WIE IS MIELKO

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo jan 13, 2010 11:57

bolussen brengen naar Utrecht mastebroek :D

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » wo jan 13, 2010 21:12

HOi

sludge blijf je altijd houden bij deze auto's niet alleen door korte stukken maar ook door de niet perfect werkende carterontluchting van deze voertuigen. Sludge vormt zich door vocht, additieven en olieresten gecombineerd met lage temperaturen en een bepaalde constructie.
Natuurlijk komt er snel meer vocht (lees sludge) aan de vuldop als de koppakking stuk is, want wat gebeurd er dan? je brengt vocht in de cilinderruimte die je mee gaat verbranden, idem loopt er koelvloeistof langs de cilinderwanden, zij het een geringe hoeveelheid langs de zuigerveren in de olie, welke weer verdampt bij het op temperatuur brengen van de motor. Gevolg vochtvorming in je carteronluchting !!

De oliekwaliteit speelt in deze ook een rol, maar dan gaan we denk ik te diep in op de materie.

ik hoop dat dit jullie weer verder geholpen heeft

gr

ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

arjan_de_jong

Bericht door arjan_de_jong » wo jan 13, 2010 22:44

mielko schreef:bolussen brengen naar Utrecht mastebroek :D
Altijd welkom. Wel even bellen dan zorg ik dat er warme koffie klaar staat :D :lol:

gangaran

Bericht door gangaran » wo jan 13, 2010 23:07

Idd, sludge heb ik ook na een lange rit(in de winter). In de zomer heeft de auto geen last van sludge.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo jan 31, 2010 20:09

Zo ,productief weekendje ,de donor civic echt tot de laaste moer uitelkaar gehaald.Vd week de carroserie naar de sloop brengen.

Ook is het speeltje van mn maatje en mij af.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze 2e zijspan,dit jaar proberen we hem eerst uit voor het elepfanten treffen in duitsland. 19 20 en 21 feb,dan het jaar erop maar weer naar pasau ermee
http://www.alteselefantentreffen.de/ind ... &Itemid=28
http://www.youtube.com/watch?v=E36zUEXr ... re=related


Dit was onze vorige poging :roll:
http://peugeot103.web-log.nl/

Dit doen we nu al va 2003,iedere keer zeggen we dat het de laatste keer was,tot het weer begint te kriebelen.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za feb 06, 2010 16:18

test fitting time :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

ziet er goed uit zeg

Bericht door andregc » zo feb 07, 2010 10:01

hallo mielko,

dat staat hem zeker niet verkeerd. De velgjes zijn nog wel wat ratlook, ga je die nog poedercoaten, spuiten polijsten wat dan ook?

Heb je die pirelli's er nieuw onder gegooid? Zijn wel goede bandjes volgens mij. Het is maat 165/55/13 toch? Of ga je nog voor iets groter?

Ziet er goed uit iig. En rijdt vast ook prima

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo feb 07, 2010 13:48

banden maten
voor 165-60-13
achter 175-50-13

Wat een totale verandering qua weggedrag,de auto hoekt nu echt een bocht door,geweldig.Minder comfort natuurlijk.maar het plezier is groter.

Dit is echt een test ,om te kijken of het past rijd en stuurt.De et 30 geeft wel wat feedback in het stuur.bobbels voel je veel beter.Ook steken de achteband net iets buiten de auto.Staat wel dik,maar ik zou altijd achter ook een 165-60-13 kunnen steken,die zijn namelijk behoorlijk getrokken op de velg.Dat geeft behoorlijk ruimte.
De velgen zijn nog niet geballanceerd,dus het hobbelt ook nog :lol: ,maar het is een test.
Ik denk dat ik de naaf nog een halve cm uitdraai,om et 35 te krijgen,waarsch komt dat wel ten goede.

Banden heb ik 2ehands,zeer netjes,70E :D

Als alles naar mijn zin is,dan worden ze denk ik licht bronze gepoudercout.

koosjer

Bericht door koosjer » zo feb 07, 2010 17:06

velgen zien er goed uit en ben benieuwd hoe ze er straks gepoedercoat uitzien!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » di mar 02, 2010 01:00

Vandaag de laatste aanpassingen gedaan,maar ben er achter dat deze velgen het niet gaan worden,afgezien van wat centreer problemen.Die gewoon op te lossen waren,toch maar afzien van deze velgen.De et30 is gewoon niet prettig rijden,er is te veel feedback van hobbels en bolle wegen.
Ook waren deze velgen verre van recht.Maar voor die paar 10tjes mag je niet mopperen
Jammer maar het is even niet anders,heb er toch mooie plaatjes mee geschoten :D
Dus word het toch maar ombouwen naar 4x100.Dan heb ik ook meer keuze in velgen.

