honda civic '86 loopt niet lekker.

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
prix

honda civic '86 loopt niet lekker.

Bericht door prix » do feb 27, 2020 14:03

Goedemiddag,
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Sinds een aantal maanden loopt mijn 3e generatie niet lekker. De auto stottert vooral als deze nog koud is (ook met de choke op stand 1) en zelfs zodra de motor warm is loopt de motor bij stilstand onregelmatig. Is ook al meerdere keren uitgevallen toen de motor koud was en heel erg begon te trillen. Wat er ook gebeurd is als ik bijv bij en stoplicht wil wegrijden voelt het alsof de motor wilt uitvallen en gebeurd er niets als ik het gaspedaal rustig intrap en dan ineens gaat hij toch weer.
Mijn auto verbruikt naar mijn idee ook veel meer dan voorheen. Dat idee heb ik eigenlijk al sinds ik in oktober 2019 ben overgestapt naar EUR 98.

Tot nu toe heb ik mijn carburateur schoongemaakt (reed wel iets beter maar nog steeds niet zoals het was) en de carburateur ietsje dichtgedraaid (die schroef) en dat gaf ook wel iets verbetering.
Ik gebruik de auto voor woon-werkverkeer en elke keer hoop ik maar dat het onderweg goed gaat.
Waar moet ik naar gaan kijken en wat zou raadzaam zijn om te vervangen?

Alvast bedankt!

BrownPrelude
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 02, 2019 16:45
Locatie: Friesland

Re: honda civic '86 loopt niet lekker.

Bericht door BrownPrelude » do feb 27, 2020 14:36

Hoi Priscilla,

Ik weet niet hoeveel vacuümslangen er onder de motorkap zitten, maar als die wat gaar/lek zijn dan wil dit nog wel eens voor problemen zorgen. Bij de autospeciaalzaak wordt 't als ruitensproeierslangen verkocht, aangezien dit dezelfde slangetjes zijn. Let wel dat je dan de goede binnenmaat neemt.

Gr. Sjoerd
Honda Prelude 1.8 EX (1985) - mooi weer
Nissan Bluebird 2.0 LX Trend T12 (1988) - project, geschorst
Nissan Bluebird 2.0 LX Sail T72 (1990) - dagelijks gebruik

JWChen
Berichten: 99
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 11:29
Locatie: Dieren

Re: honda civic '86 loopt niet lekker.

Bericht door JWChen » vr feb 28, 2020 12:16

Ik ben geen expert hoor, en misschien denk ik veel te simpel, maar kan het niet zijn dat hij als hij stationair draait, dat hij dan op drie cilinders draait? Dan is het wellicht gewoon een versleten/vuile bougie, of een versleten of loszittende bougiekabel.
Als een cilinder niet meedoet, voelt dat ook best wel als trillen.
De bougiekabels moeten schoon zijn, kabel en connector, en goed vast op de bougie en de verdeelkap klikken. Voor zover ik weet kan je ze niet echt meten, behalve kijken of de bougie vonkt.
Een versleten bougie zie je meestal wel als je hem eruit hebt.

Plaats reactie