Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Plaats hier je oproep als je op zoek bent naar onderdelen.
tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door tijnonlijn » vr aug 21, 2020 21:05

M'n auto is ooit toen hij in het bezit was van de vorige eigenaar opengebroken. Het resultaat is dat de handgreep links achter vanaf de buitenkant niet meer werkt en dat is een APK punt.

Zo ziet het uit

Afbeelding

Aan de andere kant zie je dat op deze plaats een stangetje zit. Ook zou het kunnen zijn dat de hangreep niet meer helemaal goed is maar dat is niet heel goed te zien.

Afbeelding

Heeft iemand iets passends liggen?

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door DAFKE » vr aug 21, 2020 21:35

Op marktplaats staat er een advertentie van Hoving auto onderdelen waar nog een Integra 1986 1988 staat.

Grt Roland

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door tijnonlijn » wo aug 26, 2020 11:45

DAFKE schreef:
vr aug 21, 2020 21:35
Op marktplaats staat er een advertentie van Hoving auto onderdelen waar nog een Integra 1986 1988 staat.

Grt Roland
Dankje, die hadden het inderdaad. ze hebben blijkbaar meer dan op de site staat want in dat opzicht is het integra lijstje wat summier.

Helaas is de auto zojuist afgekeurd voor APK :cry: Bij elkaar denk ik toch wat veel om te repareren..

- roest wielkasten voor, slecht laswerk in een kokerbalken, en 'iets' in de achterwielkasten. Waarschijnlijk ook een matige reparatie maar dit is wat mij betreft een discutabel puntje of dit echt afkeur zou moeten zijn. Het leek meer op een afrondend punt in het lijstje.
- kleinere dingen: fuseekogel, homokineet, reflectie van nummerplaat, plastic van de achterlichten, kleine elektrische dingetjes zoals nummerplaatverlichting en mistlicht, uitlaat, en die handgreep dus. Wel typisch van die dingen die lastig zijn wat betreft onderdelen
- los van de apk vond ik de binnenkant en de lak optisch ook niet geweldig dus daar zou ook werk en geld in gaan zitten. Als dit beter was geweest zou ik hem wel fixen want echt dramatisch is de rest ook weer niet. Ook de roest niet.. alleen heb ik niet zo'n trek om dat liggend op m'n oprit te gaan oplossen.

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door DAFKE » wo aug 26, 2020 16:24

Dus wat ga je er mee doen?

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door tijnonlijn » wo aug 26, 2020 18:51

Dat is een goede vraag. Ik heb nog geen idee, had je suggesties?

Het is in ieder geval zonde als het ding zinloos als colablikjes eindigt. De onderdelen zijn ondertussen flink aardig zeldzaam.

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door DAFKE » wo aug 26, 2020 19:21

Alles bij alles is het een hele lijst, maar ja slopen is ook zonde.
Ik kan niet in jouw portemonnee en jou hart kijken.

Roland.

Integra

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door Integra » do aug 27, 2020 21:31

Mocht je toch voor "sloop" gaan....
Ik ben nog in de markt voor een aantal onderdelen.

Een Integra op de weg houden (goed houden) is een dure en vaak teleurstellende bezigheid....
Ze waren al verrot op 10 jarige leeftijd... Lassen blijf je, hoewel ze verzinkt zijn, het plaat werk is amper dikker dan dat van een colablikje...
Onderdelen zijn moeilijk.... Simpele dingen zoals een uitlaat, is al niet meer verkrijgbaar. Ophanging/onderstel is ook een probleem.
Voor de motor is geen punt, daar is vrijwel alles voor overal op voorraad.

Ik ga door het vuur voor mijn exemplaar, ze is niet mooi maar wél betrouwbaar en redelijk goed (in ieder geval in mei weer 2 jaar APK gekregen)
Maar het moet af en toe voor de heldeuren vandaan komen om 'm technisch goed te houden, vooral wegens schaarste van onderdelen.

