WIE IS MIELKO

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma dec 28, 2009 15:57

Ja,ik had al zo'n vemoeden dat dit zo'oldtimer massa probleem zou worden.
Zijn er mensen die weten waar de massa verzamel punten overal zitten,meestal wat in het motorruim,en wat onder het dashbourd,maar waar precies?Ik ga toch zoeken,maar enig voorkennis zou prettig zijn :-)

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » do dec 31, 2009 13:16

Nou een hoop kabels verbeterd,maar nog steeds het zelfde probleem.
Als weet ik nu zeker dat hij wel een vonk krijgt,dus ontsteking is even uitgesloten.

Heb nog op wat vragen beantwoord gekregen over die electrische naald in carb en hoe de onsteking word aangestuurd.

quote:
De naald op de carburateur is niets anders dan een brandstofafsluiter, op het moment dat je het contact afzet blokkeert deze pen de brandstoftoevoer in de carburateur, verder niets.



De spanning moet inderdaad 10 volt zijn op je bobine. De voor schakelweerstand die er voor gemonteerd is zorgt hier voor. Dit heeft twee voordelen, bij het starten wordt deze voorschakelweerstand overbrugd door het contactslot zodat de volle accuspanning ( minus spanningsverlies door de hoge stroom) op de bobine terecht komt LET OP de bobine is geen gewone 12v bobine maar een 9.6 volt uitvoering !!!! Tevens draagt hij zorg voor een beter vonk bij hogere toerentallen dit heeft met laden en ontladen van je onstekingscondensator te maken.


Ik heb een reserve carb ondertussen in de ultrasonoor bak gegooit.Die is lekker schoon,straks vlotter afstellen'
quote: (bron:http://www.civic77.com/tech.php)
Once the assembly is back together, use the supplied ruler to set the float height to 1 1/4" inch at the lowest point of the float.


Afbeelding


mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » do jan 07, 2010 15:29

Goed,verder gezocht,
Geen ontstekings probleem,geen brandstof probleem :evil: Koppakking licht er uit.
Ik heb weer wat te doen van de week :evil:


Ik heb nog wel een reserve civic erbij,helaas ook met kapotte motor,maar de rest is nog wel bruikbaar.
Ik heb zelf alleen het rijdende gedeelte nodig,en het dashbourd.

Heeft iemand nog iets nodig.Prijzen zijn max 10E ,zodat ik nog een klein beetje brandstof kosten terug heb,het is alleen wel een 79er,dus met dat andere motorkapje ed.
Ruilen wil ook wel, :D

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » do jan 07, 2010 23:05

Let wel op dat er meer verschillen zijn dan alleen de motorkap. Ook motorisch ligt in een '79 Civic een ander blok dan in een '77. Inhoud is ook anders. Dus niet alles zal feilloos passen!

Blackrix
Laatst gewijzigd door Blackrix op vr jan 08, 2010 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » vr jan 08, 2010 12:42

Even een rond vraag,
Voordat ik de kop licht ,heb even een vraagje aan jullie allen.
Als jullie de olie vuldop openen,zit er dan wat sludge (olie/vocht) in die dop?
Volgens sommige,is dit altijd bij oudere auto's die weinmig kilometers rijden.
Zouden jullie eens willen kijken voor mij.
bedankt.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr jan 08, 2010 17:57

Heeft niet te maken met weinig kilometers, maar met korte afstanden. Je krijgt dit als de motor niet voldoende warm wordt gereden, en dat heb je bij korte afstanden. Maar hoe weet je dat de koppakking eruit ligt? Als je op de sludge afgaat kun je het wel eens mis hebben. Je kunt proberen de motor te starten als deze koud is met de dop van de radiateur af (nooit doen bij warme motor!!). Als je dan luchtbelletjes ziet in het koelvloeistof dan heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. Verlies je ook koelvloeistof of overmatig olie?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » vr jan 08, 2010 18:19

bij moderne motoren is sludge bijna altijd foute boel.daarom ga ik uit van lek.
maar dan moeten jullie die sludge ook hebben?

ik zal in ieder geval wat testen gaan doen.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr jan 08, 2010 23:06

Nieuwe of oude motor, sludge kun je krijgen bij regelmatig niet warm rijden van de motor. Dus als je geen koelvloeistof verliest of overmatig olieverbruik hebt, zou ik niet de kop eraf halen. Je kan trouwens ook nog koelvloeistof in je olie krijgen of een witte pluim uit de uitlaat als je koelvloeistof in de verbrandingskamers krijgt. Maar hoe dan ook, bij een lekke koppakking heb je bijna altijd last van het verliezen van koelvloeistof of olie. Dus niveaus controleren en erg zeker zijn van je zaak voor je de kop eraf gaat halen!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » za jan 09, 2010 00:10

He Mielko,op je vraag over of er nog belangstelling op onderdelen waren,ik heb ook een civic van 79 een 5 deurs uitvoering. Ik heb in ieder geval een contactslot nodig,en nog wat ander klein spul. Welke kleur heeft de civic?

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za jan 09, 2010 11:36

Ik heb een 79er grijze EB3 staan.
klein spul en contact slot zit er nog op.
PM maar om het hier wat schoon te houden

arjan_de_jong

Bericht door arjan_de_jong » ma jan 11, 2010 20:15

sludge heb ik bij verschillende auto's wel eens last van gehad. Hoeft echt niet te betekenen dat de pakking lek is. Ga er dan eerst maar een aantal keer een eind mee rijden zodat hij lekker warm word en ververs ondertussen de olie een keer. Als het dan nog blijft dan kan je idd de pakking verdenken.

Ik zou eerst even wat andere dingen controleren zoals eerder verteld is. Olie in koelvloeistof of andersom en borrelen in de kvs. Extreme witte rook enz.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di jan 12, 2010 22:23

[off-topic]Witte rook kan natuurlijk ook betekenen dat je de nieuwe paus in de auto hebt zitten....... :lol: [on-topic]

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » di jan 12, 2010 23:37

Zo klaar,
alles nieuw,kabels,punten,condensator,brandschoon carbje.Onsteking op de juiste manier gesteld.En het bolletje draaid weer als een zonnetje.

De sludge neem ik voor lief,omdat dit mijn enige indicatie is voor een lek was,geen overdruk het systeem,geen koelproblemen,geen bellen.

Deze week eens de wielen passen,dan op zoek naar schokbrekers die korter zijn ,om wat verlaging te maken. :roll:

Nee ik ben geen purist :lol: ,een auto moet naar mijn zin zijn,en hoeft niet origineel te zijn

arjan_de_jong

Bericht door arjan_de_jong » wo jan 13, 2010 11:50

en dan even een paar lange ritten maken dan raak je die sludge ook wel kwijt :)

Plaats reactie