Civic 1976 10 jarige verjonging
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Tuurlijk!!
Ik heb vanmiddag het concert-tje uitgebouwd en de a20 op zijn plaats gehangen om ff te passen..
D'r mogen wel weer een paar steuntjes gemaakt worden, maar dit ziet er niet erg ingewikkeld uit... als zeg ik het zelf...
Marko
Ik heb vanmiddag het concert-tje uitgebouwd en de a20 op zijn plaats gehangen om ff te passen..
D'r mogen wel weer een paar steuntjes gemaakt worden, maar dit ziet er niet erg ingewikkeld uit... als zeg ik het zelf...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
De 1500 is standaard van gietijzer, de accord motor ook. Het blok is even groot, maar de krukas is dikker en de versnellingsbak heeft een versnelling meer. Ik denk dat het gewichts verschil niet zo groot is als van mijn andere bol..nico-b schreef:Leuk, ben wel benieuwd hoe dat rijdt? Wat trekkracht zal het wel goed zijn maar vooral hoe het stuurd en wat het weggedrag is.
Weet je wat het gewichtsverschil tussen de motorblokken?
Die ging van 1200 alu naar 1600 gietijzer .. en ik moet zeggen dat hij niet of nauwelijks anders de bocht in stuurt...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Ok dus niet echt merkbaar. Weet jij het verschil in gewicht tussen een 1200 en 1500? Aangezien je ze beide hebt ben ik wel benieuwd wat het verschil is wat op kenteken staat.
De 1500 is standaard van gietijzer, de accord motor ook. Het blok is even groot, maar de krukas is dikker en de versnellingsbak heeft een versnelling meer. Ik denk dat het gewichts verschil niet zo groot is als van mijn andere bol..
Die ging van 1200 alu naar 1600 gietijzer .. en ik moet zeggen dat hij niet of nauwelijks anders de bocht in stuurt...
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:
De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..
De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...
Marko
De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..
De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :Dminimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:
De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..
De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...
Marko
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Maar de 4-drs dan? ...nico-b schreef:Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :Dminimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:
De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..
De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...
Marko
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
De 3-drs en 5-drs zijn beiden 1200's toch?...
Ik zal zo de manual wel ff erbij pakken... Staat ook het gewicht van de blokken in meen ik...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
minimonster schreef:Maar de 4-drs dan? ...nico-b schreef:Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :Dminimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:
De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..
De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...
Marko
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
De 3-drs en 5-drs zijn beiden 1200's toch?...
Ik zal zo de manual wel ff erbij pakken... Staat ook het gewicht van de blokken in meen ik...
Marko
1200 blok incl 2-SP bak 128 kilo
1500 blok incl 2-SP bak 158 kilo
Nu nog even speuren naar de aerodeck motor ;-)
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
he een A20A4 motor
de lekkerste motoren die er zijn !
de lekkerste motoren die er zijn !
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Was weer een productief weekje...
Op de foto van de Amerikaan zag ik dat hij de originele civic motorsteun bij de distributieriem gebruikt.
En omdat ik mijn blauwe 1500 reeds voorzien had van steunen voor de concerto motor ben ik eerst ff geswitched naar een andere auto. Ik heb immers nog een andere 1500 body..
Na een dagje puzzelen ben ik er achter gekomen dat de originele steun wel te gebruiken is, maar dan hangt de motor erg laag... Ik gebruik ook nog 'ns een automaat aan de aerodeck motor... Die is net een slagje groter.....
Dus.... terug naar de blauwe 1500....want als ik dan toch zelf steunen moet maken kan dat beter direct in de uiteindelijke auto....
Vandaag alle concerto steunen verwijdert en de aerodeck motor wederom in de bol gehangen... Aan de voorkant van de bak heb ik de originele aerodeck steun kunnen behouden. Aan de achterzijde heb ik een 1500 steun gebruikt en deze 7 cm opgehoogd. Hierdoor staat de hele motor netjes in de motor ruimte.. Heb nog een 5cm ruimte onder de motorkap ;-) ... lijkt me genoeg.
Komend weekend een aerodeck aansnijden om de laatste steun te kunnen maken.... En een uitlaat spruitstukje vouwen... want het wordt wel krap allemaal...
Binnenkort maar weer 'ns wat fotootjes schieten ...
@Ronny... het is inderdaad een A20A4 motortje.... met pas één tonnetje op de teller.... die kan nog wel ff mee...
Marko
Op de foto van de Amerikaan zag ik dat hij de originele civic motorsteun bij de distributieriem gebruikt.
En omdat ik mijn blauwe 1500 reeds voorzien had van steunen voor de concerto motor ben ik eerst ff geswitched naar een andere auto. Ik heb immers nog een andere 1500 body..
Na een dagje puzzelen ben ik er achter gekomen dat de originele steun wel te gebruiken is, maar dan hangt de motor erg laag... Ik gebruik ook nog 'ns een automaat aan de aerodeck motor... Die is net een slagje groter.....
Dus.... terug naar de blauwe 1500....want als ik dan toch zelf steunen moet maken kan dat beter direct in de uiteindelijke auto....
Vandaag alle concerto steunen verwijdert en de aerodeck motor wederom in de bol gehangen... Aan de voorkant van de bak heb ik de originele aerodeck steun kunnen behouden. Aan de achterzijde heb ik een 1500 steun gebruikt en deze 7 cm opgehoogd. Hierdoor staat de hele motor netjes in de motor ruimte.. Heb nog een 5cm ruimte onder de motorkap ;-) ... lijkt me genoeg.
Komend weekend een aerodeck aansnijden om de laatste steun te kunnen maken.... En een uitlaat spruitstukje vouwen... want het wordt wel krap allemaal...
Binnenkort maar weer 'ns wat fotootjes schieten ...
@Ronny... het is inderdaad een A20A4 motortje.... met pas één tonnetje op de teller.... die kan nog wel ff mee...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Nog ff een paar fotootjes van afgelopen week..
Vandaag een aerodeck aangesneden voor een motorsteun... En een spruitstuk aan het verbouwen... Dat gietijzeren spruitstuk is alleen maar gewicht...
Marko
Vandaag een aerodeck aangesneden voor een motorsteun... En een spruitstuk aan het verbouwen... Dat gietijzeren spruitstuk is alleen maar gewicht...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling