Onderdeelnummers en websites

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Steff86

Onderdeelnummers en websites

Bericht door Steff86 » wo apr 18, 2012 08:26

Het viel me op dat wanneer je gaat zoeken op honda onderdelen websites (niet dat ik nu iets wil gaan bestellen hoor :P), maar als je erop zoekt dan moet je altijd een uitvoering kiezen.

Er zijn natuurlijk alleen al in de V.S. verschillende uitvoeringen en dan ook nog UK? en dan ook nog EUR? ofzo?

Hoe werkt dit?

Welke auto heb ik bijvoorbeeld? 1300 3Drs, maar dan?

Ik zie dingen staan als in V.S.?

1300 FE
1300 **
1300 GL
1300 DX en dan nog een serie 1500 modellen

Maar welke ik van deze uitvoeringen ik ook kies, ik vind bijvoorbeeld nooit een AT (automatic transmission) alleen maar een 4MT 5MT etc.

Ik merkte dat ik de verkeerde had geselecteerd, maar dat ze allemaal verkeerd zijn, aan de volgende items zo 1 2 3:

- handvat van deur / armsteun aan binnenkant is anders (dat zwarte foam blok)
- bumpers zitten voor en achter aan de zijkanten om een ronde knop heen geschoten / houders dus, en hebben 2 bumpersteunen. De modellen op de onderdelen sites hebben allemaal rare steunen en klemmen zover ik kan zien.

Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen? Ben wel erg benieuwd geworden!

Groetjes Stefan

rs79 v.3

Bericht door rs79 v.3 » wo apr 18, 2012 10:44

hoi stefan heb je hier al gekeken?

voorbeeld is alleen voor 1981

http://www.cmsnl.com/search/?q=civic+1981

voor prijzen en of het leverbaar is.

bij de nl dealers staan ze, de oude types niet meer in de computer, met deze nummers van de site kun je daar wel onderdelen mee bestellen bij de dealer! mits leverbaar.

Steff86

Bericht door Steff86 » do apr 19, 2012 10:34

Hoi rs79,

dus als ik het goed begrijp, kan ik met de onderdeelnummers van CMSNL wel nog onderdelen bestellen bij de dealers?

als ik trouwens zoek op 1982 of 1983 bij CMSNL is het me weer compleet onduidelijk welke uitvoering ik nu bezit, de FE de GL of DX.

Groetjes Stefan

rs79 v.3

Bericht door rs79 v.3 » do apr 19, 2012 12:56

hoi Stephan,

ja, mits leverbaar,

gewoon de dealer bellen en het magazijn vragen, en je onderdeel nr nummer opgeven. deze kunnen ze wel controleren.

het is niet bevordelijk om over je auto te beginnen, zij weten het ook niet meer :lol: , tenzij je een liefhebber treft!, welke alles weet!

u.k modellen hebben een stuur op de bij-rijderskant gezet ;-)
en in de u.s.a hebben ze o.a motorische aanpasingen voor de verbranding geloof ik, en nog een berg aan extra electra voor de veiligheids delen.

nl/euro civic's '80-84, zijn geloof ik bijna allemaal dl en dx ?
maar zoals je zegt, er zijn zoveel keuzes, en ze doen voorkomen of ze alles kunnen leveren.

het meeste wat je wilt weten, staat in de oudere boeken van hynes en olieslager die overal leverbaar zijn, b.v, mp, autoland.

groet,Patrick.

Plaats reactie