Voorruit Civic 3 (84-87)
Voorruit Civic 3 (84-87)
Beste forumgangers,
ik heb dringend jullie advies nodig over de verzekering van een civic 3.
De civic heeft een barst voor de neus van de bijrijder in de voorruit, beginnende onder in de rubber rand tot halverwege de hoogte van de ruit. Wanneer de aanjager gebruikt is afgelopen jaar is de barst groter geworden.
Gezien de APK eisen is het nu nog geen probleem lijkt me, het is namelijk een enkelvoudige scheur, buiten het gezichtsveld van de bestuurder.
Ik ben er wel bang voor dat deze barst verder zal scheuren. Nu moet er een autoverzekering worden afgesloten en mijn vraag is:
Voor een heel jaar *ruit* mee te verzekeren kost dit 84 euro extra bovenop de jaarlijkse WA premie. Bovendien heeft bij vervangen van de voorruit een eigen risico van 150 euro, reparaties zijn wel zonder eigen risico.
Denken jullie dat deze ruit verder gaat scheuren?
Wordt de ruit in zo'n geval vervangen of gerepareerd?
Is het de 150 + 84 euro waard voor een nieuwe voorruit? Of zijn deze ruiten veel goedkoper uit te halen nog en misschien door een handig iemand te laten plaatsen?
Graag hoor ik jullie tips en adviezen!
Groetjes en fijne avond, Stefan
ik heb dringend jullie advies nodig over de verzekering van een civic 3.
De civic heeft een barst voor de neus van de bijrijder in de voorruit, beginnende onder in de rubber rand tot halverwege de hoogte van de ruit. Wanneer de aanjager gebruikt is afgelopen jaar is de barst groter geworden.
Gezien de APK eisen is het nu nog geen probleem lijkt me, het is namelijk een enkelvoudige scheur, buiten het gezichtsveld van de bestuurder.
Ik ben er wel bang voor dat deze barst verder zal scheuren. Nu moet er een autoverzekering worden afgesloten en mijn vraag is:
Voor een heel jaar *ruit* mee te verzekeren kost dit 84 euro extra bovenop de jaarlijkse WA premie. Bovendien heeft bij vervangen van de voorruit een eigen risico van 150 euro, reparaties zijn wel zonder eigen risico.
Denken jullie dat deze ruit verder gaat scheuren?
Wordt de ruit in zo'n geval vervangen of gerepareerd?
Is het de 150 + 84 euro waard voor een nieuwe voorruit? Of zijn deze ruiten veel goedkoper uit te halen nog en misschien door een handig iemand te laten plaatsen?
Graag hoor ik jullie tips en adviezen!
Groetjes en fijne avond, Stefan
De barst/scheur is enkelvoudig (geen aftakkingen) en begint onder in het rubber tot halverwege de hoogte van de ruit.
Henk zei mij dat de voorruit gelaagd is, dit betekent dat ik altijd nog een goede laag eronder heb dus dat die in principe kan blijven zitten en doorscheuren in de toplaag?
Ik voel aan de buitenkant een barst met mijn vinger. Aan de binnenkant voel ik niks.
Is het nu wel of niet verstandig om die verzekering zo af te sluiten, want de totale kosten zijn dus 84 euro voor een jaar verzekering en 150 euro eigen risico altijd (bij vervangingen en ja dat zal wel gebeuren voor een barst van 25 cm )
Dus weegt de 230 euro van verzekering op tegen een nieuwe voorruit laten plaatsen?
Of moet ik eerder denken aan een ruit op de kop tikken ergens (iemand een idee waar/wie? en die erin laten zetten door een handige doe het zelver)?
Wat is wijsheid!!??
Groetjes Stefan
Henk zei mij dat de voorruit gelaagd is, dit betekent dat ik altijd nog een goede laag eronder heb dus dat die in principe kan blijven zitten en doorscheuren in de toplaag?
Ik voel aan de buitenkant een barst met mijn vinger. Aan de binnenkant voel ik niks.
Is het nu wel of niet verstandig om die verzekering zo af te sluiten, want de totale kosten zijn dus 84 euro voor een jaar verzekering en 150 euro eigen risico altijd (bij vervangingen en ja dat zal wel gebeuren voor een barst van 25 cm )
Dus weegt de 230 euro van verzekering op tegen een nieuwe voorruit laten plaatsen?
Of moet ik eerder denken aan een ruit op de kop tikken ergens (iemand een idee waar/wie? en die erin laten zetten door een handige doe het zelver)?
Wat is wijsheid!!??
Groetjes Stefan
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
gezien het geen APK afkeurpunt is, is het niet mogelijk/verstandig om het preventief aan te pakken?
ik las net een verhaal op internet van iemand die dit probleem ook had, dat t blijft verder scheuren. De oplossing was een gaatje laten boren en dat vullen met die HPX3 lijm, zodat het niet ver kan scheuren.
Is dit een idee ?
ik las net een verhaal op internet van iemand die dit probleem ook had, dat t blijft verder scheuren. De oplossing was een gaatje laten boren en dat vullen met die HPX3 lijm, zodat het niet ver kan scheuren.
Is dit een idee ?
Die verzekerings premie komt ieder jaar weer terug,dus een blijvende kosten post.Daar boven op die eigenrisico nog eens
Het raam zit volgens mij niet gelijmt,dus kan eigenhandig vervangen worden.
Nu nog zoeken naar een raam voor een paar 10tjes
Het raam zit volgens mij niet gelijmt,dus kan eigenhandig vervangen worden.
Nu nog zoeken naar een raam voor een paar 10tjes
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen welke ruitenboer beter is. Ik heb hele slechte ervaringen met Autotaalglas, twee keer iets laten doen en twee keer beide spatborden bekrast. Ik kom dus niet meer bij deze vestiging.
Ik ga overigens altijd naar de dealer voor een ruit, dan weet je zeker dat je een originele goed passende ruit krijgt met een originele goed passende lijst. De glasboeren zeggen dat ze dezelfde kwaliteit leveren, de praktijk wijst anders uit........
Blackrix
Ik ga overigens altijd naar de dealer voor een ruit, dan weet je zeker dat je een originele goed passende ruit krijgt met een originele goed passende lijst. De glasboeren zeggen dat ze dezelfde kwaliteit leveren, de praktijk wijst anders uit........
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
imi-ruiten zijn vaak iets dunner (dus ook sneller stuk), kunnen ze weer sneller een nieuwe plakken....
Ik heb in mijn tijd als monteur (van 1990 tot 1998) best veel ruitjes vervangen, ik deed over een golf 3 voorruit (dus ook geplakt) ongeveer een uur en een kwartier. Kwam er een mobiele Carglass service, die deed hetzelfde ruitje in minder dan 3 kwartier.
maar die auto kwam 3 weken later bij ons (VAG dealer) terug met lekkage, en konden wij het zogenaamd onder garantie herstellen....
zo zie je maar
Ik heb in mijn tijd als monteur (van 1990 tot 1998) best veel ruitjes vervangen, ik deed over een golf 3 voorruit (dus ook geplakt) ongeveer een uur en een kwartier. Kwam er een mobiele Carglass service, die deed hetzelfde ruitje in minder dan 3 kwartier.
maar die auto kwam 3 weken later bij ons (VAG dealer) terug met lekkage, en konden wij het zogenaamd onder garantie herstellen....
zo zie je maar
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer: