Pagina 14 van 24

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: vr dec 13, 2013 22:40
door mielko
Henk ,
Bedankt voor je gast vrijheid .
En bedankt dat ik je snoep winkeltje mocht kijken !En wat dingen mocht kopen!

Ik kan weer plannen gaan maken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb via een australier weer nieuwe ideeen opgedaan ,met Kawasaki onderdelen.Maar eerst wat research doen

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: za dec 21, 2013 20:57
door mielko
4 nieuwe asbakken binnen gekregen :woow:

Afbeelding

Afbeelding

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: zo dec 22, 2013 01:25
door honda-henk
ziet er super uit mooie foto,s gr henk

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: zo dec 22, 2013 18:11
door nico-b
Mielko wat zijn de plannen? EB of EN crank? de 73mm EB of iets anders? cilinderkop EB welk type S of H

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: zo dec 22, 2013 22:03
door mielko
EN4
-onderblok
-krukas
-cilinderkop(is zelfde als de EB3)en deze ontdoen van gietfouten ,en de klephoeken weer opfrissen
-nokkenas
-Gn 5 speed bak

Eb3
-drijfstangen

Zelfbouw
-olie druppelaar voor de nokkenas
-vergrote carterpan met anti klotsschotten
-En4 oliepomp met verbeterde flow
-"windage tray" ik weet er even geen nederlandse vertaling voor .
-Als het lukt ,alla B16A2 motoren olie/water koeler.
-zelfbouw uitlaat spruitstuk
-zuigers en drijfstangen uitwegen
-vliegwiel een flinke dieet kuur geven
-eigenbouw verstelbaar nokkenas tandwiel

Voorbeeld plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: vr jan 17, 2014 20:39
door mielko
Vandaag wat crx nieuws

Na veel denk werk of mijn gekochte crower 63442Z nokkenas in mijn d16y8 motor zou kunnen weet ik het 90% zeker.
De 63442z hoort eigenlijk in een d16z6 motor ,die heeft iets andere verbrandings kamer ,en iets andere poorten.
Ook zit er iets verschil in de nokkenassen .
Zo zou je bijvoorbeeld de d16y8 nokkenas in je d16z6 kunnen stoppen.Omdat de y8 iets sneller is dan de z6.
Alleen een adder onder het gras.
De nokken op de y8 as zitten ten op zichte van de spiebaan van het nokkenas wiel ,ongeveer een halve tand "te laat" .
Dit wil dus zeggen dat wanneer je de as zou monteren in een D16Z6 motor ,met D16z6 nokkenas wiel dan gaan de kleppen dus net iets te laat open!!!

Toch werkt het,omdat de d16y8 nokkenas tandwiel de spiebaan voor in de nokkenas ongeveer een halve tand "te vroeg" heeft te zitten.Deze draait dus de "late "nokkenas weer terug naar "normale" stand .
Waarom honda dit bedacht heeft??????

Dus moraal van dit verhaal: Gebruik altijd het nokkenas tandwiel wat bij de motor hoort waaruit de nokkenas komt.
Dus D16y8 nokkenas MOET met D16y8 nokkenastandwiel
Dus D16Z6 nokkenas MOET met D16Z6 nokkenastandwiel


Ik heb geprobeerd de nokkenas netjes uit te klokken ,maar ik had helaas te weinig gegevens om dit te doen,en ik kwam ook niet uit.(met of zonder vtec,klepspeling?,op de as gemeten of op de nok?stond allemaal nie op het kaartje,en van crower zelf kreeg ik helaas geen mail terug)
Maar toch lekker bezig geweest .
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog af laten stellen !

