Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
GenkiHonda

Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Bericht door GenkiHonda » wo jun 10, 2015 18:42

Beste Hondaliefhebbers,

Een tijdje geleden heb ik de startmotor van een tweede generatie Civic gekocht om de huidige originele startmotor van mijn bolletje te vervangen gezien deze kuren vertoond.
Ik was in de veronderstelling na het lezen van diverse fora dat dit gewoon mogelijk was. Nu blijkt echter dat de startmotor die ik heb gekocht een aansluiting mist!
Ter verduidelijking:
Afbeelding
Afbeelding
Hier is duidelijk te zien dat mijn startmotor een aansluiting mist. Is deze startmotor nu onbruikbaar voor mij, of kan ik hem toch op een of andere manier gebruiken?

Alvast bedankt!

Groeten, Stephan

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Bericht door Blackrix » wo jun 10, 2015 18:49

Volgens mij heeft een startmotor maar twee aansluitingen, één voor het relais en één voor de spanning van de motor. Ik zie op je startmotor 2 aansluitingen.
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

GenkiHonda

Re: Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Bericht door GenkiHonda » vr jun 12, 2015 13:11

Blackrix schreef:Volgens mij heeft een startmotor maar twee aansluitingen, één voor het relais en één voor de spanning van de motor. Ik zie op je startmotor 2 aansluitingen.
Dat dacht ik ook, maar op de startmotor in mijn Civic zitten 3 aansluitingen. Op het plaatje kan je het ook zien.

Stephan

Aad van der Maas

Re: Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Bericht door Aad van der Maas » vr jun 12, 2015 23:22

GenkiHonda schreef:
Blackrix schreef:Volgens mij heeft een startmotor maar twee aansluitingen, één voor het relais en één voor de spanning van de motor. Ik zie op je startmotor 2 aansluitingen.
Dat dacht ik ook, maar op de startmotor in mijn Civic zitten 3 aansluitingen. Op het plaatje kan je het ook zien.

Stephan
Is die derde aansluiting geen massa??

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Bericht door honda-henk » za jun 13, 2015 08:45

gewoon er op zetten draad plus accu op het draad eind en het schuifje zwarte/witte draad op het stripje wat er boven op zit is niet zo moeilijk als het lijkt
doe eens een foto van je oude start motor dan kunne ze het verschil zien
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

GenkiHonda

Re: Startmotor 2e generatie Civic op bolletje

Bericht door GenkiHonda » do aug 06, 2015 13:17

honda-henk schreef:gewoon er op zetten draad plus accu op het draad eind en het schuifje zwarte/witte draad op het stripje wat er boven op zit is niet zo moeilijk als het lijkt
doe eens een foto van je oude start motor dan kunne ze het verschil zien
Mijn excuses voor de late reactie, ik was een tijd op vakantie.
Maar hier heb ik een foto van de startmotor op mijn Civic, te zien is dat er drie aansluitingen op zitten, 1 naar de accu, een met een stekker en een andere die direct de kabelboom in verdwijnt.
Afbeelding

Kan ik de 2e gen Civic startmotor wel gebruiken, en zo ja welke kabel kan ik dan afgekoppeld laten?

Alvast bedankt!

- Stephan

Plaats reactie