WIE IS MIELKO

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
arjan_de_jong

Bericht door arjan_de_jong » ma mar 08, 2010 19:07

suzuki heeft ook de schijf achter het lager zitten. kan je niet toevallig iets over zetten van een andere oude japanner? Als het over de as heen wil en evenveel tandjes heeft dan moet dat lukken lijkt me?

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma mar 08, 2010 21:02

Als ik zo ver zou ombouwen,dan gooi ik zeker die rare constructie weg,ik snap echt niet hoe ze dat hebben kunnen verzinnen.
Ik heb geprobeerd de donorwagen fusee uitelkaar te krijgen,maar dit is echt een lastig klusje.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » di mar 09, 2010 16:32

ik heb wat rond gevraagt,
dit is crx gen 1 fusee,die lijkt wel erg veel hetzelfde
Afbeelding

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo mar 28, 2010 22:23

Eindelijk weer een fototoestel in huis om wat foto's te maken.


Wat updates:
Eindelijk die smerige kentekenplaat verfraait.Gewoon de plaat verwijdert en vervangen door een rvs item uit de "autostyle" gids.
En de kleine kenteken verlichting op die plaat gemonteerd.
Ziet er een stuk netter uit.
Afbeelding


Op het dashbourd wat extra meters geplaatst,Volts,oil press ,rpm.
Verder een "luxe"console van een CIVIC EG vermaakt,om mijn radio in te doen.Past best aardig.Ik ben niet zo netjes ,helaas.Dus als iemand er eens voor gaat zitten.dan past het nog mooier
Funktion over form ,zal ik maar zeggen :roll:

Afbeelding


Het vliegwiel wat ik uit de donor auto heb gehaald maar eens in de draaibank gestopt.
Afgedraait van 7.5 naar 4,4kg.
Niet dat ik er mee ga rijden,want de honda matic is veel te lekker :D
Dus als iemand wil omruilen met wat bijbetalen,dan hoor ik het wel :-)
Afbeelding


Ik ben nog steeds op zoek naar de 4x100 swap.Dus diverse dingen aan het uitdokteren.
Al denk ik dat de originele trommels worden herboort,dat is veel makkelijk dan dit.
Maar goed,waar ik achter kwam
De trommel en lagerblok van een civic EG passen redelijk op elkaar.Het binnen lager past zo op de as van de bol.buiten lager is te groot,maar dat lager lijkt zo omgewisselt te kunnen worden met die van de bol.
Het enige nadeleel ,is dat dit lagerblok dieper over de as valt,De losse trommel past zonder probleem over de schoenen van de bol .Dus dat is geen probleem,Ik moet dus een bus draaien die eerst over de as komt,en dan het lagerblok,om zo goed uit te komen met de hoogte.
Dat zoek ik later nog wel uit.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op di mei 11, 2010 04:48, 1 keer totaal gewijzigd.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

lekker bezig

Bericht door andregc » zo mar 28, 2010 22:50

hallo mielko,

hard aan het werk zie ik. Hoe zit dat met die einddemper, heb je daar enkel een eindstuk op gezet of is het meer dan dat.

Hou ons op de hoogte iig.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo mar 28, 2010 23:08

O ja,helemaal vergeten.
Ik help (nogal) eens mensen uit de brand ,met info of hulp ,1 van die gastjes reed zn auto in de prak.En hij kwam als dankjewel voor mijn hulp zijn supersprint einddemper brengen.
Die heb ik weer op mn rvs uitlaatlijn aangesloten.Het past echt net,echt zomaar net.Maar niets aanlopen,en hele stille uitlaat.
Ben der blij mee :D

Hij is van het merk supersprint,type magnum
Afbeelding

koosjer

Bericht door koosjer » zo mar 28, 2010 23:30

Inderdaad goed bezig! Lukt het een beetje met die carburateurs? Ik ben mogelijk wel geïnteresseerd in het vliegwiel. Als ik het goed begrijp wil je een oude en dan betaal ik iets bij voor de afgedraaide, toch? Zo ja, hoeveel? En is ie helemaal gaaf (o.a. de tandjes)?

