Distributie Prelude 2e gen.vervangen.

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
AWH

Distributie Prelude 2e gen.vervangen.

Bericht door AWH » za aug 20, 2016 18:38

Vanmorgen in redelijke vroegte op pad gegaan vanuit Oss om om klokslag 09.00u. bij forumbekende Henk Honda /Kok auto's in Ermelo op de stoep te staan.Deze had aangeboden om met mij :roll: ,de complete distributie te vervangen.Van dit aanbod wilde ik graag gebruik maken daar distributie van een auto voor mij de eerste keer was en heb ook gewaardeerd dat Henk enkele waardevolle tips en weetjes deelde waarmee ikzelf heel makkelijk de fout in had kunnen gaan :crazy:.Rond een uur of elf,met een bak koffie tussendoor en bezoek van meerdere personen,en continue telefoon, waren de distributieriem en spanrol gemonteerd,alsook gelijk maar 2 nieuwe V-riemen,waarna Henk aanbood de CO2 nog even af te stellen welke erg laag stond :cry: ,0,25 om precies te zijn,nu netjes op 2. De motor reageerde daar ook duidelijk op waarop ook het stationair even opnieuw is gesteld op een mooie 800 rpm :woow: .
Als laatste mocht ik nog even van de brug en gereedschap gebruikmaken om een nieuw benzinefilter te monteren wat onder de auto naast de benzinetank zit.Zo gepiept ook.
Rond twaalven kon ik de terugtocht weer aanvangen,welke letterlijk gesmeerd verliep :P .
Mijn grote waardering voor mensen als Henk,waardoor liefhebbers en hobbyisten als ik betaalbaar en leerzaam een hobby kunnen beoefenen,een kleine blijk van waardering is alles wat ertegenover heeft gestaan maar mijn dank en respect is groot :!: De Prelude rijdt weer als een grote en hoop er op deze manier nog lang plezier van te hebben. Ik hoop nog eens vaker in Ermelo langs te mogen komen,maar liefst over een poosje pas..

Groet,Auke.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Distributie Prelude 2e gen.vervangen.

Bericht door andregc » vr aug 26, 2016 09:48

Top toch. Lekker dat dat allemaal weer fris is nu. Henk zijn honda-hart heeft weer stevig geklopt zo te lezen.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Plaats reactie