Verder in china wat lamjes besteld ,tellers was zo gedaan.Maar die kachel lampies..........je zou willen dat je een kabouter had om dat te doen....Via het radio gat een schroefje los maken.Wie bedenkt dat nu weer :crazy:

Maar goed het zit.
Afbeelding

Dan iets waar ik super blij mee ben,via oude vrielink auto's een leren interieur gekocht.FF 300Km rijdenen weer terug ,flink schrobben en boenen .
Ik vind het mooi

Afbeelding



Toch nog iets voor de bol,
Een nokkenas tandwiel ,een brok staal en een draaibank
Afbeelding

Afbeelding


WORDT VERVOLGT







Toch

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: di feb 04, 2014 18:48
door mielko
Op de draaibank wat bumper boutjes gemaakt.
Mooi van RVS
Afbeelding

Ook nog wat sticker tuning
Lintjes rond de velgen en wat ::::::::HONDA:::::::::: op de deuren .
Afbeelding

Afbeelding


Kleine detail foto van mn el cheapo spruit :cheesygrin:
Afbeelding

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: vr mar 28, 2014 21:40
door mielko
Ik moest nog wat vorderingen posten van mn knutselwerk.
Afbeelding

Afbeelding
Dit mooie schijfje zou nu in het nokkenas moeten passen

Ja hoor het past
Afbeelding

Nu nog gaatjes boren,en dan het tandwiel in 2en zagen :woow:

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: za jun 21, 2014 22:25
door wess23
heey wessel hier nieuw op het forum :P

damn man wat ben jij lekker bezig met al die dingen ongelofelijk dat je dat allemaal zelf kan,

echt knap.

Zie wel als ik iets custom nodig ben dat ik dan bij jou moet wezen haha,

Ben benieuwd hoe het EN4 blokje gaat lopen straks,

Gr wess

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: di jun 24, 2014 11:04
door mielko
Je mag altijd even aankloppen als je iets gemaakt of vermaakt wilt hebben :woow:

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: zo nov 16, 2014 21:30
door mielko
Mijn cx 650 begint een beetje op te geraken.
Zuupt net zoveel olie als zn baas bier.........misschien wel meer eigenlijk :(

Ik miste ook wat powerrrrrr ..
Dus wilde wel iets zwaarders.Maar maar ben toch een zeeuw en wil dus geen zak geld uitgeven.

Ik wilde een twin,maar die zijn tering duur,vind ik.
Dus toen met het idee gelopen van een V4 .De magna v65.

Tot dat.........

YES!!!!!!!gevonden.
Nu hopen dat dit buitenkansje mn neus niet zo voorbij vliegt :o .

En YES,contact met de verkoper,en binnen hele korte dag een afspraak gemaakt.
Dus van morgen om 8uur in de auto met kar,om vanavond weer om 17uur weer thuis te zijn met ............





Een VT1100 voor 400Euro ,whoehoe
Afbeelding

Ik was toch van plan om de boel over te soppen met de roller,net als mijn huidige combi.Dus deze ongespoten fiets is ideaal!

LET THE BUILD BEGIN!

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: zo nov 16, 2014 23:30
door Aad van der Maas
Knap werk.
Kleur spatborden en tank passen bij de kleur van het kratje.

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: ma nov 17, 2014 16:58
door minimonster
Aad van der Maas schreef:Knap werk.
Kleur spatborden en tank passen bij de kleur van het kratje.
Ik denk dat dit de staat is waarin Mielko zijn nieuwe twin heeft gekregen ... toch?

Marko

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: ma nov 17, 2014 17:50
door mielko
ik heb er niet aan geschuurt hoor,straks gaat gewoon de verf roller erover 8)

Re: WIE IS MIELKO

Geplaatst: zo dec 07, 2014 13:36
door mielko
Die nieuw fiets kunnen we natuurlijk niet standaard laten.
Ik ben een stukje gekomen met de nieuwe uitlaat,alles aan de linker kant,zodat mn passagier niet in de herrie of stank zou zitten
Dit is altijd een lastig klusje ,veel slijpen .Alleen een slijptol kan,maar ik heb een bandschuur machine ,dat is toch wel prettig om iedere keer het afgeslepen stuk te vlakken.
Afbeelding
Afbeelding

Ook de carburateurs er afgehaald voor inspectie ,was best nodig om deze te wassen
Afbeelding