Die van mij is gebouwd in 86, eerste kenteken in 88, ben 2e eigenaar en ze heeft ruim 4,5 ton gelopen... Maar vraag me niet wat dat allemaal kost :P

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door tijnonlijn » do aug 27, 2020 21:52

Vanmiddag heb ik er met een bevriende keurmeester naar gekeken. Blijkbaar stond degene waar ik geweest ben niet zo heel erg goed bekend, als in nogal humeurig en kritischer dan de apk eisen zijn. Wat betreft roest moet er wel eea gebeuren maar het is ook weer niet zo dramatisch als bij de keuring gesuggereerd werd. Verder zijn bijvoorbeeld de achterlichten in deze staat helemaal geen afkeur. Er zit een klein sterretje in maar zolang ze geen wit licht geven maakt dat niet uit.

Ik ben er maar eens voor gaan zitten..

Afbeelding

Nu ga ik hem niet helemaal zelf doen want dat gaat wat teveel tijd kosten. Daarnaast wordt ik over 2,5 week aan m'n hand geopereerd en kan ik vervolgens een maand ofzo niet echt sleutelen. Dat zorgt dat ik wat hete adem in m'n nek voel. Dus ik zie wel hoe ver ik kom en daarnaast heb ik nu een paar adresjes van apk lassers in de buurt.

Is een fuseekogel van de integra gelijk aan die van een 83-87 civic?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door minimonster » do aug 27, 2020 23:50

Lijkt mij wel, dat de fusee kogels gelijk zijn. Subframe is ook gelijk.

Neus past ook :woow:
Bijlagen
f116t2818p3007398n12.jpg
f116t2818p3007398n12.jpg (97.4 KiB) 8756 keer bekeken
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Integra

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door Integra » vr aug 28, 2020 12:08

Voor zover ik weet zit er verschil in lengte van de draagarmen.... Normaal word de draagarm met fusee geleverd.... Daar zit ie in geperst. Losse kogels heb ik nog niet kunnen vinden (net als passende draagarmen trouwens... Die van de Civic al eens besteld, maar die was korter)

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door tijnonlijn » vr aug 28, 2020 12:55

Integra schreef:
vr aug 28, 2020 12:08
Voor zover ik weet zit er verschil in lengte van de draagarmen.... Normaal word de draagarm met fusee geleverd.... Daar zit ie in geperst. Losse kogels heb ik nog niet kunnen vinden (net als passende draagarmen trouwens... Die van de Civic al eens besteld, maar die was korter)
Deze?

https://www.autodoc.nl/stark/7604797

Op het oog lijkt dit er behoorlijk op.

edit: ik zie nu dat de integra zelfs in de lijst met compatible voertuigen staat :)

Integra

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door Integra » vr aug 28, 2020 13:06

Dat stond er bij mij ook bij, maar bij levering bleek het toch een andere maat :cry:

Integra

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door Integra » vr aug 28, 2020 13:09

"HONDA Integra I Hatchback (DA) (Bouwjaar 10.1985 - 08.1989, 86 - 120 PK, Benzine)"

Da's de Amerikaanse, die heeft o.a. een andere motor....

Er is maar weinig uitwisselbaar tussen de modellen die wij in NL hadden en de Amerikaanse :cry:

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door tijnonlijn » vr aug 28, 2020 13:51

Integra schreef:
vr aug 28, 2020 13:09
"HONDA Integra I Hatchback (DA) (Bouwjaar 10.1985 - 08.1989, 86 - 120 PK, Benzine)"

Da's de Amerikaanse, die heeft o.a. een andere motor....

Er is maar weinig uitwisselbaar tussen de modellen die wij in NL hadden en de Amerikaanse :cry:
Hmm, de 86 pk shuttle 1 staat er wel weer tussen en die is nog meer verwant aan een integra dan dat een civic dat is. Maar ik heb sowieso wat moeite met dit soort lijstjes.. het is heel raar dat er 1 vervangsdeel voor een stuk of 10 OEM nrs zou zijn.

Welke maat was het bij jou en wat had je precies besteld?

Integra

Re: Integra 1986 - handgreep + verbindingsstangetje

Bericht door Integra » vr aug 28, 2020 14:26

Dat moet ik nazoeken.... Heb totaal iets van 8 verschillende besteld bij diverse leveranciers..... Allemaal niet passend.
Ik zit nu nog steeds met speling op de fusee, al is het nog geen afkeur.

Plaats reactie