Het plan is nu om de bestaande draadeinden uit de fusee en trommel te persen,en daarin nieuwe gaten uitzetten op 4x100 .Dan nieuwe draadeinden terug persen.
Dit geeft gewoon meer voordelen.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

je zit duidelijk niet stil

Bericht door andregc » di mar 02, 2010 12:48

jammer dat ze toch niet goed uitkomen op deze manier, maar volgens mij ben je aardig geduldig met het ombouwen van spullen.

Je hebt ook uitgebreide beschikking over middelen die dit mogelijk maken, wel gaaf om dan dit soort dingen gewoon te proberen, het betere pionier werk dus.

Ben benieuwd hoe de conversie gaat lukken. Je had vast al gedacht aan gewone adapterplaten, of vindt je dat niet ideaal ivm de vreemde et die daar weer uit gaat rollen.

Hou ons op de hoogte, jammer dat je niet naar de meeting komt 14 maart, maar er volgen er nog meer.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » di mar 02, 2010 21:41

Adapter platen is een optie,maar je zit vaak met een extra dikte van de plaat,meestal 1,5cm,dat wil zeggen dat je velgen met extra et moet hebben,bij et 45 word dat et 60 dus.Geen idee of dat makkelijk verkrijgbaar is.Dat ga ik ook nog uitzoeken :D

koosjer

Bericht door koosjer » di mar 02, 2010 22:17

Inderdaad relaxt dat je dit gaat uitproberen, zullen hoop mensen geïnteresseerd in zijn en zeker als het lukt. Op het 1stgencivic forum zie je redelijk wat 4x100 conversies. Meestal met andere gen. Civic / CRX onderdelen geloof ik. Succes :!:

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo mar 07, 2010 21:51

Afgelopen weekend naar vehikel beurs utrecht geweest,van 3 to 8 lekker in bakken onderdelen gegraven.Veel gekocht ,niets waar ik voor kwam. :roll:
Er staan altijd 2 zaken met allerlij deur rubbers,1 was er niet helaas,die heeft altijd het meest,natuurlijk net degene die wat zou kunnen hebben.Dus geen nieuwe rubbers.
Wel mooie nieuwe chroom strips om in de die deur grepen te stoppen.
Ook kwam ik in eenhoekje waar echt niets lag ,een leuk boekje tegen.Van kluwer, "leer je eigen auto kennen" voor mn bolletje,voor 5 euro :D Echt leuk,auto uitleg in Jip en Janneke taal
Nog wat flauwe kul stickers,veel motor spullen ,en wat gereedschap voor mijn draaibank.
Het blijft een leuke beurs,ouwe kleren aantrekken en grabbelen maar.

Hier kwam ik ook mee thuis,de fiets had ik al gekocht voor weinig :D ,nu de bak er nog aan vast zien te monteren
Afbeelding


Verders een luxe console van een civic coupe vermaakt voor in mn bol,dan kan straks mn radio erin.
Ik kreeg van iemand een supersprint magnum eindemper,die heb ik nog vermaakt en onder de bol gehangen,past echt net :-) ,maar lekker stil,klinkt iets voller!!

Foto's volgen als ik mn weer terug heb

Ik heb ook nog een uur over de wiel ophanging gehangen ,hoe dat nou om te bouwen naar 4x100.wie heeft die fusee aan de voorkant bedacht :shock: ,wie gaat nu de schijf achter de lagering monteren :shock:
Dit word echt nog een hersenbreker

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

wiel ophanging

Bericht door woody » ma mar 08, 2010 10:06

beste mielko

persoonlijk denk ik dat je beter velgen aan kan passen

met de juiste et waarde en deze verbouwd naar 4 x 120

het zal waarschijnlijk niet mee vallen

om de steek van de auto terug te brengen naar 4 x 100

je haal je een hoop werk op de hals

maar ja waar een wil is is een weg ( het gaat je vast en zeker lukken )


mvg jan

Plaats reactie