Groet, Stephan

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo mar 28, 2010 23:45

Volgens mij is die heel netjes,ik heb hem vaak genoeg in mn handen gehad.
Kosten,net als ieder ander vliegwiel wat ik afdraai.
45E
Maar dan MOET ik wel een ander wiel terug hebben,of zelf een wiel opsturen,dat mag ook :D

Carbs ben ik eerst aan het opknappen.Luchtfilterhuis is net gespoten,ben nu bezig de kopjes van de carbs opnieuw te polijsten,maar eerst schuren,schuren schuren zucht ,wat een pokke werk polijsten :cry:


Morgen heb nog een vrije dag.dan eens kijken of ik de onderlip van een golf 1 gti pas krijg.


Dan ook maar eens vaart maken met klep seals vervangen,want dit begint heel hard nodig te zijn :roll:

koosjer

Bericht door koosjer » ma mar 29, 2010 18:55

4,4 Kg is niet te licht dat ie daardoor onrustig stationair van gaat lopen??

Ik gebruik voor het polijsten altijd ALU, maar steeds fijner schuren levert mogelijk een mooier resultaat op.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma mar 29, 2010 19:43

Voor het polijsten gebruik ik gelukkig de 380V polijst machien op mn werk :D .Eerst de oxidatie wegschuren,dan tegen de machine houden.
Glimmen als een honde lul in de maneschijn :roll:

Vliegwiel te licht,zeker niet.Ik heb wielen gemaakt van 3,5kg,de motor loopt dan net zo mooi .
Het enige waar je in het begin aan moet wennen,is dat je met meer gevoel de koppeling moet laten opkomen.Door de lagere massa ,wil de motor sneller stilvallen.Maar een maal gewend ,kun je gewoon file rijden zonder problemen.
Eigenlijk zie ik allleen maar voordelen.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma mar 29, 2010 23:11

Ben zeer tevreden.
De golf 1 gti lip zit er op.Ik moest er er rand uithalen omdat de onderkant niet helemaal recht loopt.
Gewoon met een dun snijschijfje op de slijptol.Ik heb van karton eerst een mal gemaakt.en afgetekend.
Daarna de lip met een bandschuurmachienen afgewerkt.3 gaatjes en klein beugeltje ,en klaar is kees.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op di mei 11, 2010 04:49, 1 keer totaal gewijzigd.

koosjer

Bericht door koosjer » ma mar 29, 2010 23:13

Prima, ik zal a.s. vrijdag even die oude ophalen en dan per post naar je sturen. We regelen het verder wel via de privé mail.

Dank, Stephan

PS: wordt al een aardig JDM bakkie 8) Blijft de lip zwart of dezelfde kleur als de rest?

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma mar 29, 2010 23:27

Het is een lip van polyurethaan,dus lekker flexible,kan een stootje hebben dus :D
Gewoon zo laten :-)

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za apr 03, 2010 13:08

Mn nieuwe dakconsole gemonteerd,en voor woody even wat plaatjes gemaakt.

Spiegel demonteren,door eerst de spiegel uit de slede te schuiven.Hij schuift naar je toe,dus even je hand tussen raam en spiegel,en een bemoedigend klopje geven,dan komt hij wel los.
2 Schroeven los en slede loshalen,daaronder de beugel,en alles terug monteren,nu kan de console ertegen aan gemonteerd worden
Afbeelding
Die van mij heeft een hoogte meter :D ,en nog een leeg plekje,daar komt een foto van mn meisje in denk ik :-)
Afbeelding

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

dak console

Bericht door woody » za apr 03, 2010 19:19

beste mielko

bedank voor je foto,s van de dakconsole

alleen die van mij ziet er anders uit ongeveer zoals die

dakconsole van koosjer ( zie zijn foto ) :!:

de van koosjer past echter perfect

helaas die van mij niet helemaal

maar zo te zien heeft koosjer er een complete andere hemel in gezet

bij die van mij zal ik het binnenlicht cq hemel moeten aanpassen :evil:

misschien is de console van mij ook niet van een bolletje

maar ik ga hem in de toekomst wel monteren

o ja mielko wat ga je op die lege plek maken

een afdekplaatje of b.v een temperatuur meter / klokje

foto lijstje etc etc




mg jan

Plaats reactie