Nieuw lid: Mark

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
MarkieParkie

Nieuw lid: Mark

Bericht door MarkieParkie » ma mei 10, 2021 20:40

Hallo allemaal,

Al enkele keren heb ik in het verleden als gast hier wat dingen gelezen. Mooi forum, leuke club met enthousiaste mensen die veel kennis van zaken hebben. Erg leuk te merken!
Nu toch maar eens tijd mezelf netjes aan te melden en voor te stellen.

Ik ben Mark, 29 jaar en woon in de bollenstreek (Hillegom).
Hier ben ik een aantal jaren geleden terecht gekomen toen mijn partner en ik ons eerste huis kochten samen.
Dat huis is niet erg relevant voor hier, maar er was voor mij 1 belangrijk punt: Er moest een garage bij het huis zijn, waar ik een auto in kon stallen.
Ik zie mijzelf als auto-liefhebber, dus er moest gewoon wat ruimte zijn voor de hobby. :angel:
Aangezien dit een voorstel topic is, eerst nog even wat meer over mijn auto historie, voordat ik tot het punt zal komen waar het hier allemaal om gaan natuurlijk, de Honda :P

Ik heb het geluk dat ik voor mijn werk in een auto van de zaak moet rijden, de meeste kilometers maak ik daarom met een Nissan.
Ik zal jullie niet lastig vallen met allemaal foto's hiervan, dit wisselt ook allemaal te snel :lol:
De lijst met privé auto's is ook nog niet heel erg lang.
Ik ben begonnen met een Saab 9-3 Aero uit 2003:
Afbeelding

Nadat ik daar een paar jaar mee had gereden, had ik zin in iets sportievers. Na een tijdje zoeken vond ik in Duitsland een eerste generatie new MINI Cooper S JCW uit 2006:
Afbeelding

Toen ik daar 2 jaar mee reed, hebben we ons huis gekocht, wat aan een grondige renovatie toe was.
Om die reden de MINI geschorst en voor anderhalf jaar gestald. Voor het praktische een stationwagen gekocht, een BMW 325tds met trekhaak uiteraard. Ik had niet verwacht dat zo'n oude 6 cilinder turbo diesel met automaat nog zo fijn zou rijden :oops:
Afbeelding

Nadat de grootste verbouwingen aan het huis gedaan waren, de BMW snel verkocht en weer in de MINI gaan rijden.
Zodoende was de garage ook vrij om even opgeknapt te worden, want daar moet straks het Honda Project in komen te staan 8)

Een jaar of 5 geleden heb ik namelijk de Honda van mijn oom overgenomen, waar hij tot een jaar of 15 a 20 geleden dagelijks mee heeft gereden. Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik niet van jongs af aan al een ontzettende Honda fanaat ben. Maar die auto van mijn oom heeft toch altijd wel een bepaalde indruk op mij gemaakt. Daarom hoefde ik ook geen seconde na te denken toen hij vroeg of ik zijn auto wilde hebben.

Het gaat hier om een Honda Legend coupe (type KA8 als ik mij niet vergis). Uiteraard beschikt deze auto over de 3.2 V6 met automaat.
De Legend is een origineel Nederlandse van juni 1991, door Auto Maarschalk uit Velserbroek geleverd (en onderhouden) exemplaar.
Tot zo ver ik heb kunnen achterhalen heeft mijn oom de auto daar destijds nieuw, of als ex-dealer demo gekocht.
Auto's zijn er natuurlijk om gebruikt te worden, dus zodoende heeft hij er ergens rond de 450.000 km mee gereden. Als ik het goed begrijp is een Honda dan net pas een beetje ingereden, toch? :lol:

Goed, even een eenvoudig plaatje-bij-het-praatje. Dit is hoe de Legend de afgelopen 15 jaar heeft doorgebracht:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal een dezer dagen nog even een topic over dit project aan gaan maken in het daarvoor bestemde onderdeel.
De auto staat namelijk nog bij mijn oom, en is zoals je zou verwachten niet meer in een rijdende staat op dit moment.
Zodra het mogelijk is, zal ik met een trailer de Legend op gaan halen om de auto thuis te brengen.
Dan zal het tijdperk van de grote verassingen aan gaan breken, wat is er allemaal nodig om de Legend weer de weg op te krijgen?
Laatst gewijzigd door MarkieParkie op di mei 11, 2021 12:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door Hans » ma mei 10, 2021 21:13

Hoi Mark, welkom bij ons op het forum.
Een Legend Coupe is altijd de moeite waard om weer op te knappen.
Plaatjes zie ik helaas niet maar dat zal later wel een keer goedkomen.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

MarkieParkie

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door MarkieParkie » di mei 11, 2021 12:52

Hans schreef:
ma mei 10, 2021 21:13
Hoi Mark, welkom bij ons op het forum.
Een Legend Coupe is altijd de moeite waard om weer op te knappen.
Plaatjes zie ik helaas niet maar dat zal later wel een keer goedkomen.
Hoi Hans, dankjewel!
Het lijkt mij ook zeker de moeite waard ja :-)

Ik heb de foto's even opnieuw ingevoegd, ik zal ongetwijfeld iets verkeerd hebben gedaan met het plaatsen ervan.
Als het goed is zijn ze nu wel zichtbaar.

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door DAFKE » di mei 11, 2021 19:34

Mooie schuurvondst.

Succes met leven erin krijgen.

Roland.

