Voorstellen

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
Patrix

Voorstellen

Bericht door Patrix » wo jul 01, 2020 21:29

Dag Honda vrienden,

Mijn naam is Patrick en ben gek op Japanners, ik ben in het bezit van een Starlet P7 maar zoek er nog een daily driver bij, momenteel is dat een Swift, maar iets groter en luxer mag wel.
Dus is mijn keuze is gevallen op een Civic, welk type exact weet ik nog niet, iig niet nieuwer dan van het jaar 2000.

Dus vandaar mijn aanmelding hier op het forum, met name met vragen over waar op te letten bij de aanschaf, en sleutelen doe ik ook graag.

Groet, Patrick

Mijn P7,
Afbeelding

sem_maatkamp
Berichten: 267
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 23:16
Locatie: Apeldoorn

Re: Voorstellen

Bericht door sem_maatkamp » wo jul 01, 2020 22:20

Welkom op het forum.
Hele vette p7!
Zou er ooit wel een willen met een glanza blok.

Mee hier zullen voornamelijk wat hebben met de oudere Hondas. Wil je een leuke civic kun je het beste uitkijken voor een ek (1996-2001). Zijn makkelijker te vinden dan een wat oudere (ed of eg) en daardoor iets goedkoper. Zoek bij voorkeur een origineel exemplaar met onderhoudshistorie zodat je weet dat hij niet is afgetrapt. Hondas kunnen als ze zijn mishandeld namelijk wel olie gaan gebruiken. Makkelijkste te vinden is een 1.4i (75pk of 90pk, de 75pk versie is met een andere gasklephuispakking ook op 90pk te krijgen ). Verder kun je ook voor een 1.5i vtec-e gaan (114pk en zuiniger als de 1.4i). Deze zijn wel wat lastiger te vinden en dus iets duurder.

Grootste punt om op te letten bij een Civic. Roest, roest en nog een roest. Verder gaat er eigenlijk nooit iets stuk aan.

Sem
1985 Honda Civic 1.5 GL Powersteering

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Voorstellen

Bericht door Hans » wo jul 01, 2020 23:11

Welkom Patrix, kek wagentje die Starlet. 8)
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Re: Voorstellen

Bericht door Sjupergrover » do jul 02, 2020 14:45

Zoiets misschien? Voor niet al te veel een ruime Civic met betrouwbare motor.

https://link.marktplaats.nl/m1566423887
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

Patrix

Re: Voorstellen

Bericht door Patrix » do jul 02, 2020 22:29

@Sem
Dank voor het compliment, 4efte blokjes zijn leuk ja, maar een behoorlijk prijzige bedoeling wil je het goed doen.
In die van mij ligt een 1.3 automaat, ook erg leuk om mee te rijden.

Het model Civic zal idd van '96 t/m 2000 gaan worden, ik twijfel alleen nog tussen een 3 of 5 deurs, 5 deurs is wel praktisch maar met mijn lengte (1.92) ben ik bang dat ik tegen de b-stijl aan zit te kijken als ik mijn hoofd naar links draai, of valt dat mee?

Een 1.5 Vtec heeft zeker wel de voorkeur, 75 pk is net wat te krapjes voor een auto van dat gewicht lijkt me.
Vreemd overigens dat je 75 pk zo kunt omtoveren naar 90 Pk door alleen een pakking te wisselen, wat is eigenlijk de reden van die ''begrenzing'' op de City modellen?

En fijn om te horen dat er weinig stuk gaat, op de roest zal ik uiteraard gaan letten, zijn er nog belangrijke punten waar ik op moet letten, bepaalde balken en andere dragende delen bvb?

@Hans
Dank je, inmiddels al 6 jaar in bezit en er wordt goed voor gezorgd

@Sjupergrover
Ja, dat is wel een nette met weinig op de teller, leuk prijsje ook, spoilertje is wat minder maar geen reden om niet te kopen.

Groet, Patrick

Patrix

Re: Voorstellen

Bericht door Patrix » vr jul 03, 2020 21:07

Het is allemaal wat sneller gegaan dan verwacht, hij staat al voor de deur 8)
Afbeelding
Het is diegene van Marktplaats die Sjupergrover deelde, dank daarvoor, echt een nette auto.
De lage prijs had te maken met het feit dat de auto wat hagelschade heeft, maar dat boeit me niet zo.

Eerste indruk van de Civic (nog nooit eerder in gereden) rijd echt rustig en strak, remmen zijn ook erg goed.
Enige minpunten zijn een loshangende hemel en de kachelweerstand moet vervangen worden.

Iemand tips voor het opnieuw bevestigen van de hemel?
Verder wil ik de D-riem zelf gaan vervangen, dit zal niet al te moeilijk zijn? bij mijn Starlet is het een eitje.

Groeten van een Happy Honda driver :thumbup:

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Voorstellen

Bericht door DAFKE » vr jul 03, 2020 21:35

Hoi. Hele mooiie civic zo te zien. Beide punten die je opnoemt zijn kwaaltjes van deze civic. Ik had bij mij civic de hemel gewoon met spelden van moeder de vrouw vastgeprikt. Er zit nog een zachte laag onder dus je zit niet direct tegen het metaal.

Succes met de civic.

Grt Roland

Patrix

Re: Voorstellen

Bericht door Patrix » vr jul 03, 2020 22:54

Dank voor de tip, speldjes had ik even niet aan gedacht, simpel en doeltreffend :woow:

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Re: Voorstellen

Bericht door Sjupergrover » do jul 16, 2020 11:56

Leuk dat die het ook geworden is, zag er uit als een nette auto en gelukkig is dat het dus ook! Veel plezier ermee.
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Voorstellen

Bericht door Hans » za jul 18, 2020 00:21

De hemel van mn Accord hangt ook. Had geprobeerd met spuitlijm weer vast te zetten. Niet gelukt.
Ik laat het maar hangen. :lol:
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Patrix

Re: Voorstellen

Bericht door Patrix » ma jul 20, 2020 10:43

Sjupergrover schreef:
do jul 16, 2020 11:56
Leuk dat die het ook geworden is, zag er uit als een nette auto en gelukkig is dat het dus ook! Veel plezier ermee.
Dank je, Ja erg nette auto en sneller gekocht dan de bedoeling was, maar deze kon ik niet laten gaan, goed onderhouden en maar 3 eigenaren gehad

Patrix

Re: Voorstellen

Bericht door Patrix » ma jul 20, 2020 10:47

Hans schreef:
za jul 18, 2020 00:21
De hemel van mn Accord hangt ook. Had geprobeerd met spuitlijm weer vast te zetten. Niet gelukt.
Ik laat het maar hangen. :lol:
Ondertussen heb ik het met (veel) speldjes vast gezet, ziet er best grappig uit ook nog, soort van chesterfield look :lol:

Plaats reactie