Interessepeiling Honda Integra

Tja, ook zijn er leden die voor hun Honda een nieuw warm garageplekje zoeken.
Rob Driessen

Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Rob Driessen » wo nov 18, 2020 11:40

Hallo Hondavrienden, bij deze wil ik eens kijken of er interesse zou zijn bij een eventuele verkoop van mijn in showroomstaat verkerende Honda Integra uit 1988. Nogmaals hij is ( nog ) niet te koop maar twijfel of ik hem weg wil doen vandaar eerst eens kijken of er veel vraag naar is. Heb de auto sinds 2016 in mijn bezit maar sinds de geboorte van onze 2 dochters kom ik er simpelweg niet aan toe om deze auto te berijden en wil dus kijken wie ik er eventueel blij mee kan maken. Het gaat om een beige Honda Integra 1.5 Luxe uit 1988 met jawel origineel net 40.000 km gereden welke aantoonbaar is door nationale autopas. Ik heb hem ruim 4 jaar geleden gekocht van de garagehouder welke hem destijds nieuw heeft geleverd. Deze man had hem terug gekocht vanwege de leeftijd van de eerste eigenaar. Sinds 2005 heeft deze auto een paar 100 km per jaar gereden door de vrouw van de garagist. Als deze niet gebruikt werd stond deze in de verwarmde showroom. Omdat ik vroeger veel Integra’s heb gehad in mijn schooltijd ( helaas waren die allemaal slecht qua carrosserie ) werd het steeds moeilijker om zo’n type nog te vinden al helemaal als er nu nog maar 26 geregistreerde Integra’s op naam staan in Nederland. De auto had toen ik hem kocht in 2016 een nieuwe distributieriem gehad en heb toen meteen de bumpers in kleur laten meespuiten. Die waren zwart toen ik hem kocht maar vind dit toch wel mooier om te zien. APK zit erop tot 2022 en onlangs voorzien van nieuwe middendemper ( origineel Honda ) en carburateurpakking. Auto start er rijd meteen, nergens geen roest te vinden. Paar kleine gebruiksschades. Van binnen zeker als nieuw! Kijk gerust naar de km historie sinds dat ik hem heb. Om eerlijk te zijn heb ik er in 4 jaar tijd net 1000 km mee gereden dus kom er simpelweg niet aan toe. De auto heeft bij mij altijd overdekt gestaan in de garage en staat sinds een paar maanden droog in een schuur bij m’n schoonouders in oost-Groningen. De auto had in 2010 z’n laatste taxatierapport ter waarde van 6750 euro. Sindsdien zijn de bumpers dus mooi in kleur en nog steeds in perfecte staat. Mochten er geïnteresseerden zijn hoor ik graag wat jullie mijn Integra waard vinden. Dit is een exemplaar waar niets aan hoeft te gebeuren is zowel optisch al technisch 100% in orde. Meer foto’s op aanvraag. Alle originele onderhoudsboekjes en instructieboekje alsmede een werkplaats handboek met afstellingen erin zijn erbij.
Bijlagen
CC5C383F-3149-4BD6-B4A5-BBA787F986B5.jpeg
CC5C383F-3149-4BD6-B4A5-BBA787F986B5.jpeg (1.29 MiB) 8209 keer bekeken

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door DAFKE » wo nov 18, 2020 16:35

Inderdaad een hele mooie Integra. Zie ze zo maar is te vinden. Als het enige probleem weinig mee rijden is, en geen financieel of stallingsproblemen hebt, zou ik hem gewoon houden. Strak krijg je er spijt van.

Grt Roland

Rob Driessen

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Rob Driessen » wo nov 18, 2020 20:31

Hallo Roland,

Het gaat zeker niet om financieel of stallingsprobleem maar simpelweg geen tijd. We hebben nu 2 kleine dochters en daarlangs hebben mijn vrouw en ik beide een eigen bedrijf. En als ik al tijd vrij heb ( en het is mooi weer anders blijft hij binnen ) dan wil ik wel eens een stukje rijden maar ik heb ook nog een oldtimer Honda Supermagna motor waar ik ook graag op rij. En auto’s die lang stilstaan slijten ook hard dus wil via deze weg eens polsen of ik er iemand een plezier mee kan doen die hem gewoon bij houd en op z’n tijd eens mee uit neemt. Nogmaals hij staat me niet in de weg en hoeft ook niet weg maar op dit moment is het gewoon zonde om er alleen maar naar te kijken als ik er elke dag langs loop om vervolgens de bedrijfsbus die ervoor staat te pakken

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Hans » do nov 19, 2020 12:13

Ik zou gewoon die BMW wegdoen.
Als er dan toch wat weg zou moeten. :lol:
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door tijnonlijn » do nov 19, 2020 21:53

Hij ziet er idd erg netjes uit, maar ik vrees dat het hiervoor is 'hard to get, hard to sell'.

Rob Driessen

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Rob Driessen » vr nov 20, 2020 18:40

Hans schreef:
do nov 19, 2020 12:13
Ik zou gewoon die BMW wegdoen.
Als er dan toch wat weg zou moeten. :lol:

Haha maar die rijd ook zo lekker dus die blijft😜

Rob Driessen

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Rob Driessen » vr nov 20, 2020 18:42

tijnonlijn schreef:
do nov 19, 2020 21:53
Hij ziet er idd erg netjes uit, maar ik vrees dat het hiervoor is 'hard to get, hard to sell'.
Ach het is gelukkig geen “must” dat die verkocht moet worden staat zeker niet in de weg maar stilstaan is ook slijtage en dat is zonde. En de markt zal er inderdaad niet groot voor zijn maar er zijn altijd liefhebbers vandaar dat ik even ging polsen op dit forum en deze site.

tijnonlijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za feb 15, 2020 11:24
Locatie: Den Bosch

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door tijnonlijn » zo nov 22, 2020 13:51

Tja, waar denk je zelf aan? Richting de taxatiewaarde gaat erg moeilijk worden denk ik. Als je eerder aan 2500-3000 euro denkt, wat op zich voor een integra ook aal best stevig is, zou het volgens mij op den duur wel lukken. Dat hij uit 1988 is helpt natuurlijk ook niet mee.

Tegelijkertijd zie je bij professionele handelaren soms accord's en preludes in die staat ook voor hele hoge bedragen staan. Je moet uiteindelijk net de juiste tegenkomen.

Die meegespoten bumpers staan hem trouwens erg goed.

Integra

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Integra » zo nov 22, 2020 20:54

Tsja, ik heb mijn Integra gekocht voor 275,-.... De verkoper probeerde 'm al 10 jaar te verkopen.
ze zijn nooit populair geweest. Af en toe ziet een jongere er iets in en koopt zo'n ding, begint met "tunen" en komt er dan achter dat er voor een Integra domweg niets te krijgen is, waarna ze dan naar de sloop verdwijnen :cry:

De Integra is een aparte Honda... Het model dat niemand wil (kennelijk). Nieuw niet, gebruikt niet en als oldtimer niet. Ze heeft geen klassieker status en de meesten zitten niet in de overgangsregeling (die ik eigenlijk ook onzin vind... 't weegt maar 930 kilo dus het zijn de kosten niet)

Ik vraag mezelf nog steeds serieus af wat ik eigenlijk in de Integra zie.... Maar ik kan/wil niet zonder :P Het was toch m'n eerste auto (nou ja, "een" Integra).

Basco

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Basco » zo nov 22, 2020 22:57

Wel een mooie auto hoor maar wat is hij daadwerkelijk waard dat is de vraag?

Je moet de juiste persoon vinden.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door andregc » di nov 24, 2020 09:56

Hoi,

interessepeilingen werken niet. Is ie te koop of niet te koop, that is the question. Je weet het pas als je hem te koop zet wat hij waard is.
Denk ook dat er niet zomaar iemand zal zijn die er 2500 euro voor neerlegt, maar er hoeft er maar 1 al jaren op zoek te zijn om het wel te doen.

succes
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Rob Driessen

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Rob Driessen » wo nov 25, 2020 12:43

Iedereen bedankt voor de reacties maar ben eruit. Elke dag als ik er naar kijk blijf ik verliefd op de Integra en houd hem dus tot er meer tijd in de toekomst vrij komt. En wil hem later overspuiten in de kleur wit dat vind ik bij deze auto wat strakker staan. Mooi wit van buiten en van binnen de klassieke bruine bekleding.

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Sjupergrover » wo nov 25, 2020 14:41

Rob Driessen schreef:
wo nov 25, 2020 12:43
Iedereen bedankt voor de reacties maar ben eruit. Elke dag als ik er naar kijk blijf ik verliefd op de Integra en houd hem dus tot er meer tijd in de toekomst vrij komt. En wil hem later overspuiten in de kleur wit dat vind ik bij deze auto wat strakker staan. Mooi wit van buiten en van binnen de klassieke bruine bekleding.
Dat eerste lijkt me een prima beslissing, over die tweede (wit spuiten) twijfel ik nog of dat de juiste beslissing is. Ik denk dat hij een betere klassieker blijft en een hogere waarde houdt als je hem in de originele kleur laat. Maar ieder zijn ding natuurlijk!
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

BrownPrelude
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 02, 2019 16:45
Locatie: Friesland

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door BrownPrelude » wo nov 25, 2020 17:10

Rob Driessen schreef:
wo nov 25, 2020 12:43
Iedereen bedankt voor de reacties maar ben eruit. Elke dag als ik er naar kijk blijf ik verliefd op de Integra en houd hem dus tot er meer tijd in de toekomst vrij komt. En wil hem later overspuiten in de kleur wit dat vind ik bij deze auto wat strakker staan. Mooi wit van buiten en van binnen de klassieke bruine bekleding.
Dat klinkt als een verstandig besluit, het zou enorm zonde zijn als je na de verkoop gelijk spijt krijgt. Ik zou 'm net als Sjupergrover ook lekker goud/beige houden, dan springt ie er net wat lekkerder tussenuit bij het hedendaagse verkeer! Maar dit is natuurlijk volledig je eigen beslissing, ik denk dat ie er in het wit ook mooi uit zal zien!

Groeten Sjoerd
Honda Prelude 1.8 EX (1985) - mooi weer
Nissan Bluebird 2.0 LX Trend T12 (1988) - project, geschorst
Nissan Bluebird 2.0 LX Sail T72 (1990) - dagelijks gebruik

Rob Driessen

Re: Interessepeiling Honda Integra

Bericht door Rob Driessen » do nov 26, 2020 19:14

Tsja ik heb in m’n schooltijd een paar witte Integra’s gehad en was wel weg van dat model in die kleur. De kleur die ik nu heb heeft ook wel wat maar had deze nog nooit gezien in beige. Meestal waren ze wit, blauw of zilvergrijs. Dus vandaar dat ik in eerste instantie naar een witte aan het zoeken was maar kwam er al snel achter dat er in Nederland niet zoveel meer op kenteken staan, 26 om precies te zijn. Dus ben blij met dit model en het is net wat iedereen zegt, je moet er ooit 1 gereden hebben om te ervaren hoe fijn deze auto’s zijn. Ik ga hem nog lang koesteren. En die kleur... die laat ik voorlopig even zo. Ben nu bezig met spatlappen uit Amerika ( Acura ) en hoop dat deze passen. Daarnaast komen er nog mooie LM velgen onder 15” om de ruimte in de wielkast wat te vullen. Aangezien de originele Honda wieldoppen niet meer te verkrijgen zijn, zelfs niet bij sloperijen. Iedereen bedankt nogmaals voor de wijze meningen en tips. Als de Integra klaar is met spatlappen en nieuwe velgen / wieldoppen dan zet ik wel wat foto’s ervan op deze site. Daarnaast lijkt het me een keer leuk om bij een meeting aanwezig te zijn maar dat is toekomstmuziek.

Plaats reactie