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door Hans » di mei 11, 2021 21:52

Heel mooi, wat mij betreft de mooiste Legend Coupe. Vooral die neus vind ik erg gaaf.

Erg leuk project.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door mielko » di mei 18, 2021 08:57

:woow: :woow:
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door andregc » di mei 18, 2021 15:57

Hoi Mark,

tof dat je je aanmeldt, en die coupe past perfect in ons straatje dus ga maar lekker knutselen en dan keer naar een meeting komen.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door Sjupergrover » do mei 20, 2021 19:12

Welkom!
Het blijft me altijd verbazen wat er allemaal nog in schuurtjes onder een dikke laag stof verborgen staat.
Hier in de buurt staat een heel bouwvallig boerderijtje waar een oude man woont, onder de ingezakte schuur zag ik pas geleden een neus van een Ford Capri uitsteken. Als je het niet weet dan zie je hem ook echt niet staan door de begroeiing. Hopelijk dat iemand hem ooit een keer redt, net zoals deze dikke Legend, mooi dat hij niet voorgoed op de sloop verdwijnt.
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

MarkieParkie

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door MarkieParkie » di jun 08, 2021 16:23

DAFKE schreef:
di mei 11, 2021 19:34
Mooie schuurvondst.

Succes met leven erin krijgen.

Roland.
Dankjewel Roland, ik zal het nodig hebben :lol:
Grote kans dat ik met enige regelmaat er even niet meer uit kom en hulp nodig heb van de echte experts hier.
Hans schreef:
di mei 11, 2021 21:52
Heel mooi, wat mij betreft de mooiste Legend Coupe. Vooral die neus vind ik erg gaaf.

Erg leuk project.
Dat ben ik helemaal met je eens! :woow:
andregc schreef:
di mei 18, 2021 15:57
Hoi Mark,

tof dat je je aanmeldt, en die coupe past perfect in ons straatje dus ga maar lekker knutselen en dan keer naar een meeting komen.

groeten André
Het is zeker mijn bedoeling eens naar een meeting te komen!
Aangezien ik geen idee heb hoe lang dit knutselproject gaat duren, is de kans groot dat ik voor een eerste keer nog even niet bij de Honda-rijders kan parkeren... :lol:
Sjupergrover schreef:
do mei 20, 2021 19:12
Welkom!
Het blijft me altijd verbazen wat er allemaal nog in schuurtjes onder een dikke laag stof verborgen staat.
Hier in de buurt staat een heel bouwvallig boerderijtje waar een oude man woont, onder de ingezakte schuur zag ik pas geleden een neus van een Ford Capri uitsteken. Als je het niet weet dan zie je hem ook echt niet staan door de begroeiing. Hopelijk dat iemand hem ooit een keer redt, net zoals deze dikke Legend, mooi dat hij niet voorgoed op de sloop verdwijnt.
Het is inderdaad puur geluk hebben dat ik de vorige eigenaar goed ken, want anders had deze auto daar waarschijnlijk nog wel 20 jaar gestaan...


Nu het internationaal reizen weer wat beter mogelijk is, heb ik eindelijk een datum kunnen inplannen om de auto op te gaan halen.
Deze staat nu namelijk nog in de buurt van Bielefeld, Duitsland.
Inmiddels heb ik voor het weekeind van 3 & 4 juli een autotrailer gereserveerd en kan de eerste stap van het grote project gezet gaan worden 8)

Driepintertje

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door Driepintertje » di jun 08, 2021 16:38

Hoi markie

Welkom hier. Ik ben heel benieuwd naar de legend. Als je hem thuis heb schiet even wat foto's. Ik denk dat we allemaal wel willen zien wat voor pareltje je daar in handen hebt

Gr joris

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door mielko » ma jun 21, 2021 03:44

Is hij al gewassen?
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

MarkieParkie

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door MarkieParkie » vr jul 09, 2021 16:01

Driepintertje schreef:
di jun 08, 2021 16:38
Hoi markie

Welkom hier. Ik ben heel benieuwd naar de legend. Als je hem thuis heb schiet even wat foto's. Ik denk dat we allemaal wel willen zien wat voor pareltje je daar in handen hebt

Gr joris
Thanks Joris!
mielko schreef:
ma jun 21, 2021 03:44
Is hij al gewassen?
Hij is een soort van gewassen Mielko :P


Ik heb hier (http://www.hondavrienden.nl/viewtopic.php?f=6&t=3835) een vervolg topic aangemaakt, uiteraard met foto's, waar ik de voortgang van de Legend bij zal gaan houden.

Micha D.
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jul 26, 2021 18:14

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door Micha D. » di jul 27, 2021 09:59

Gave Legend man! Wij wonen in Bennebroek, dus misschien zie ik je nog wel eens rijden. Ik kan mij overigens herinneren dat er tot een paar jaar terug langs de Weeresteinstraat ook zo'n Legend stond.

MarkieParkie

Re: Nieuw lid: Mark

Bericht door MarkieParkie » do aug 26, 2021 10:42

Micha D. schreef:
di jul 27, 2021 09:59
Gave Legend man! Wij wonen in Bennebroek, dus misschien zie ik je nog wel eens rijden. Ik kan mij overigens herinneren dat er tot een paar jaar terug langs de Weeresteinstraat ook zo'n Legend stond.
Thanks!
Gaaf, die is mij nooit opgevallen helaas.
Ik zal m'n ogen open houden voor een rood bolletje 8) :wave:

Plaats reactie