Re: Goelette stelt zich voor
Geplaatst: wo aug 07, 2013 22:21
daar istie dan!
Ik moet zeggen dat er veel meer verschillen tussen usdm en edm zijn dan ik had gedacht/wist. Zo heeft deze een shiftlight (ook in US is dat een speciale versie) om op het meest economische moment te schakelen, hij heeft airco, een katalysator, gordelverklikkers, dashboardverlichtingdimmer, en allerlei toeters en bellen als je de sleutel in het contact steekt. De koplampen hebben een heel andere vorm (meer afgerond, de edm zijn helemaal vlak), en de gordels zijn anders. De duidelijke en bekende verschillen zijn natuurlijk de motor (1.5 carb), de sidemarkers in de stadslichten en achterlichten, de ontbrekende spatbordknippers, de ontbrekende achterbank maar wel een afsluitbare bak, en de kleine kentekenplaten.
Het cabriodak is best slim gemaakt, die vouw je in een paar tellen heel simpel open. op eerste inspectie lijkt de auto ontzettend hard en compleet te zijn, alleen weet ik dat de bodem slecht zal zijn. En de motor draait te hoog stationair als hij koud is (3000 tpm), dus dat wordt ooknog even een klusje..... Zal wel iets met vacuum zijn maar er zitten zoveel vacuumslangen aan deze motor, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien :)
Ik moet zeggen dat er veel meer verschillen tussen usdm en edm zijn dan ik had gedacht/wist. Zo heeft deze een shiftlight (ook in US is dat een speciale versie) om op het meest economische moment te schakelen, hij heeft airco, een katalysator, gordelverklikkers, dashboardverlichtingdimmer, en allerlei toeters en bellen als je de sleutel in het contact steekt. De koplampen hebben een heel andere vorm (meer afgerond, de edm zijn helemaal vlak), en de gordels zijn anders. De duidelijke en bekende verschillen zijn natuurlijk de motor (1.5 carb), de sidemarkers in de stadslichten en achterlichten, de ontbrekende spatbordknippers, de ontbrekende achterbank maar wel een afsluitbare bak, en de kleine kentekenplaten.
Het cabriodak is best slim gemaakt, die vouw je in een paar tellen heel simpel open. op eerste inspectie lijkt de auto ontzettend hard en compleet te zijn, alleen weet ik dat de bodem slecht zal zijn. En de motor draait te hoog stationair als hij koud is (3000 tpm), dus dat wordt ooknog even een klusje..... Zal wel iets met vacuum zijn maar er zitten zoveel vacuumslangen aan deze motor, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien :)