Re: WIE IS MIELKO
Geplaatst: vr jan 29, 2021 22:11
Klein updateje maken.
Omdat ik heel lang met het idee loop om eens een ander uitlaatspruitstuk te maken ,eindelijk maar eens wat rvs besteld.
Blijft duur ,kopen
Ik vind zelf heel mooi wanneer de buizen eerst heel recht uit het blok komen,in plaats van direct naar beneden,dus dat was het plan.
Omdat ik eerst flenzen moest maken ,heb ik in een nachtdienst een paar nieuwe rvs gemaakt uit een groot stuk rvs plat.Gewoon aftekenen met stift,en een haakse slijper .
Omdat ik niet de juiste boor op het werk had,moest ik thuis nog een gat boren 34MM
Omdat het in de freesbank gewoon stabieler is het daar maar in gedaan.
Nu eerst passen !
Gaaf! vind ik zelf
Toen op een nachtdienst maar Y-sprongen gemaakt.
Van 34MM naar 40MM
En een Y-sprong 40MM naar 50MM ongeveer
Omdat ik laste zonder backing gas,krijg je binnenin altijd wat las pukkels,deze moesten natuurlijk wel weg gefreest worden met een stiffreesje.Zo min mogelijk weerstand!
Toen de kids op de noodopvang waren kon ik eindelijk weer eens wat doen!
Oude uitlaat er af,
En dan maar gewoon beginnen
Maar dan......dan moet je nog cilinder 1 en 4 samen zien te krijgen,en 2 en 3 . ai ai ai ,das moeilijk......
Helaas ,mislukt.Zo handig ben ik nou ook weer niet met pijp fitten.
Dan maar anders ...opnieuw beginnen..
Zoals je ziet ,ik ben geen lasser niet alle lassen zijn mooi vind ik.maar ja .Liever zlef doen,en er van leren,dan uitbesteden en moeten betalen
Dan de middelste cilinders,die beginnen nu pas vorm te krijjgen.
Dat komt de volgende dag dat de kids op school zitten,want volgens mij heb ik vanavond gehoord dat de scholen weer open gaan
Tot de volgende update
Omdat ik heel lang met het idee loop om eens een ander uitlaatspruitstuk te maken ,eindelijk maar eens wat rvs besteld.
Blijft duur ,kopen
Ik vind zelf heel mooi wanneer de buizen eerst heel recht uit het blok komen,in plaats van direct naar beneden,dus dat was het plan.
Omdat ik eerst flenzen moest maken ,heb ik in een nachtdienst een paar nieuwe rvs gemaakt uit een groot stuk rvs plat.Gewoon aftekenen met stift,en een haakse slijper .
Omdat ik niet de juiste boor op het werk had,moest ik thuis nog een gat boren 34MM
Omdat het in de freesbank gewoon stabieler is het daar maar in gedaan.
Nu eerst passen !
Gaaf! vind ik zelf
Toen op een nachtdienst maar Y-sprongen gemaakt.
Van 34MM naar 40MM
En een Y-sprong 40MM naar 50MM ongeveer
Omdat ik laste zonder backing gas,krijg je binnenin altijd wat las pukkels,deze moesten natuurlijk wel weg gefreest worden met een stiffreesje.Zo min mogelijk weerstand!
Toen de kids op de noodopvang waren kon ik eindelijk weer eens wat doen!
Oude uitlaat er af,
En dan maar gewoon beginnen
Maar dan......dan moet je nog cilinder 1 en 4 samen zien te krijgen,en 2 en 3 . ai ai ai ,das moeilijk......
Helaas ,mislukt.Zo handig ben ik nou ook weer niet met pijp fitten.
Dan maar anders ...opnieuw beginnen..
Zoals je ziet ,ik ben geen lasser niet alle lassen zijn mooi vind ik.maar ja .Liever zlef doen,en er van leren,dan uitbesteden en moeten betalen
Dan de middelste cilinders,die beginnen nu pas vorm te krijjgen.
Dat komt de volgende dag dat de kids op school zitten,want volgens mij heb ik vanavond gehoord dat de scholen weer open gaan
Tot de volgende update