleef helaas toch staan toen ik nieuwe platen had besteld, maar dit is een aardige compromis natuurlijk.
Die kentekenplaat sticker moet eigenlijk nog vervangen worden door iets meer up to date. Maar het is en blijft natuurlijk een borsboom auto, dat kleine geneuzel dat ik er mee doe is peanuts vergeleken met de inspanning van meneer Borsboom. Ere wie ere toekomt.
Groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
- CIVIC GT 1985
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
- Locatie: Amsterdam
Nieuw gespoten onderdelen
hallo liefhebbers,
ik heb weer wat onderdelen netjes gemaakt onder de motorkap. Heb besloten mijn
kleppendeksel en luchtfilterhuis een beetje op te leuken en verder wat losse dingen.
Heb ze in championship white gespoten, zeg maar de type R kleur.
De rode biesjes is de eerste laag die ik daarna heb afgeplakt met fineline tape. Op de foto van het
kleppendeksel zitten dus een paar rode biesjes die daar nog zijn afgeplakt met het groene tape.
Ook heb ik de spiegels onder handen genomen. De kleur is de
originele code en het komt dan ook gelukkig bijna overeen.
Verder de motorkap bevestiging wat gepimpt zodat de kap er snel
af kan als ik wat wil doen. (dat zijn die twee kleine pennetje met borgclipjes).
De gemonteerde onderdelen komen de volgende keer, want ik
laat ze nog even drogen en wil ook gelijk mijn distributieriem
vervangen, daar had ik gisteren geen tijd meer voor.
Groeten Andre
ik heb weer wat onderdelen netjes gemaakt onder de motorkap. Heb besloten mijn
kleppendeksel en luchtfilterhuis een beetje op te leuken en verder wat losse dingen.
Heb ze in championship white gespoten, zeg maar de type R kleur.
De rode biesjes is de eerste laag die ik daarna heb afgeplakt met fineline tape. Op de foto van het
kleppendeksel zitten dus een paar rode biesjes die daar nog zijn afgeplakt met het groene tape.
Ook heb ik de spiegels onder handen genomen. De kleur is de
originele code en het komt dan ook gelukkig bijna overeen.
Verder de motorkap bevestiging wat gepimpt zodat de kap er snel
af kan als ik wat wil doen. (dat zijn die twee kleine pennetje met borgclipjes).
De gemonteerde onderdelen komen de volgende keer, want ik
laat ze nog even drogen en wil ook gelijk mijn distributieriem
vervangen, daar had ik gisteren geen tijd meer voor.
Groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Update werkzaamheden
Hallo honda'ers,
ik ben weer een paar dagen druk geweest met de civic. De gespoten onderdelen zitten er nu eindelijk op, wat een verbetering van de motorruimte. Gelijk distributie vernieuwd en kleppen gesteld. De kapjes over de distributie waren niet netjes en de onderste had een ingesleten gat van de krukas poellie die waarschijnlijk ooit verkeerd gemonteerd is geweest. Ik heb een net kapje erop gezet en het bovenste kapje was al gespoten in wit dus die lag al op de plank klaar voor montage.
De naafkapjes konden wel een rood logo gebruiken, dus een rode sticker gezocht en deze opgeknipt in 4 nette logo's die in de uitsparing vallen van het kapje, staat netjes.
Ook heb ik de auto verlaagd op de manier zoals Mielko het heeft gedaan in een ander topic. Oftewel door een busje te draaien waardoor de veer gespannen blijft bij maximale uitslag van de schokbreker.
De veer is dus ook ingekort door hem af te slijpen en opnieuw te buigen in de vorm van de schotel. Ik had een 4 tal originele veren en ben begonnen met het afslijpen van 1,5 winding waardoor het verschil vrij groot was. Om niet te laag te gaan ben ik toen overgestapt naar het verwijdere van 1 hele winding. Dit zorgt voor dezelfde verlaging als de verlagingsveren die er onder zaten alleen wel met een betere wegligging omdat de verlagingsveren te ver doorveerden bij drempels en kuilen.
De auto ziet er weer een beetje beter uit. Oordeel zelf. Hij rijdt ook een stuk beter en ik denk dat ik op termijn nog een stukje lager ga door toch die 1,5 winding eraf te halen. Hij heeft nog ruim voldoende veerweg en de gedraaide busjes maken verdere verlaging prima mogelijk. Wel oppassen dat de motorkap nog dicht kan. Op 1 van de foto's is goed te zien hoe de schokbreker nu bevestigd is op de auto.
Ik ben er blij mee, ergens deze week gaat ie de stalling weer in, mag ie met de september rit weer naar buiten.
groeten andre
ik ben weer een paar dagen druk geweest met de civic. De gespoten onderdelen zitten er nu eindelijk op, wat een verbetering van de motorruimte. Gelijk distributie vernieuwd en kleppen gesteld. De kapjes over de distributie waren niet netjes en de onderste had een ingesleten gat van de krukas poellie die waarschijnlijk ooit verkeerd gemonteerd is geweest. Ik heb een net kapje erop gezet en het bovenste kapje was al gespoten in wit dus die lag al op de plank klaar voor montage.
De naafkapjes konden wel een rood logo gebruiken, dus een rode sticker gezocht en deze opgeknipt in 4 nette logo's die in de uitsparing vallen van het kapje, staat netjes.
Ook heb ik de auto verlaagd op de manier zoals Mielko het heeft gedaan in een ander topic. Oftewel door een busje te draaien waardoor de veer gespannen blijft bij maximale uitslag van de schokbreker.
De veer is dus ook ingekort door hem af te slijpen en opnieuw te buigen in de vorm van de schotel. Ik had een 4 tal originele veren en ben begonnen met het afslijpen van 1,5 winding waardoor het verschil vrij groot was. Om niet te laag te gaan ben ik toen overgestapt naar het verwijdere van 1 hele winding. Dit zorgt voor dezelfde verlaging als de verlagingsveren die er onder zaten alleen wel met een betere wegligging omdat de verlagingsveren te ver doorveerden bij drempels en kuilen.
De auto ziet er weer een beetje beter uit. Oordeel zelf. Hij rijdt ook een stuk beter en ik denk dat ik op termijn nog een stukje lager ga door toch die 1,5 winding eraf te halen. Hij heeft nog ruim voldoende veerweg en de gedraaide busjes maken verdere verlaging prima mogelijk. Wel oppassen dat de motorkap nog dicht kan. Op 1 van de foto's is goed te zien hoe de schokbreker nu bevestigd is op de auto.
Ik ben er blij mee, ergens deze week gaat ie de stalling weer in, mag ie met de september rit weer naar buiten.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo