Carabarateur

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Vonk

Carabarateur

Bericht door Vonk » ma mei 10, 2021 20:14

Goedenavond,
ik ben al een tijdje op zoek naar een andere carabarateur voor mijn Honda Civic 1.3 uit 1986 en kan hem nergens vinden. Nu werd mij er een van een Honda jazz 1.2 aangeboden. Ik vraag mij af of dit er wel op kan.

Als iemand er meer over weet stuur aub een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Kasper Vonk.

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Carabarateur

Bericht door tijnonlijn » zo mei 23, 2021 13:28

Als ik zo eens met exploded views aan de slag ga (https://www.parts-honda.uk/honda-cars, of ook op cmsnl.com) dan lijken ze meer op elkaar dan ik had verwacht maar zijn ze niet identiek. Jazz' hadden ook een motor uit een andere motorfamilie. Als een specifiek deel van je carburateur kapot is zou het wel kunnen zijn dat die jazz carburateur toevallig hetzelfde onderdeeltje heeft. Daar kun je met die exploded views achter komen.

Dit soort vragen komen toch wel regelmatig terug valt me op, en de rode draad is dat onderdelen lastig te krijgen zijn. Bij vw's heb je ook dat bepaalde pierburg carburateurs bijna onmogelijk af te stellen zijn. Daar heeft men echter een standaardoplossing in de vorm van een bepaalde weber carburateur die makkelijk passend te maken is. Zie ook http://www.volksparts.eu/contents/nl/d4 ... teurs.html

Bij honda's heb ik dat tot nu toe nog niet gezien.. weet iemand of er misschien toch een eenvoudige vervanging bestaat?

edit: ah, ze bestaan :) Het is niet precies voor jouw type auto maar deze mensen kunnen je vast verder helpen. https://nl.classiccarbs.co.uk/artikel/k ... -plate-kit

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Re: Carabarateur

Bericht door Sjupergrover » wo mei 26, 2021 10:09

Honda is echt een ster in het maken van verschillende onderdelen. Elk model en bouwjaar heeft weer andere onderdelen, vrij weinig is onderling uitwisselbaar. Maakt het tegenwoordig niet makkelijk om de juiste onderdelen voor onze 25+ Honda's te bemachtigen.
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

Driepintertje

Re: Carabarateur

Bericht door Driepintertje » wo mei 26, 2021 17:02

Ik ben even aan het neuzen geweest. Aangezien ik gelezen heb dat volgens jouw garage de vlotter het probleem is. Ik heb opgezocht dat de vlotter van de jazz carburateur en die van de civic carburateur het zelfde nummer hebben. Ik had denk ik die jazz carburateur genomen en gekeken of je van de 2 carburateurs 1 goede kunt maken. Ik had geprobeerd om de vlotter over te zetten op je eigen carburateur.

Gr joris

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

Re: Carabarateur

Bericht door woody » wo mei 26, 2021 21:39

zie advertentie marktplaats

advertentie nr m1692770769

voertuig staat bij de ooyevaar autodemontage bellen/appen naar ons nummer 0229 262182.

gr woody
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Plaats reactie