Tank zender (sonde) voor Civic 2g

Bied hier je onderdelen aan.
Plaats reactie
Steff86

Tank zender (sonde) voor Civic 2g

Bericht door Steff86 » vr mei 25, 2012 16:28

Beste HVNers,

Mijn auto is gisteren tijdens het rijden opeens uitgevallen (motor viel uit).

Aan de kant gezet en nog maar eens starten, resultaat de auto loopt meteen, voor 2 seconden en valt uit. Als ik gas geef valt die direct uit. Na dit trucje 2x te proberen lijkt het alsof er helemaal geen brandstof meer in de kamer komt.

Aan de kant geduwd en motorkap open, niks te zien. Benzine toevoer slang van tank naar pomp losgemaakt, kwam geen druppel uit!

Dus verstopping of geen benzine meer?
Jerrycan gevuld en tank gevuld (ondanks dat het niveau nog ruim op 1/4 tot 1/2 stond). Starten tijdje proberen, maar duurt natuurlijk even omdat leidingen leeg zijn. Vervolgens ook kwakje benzine in luchtfilter gegoten en nog eens starten en hoera. Hij liep weer. Meteen doorgereden naar tankstation en 15 liter getankt. Tank is nu weer FULL volgens de meter.

Ik concludeer zelf dat de meter van het brandstofniveau kapot is? Dus tijd voor een nieuwe zender te monteren?

Klopt dit een beetje of heeft iemand anders nog een goed idee om te checken?

Vraag 2: Heeft iemand nog een werkende sonde of is het niet de moeite waard en gewoon kilometers opschrijven en in de gaten houden wanneer er getankt moet worden?

Groetjes en alvast bedankt, Stefan

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr mei 25, 2012 16:58

Ik heb ook een keer problemen gehad met de benzinemeter van de CRX, dit bleek in de meter zelf te zitten. Je kan de tankvlotter testen door de ohmse weerstand te controleren.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Steff86

Bericht door Steff86 » vr mei 25, 2012 17:48

Hey Blackrix,

Het testen van de vlotter, met behulp van weerstand meting, had ik al gevonden in de vraagbaak. Dit ga ik zeker proberen. Gezien de meter wel precies 20 liter oploopt bij het tanken van 20 liter denk ik dat het niet aan de meter ligt, maar eerder aan de vlotter.

Is de vlotter universeel vervangbaar? :O

Groetjes Stefan

CRX2
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mar 26, 2012 21:19

Bericht door CRX2 » zo jun 24, 2012 20:43

Nog steeds nodig?
Laat het even weten, dan ga ik zoeken. ligt me iets van bij dat ik nog een nieuwe heb...

Steff86

Bericht door Steff86 » do jul 26, 2012 08:50

Probleem is opgelost (waarschijnlijk)!

De meter gaf uiteindelijk wel het juiste nivo aan, want bij de tweede keer tanken, waarbij ik minimaal 10 liter nodig had (voor een enkeltje eindhoven-maastricht) sloeg na 8 liter de pomp af, tot 3x toe.

De tank was dus toch vol, zoals de meter aangaf. De enige optie die ik nu overhoud is het filter, wat direct na de tank zit. Van de buitenkant gezien is het behoorlijk smerig. Deze ga ik dan ook zeer spoedig vervangen.

Het klopt ook wel met het probleem wat ik constateerde, want uit de benzine kabel na de pomp kwam geen druppel, dus het kan best kloppen dat de verstopping voor de pomp zat, dus een verstopt benzinefilter.

Bedankt Blackrix en CRX2 voor jullie reacties!

Groetjes Stefan

Plaats reactie