Even de Accord voorstellen
Even de Accord voorstellen
Hallo allemaal,
Mijn naam is Frans, woon in Zandvoort en heb zaterdag een 1980 Honda Accord gekocht met 1.6 CVCC motor van 80pk. 146.458km
Zondag meteen de trekhaak eraf gehaald en mist achterlicht verplaatst.
Heb gisteren hamarite ingekocht en ga dit weekend aan de slag ermee. Onderkant zit verbazend goed in de tectyl. Wel hier en daar een gaatje. Interieur ziet er nog super uit voor een auto van 30 jaar oud.
Ik ben op zoek naar wat informatie en eventuelle onderdelen en bijzonderheden bij onderhoud. Ik hoop dat hier Dames of Heren aanwezig zijn die me in de juiste richting kunnen wijzen.
Eerste vragen die al voorbij vliegen :
- MOET er gewone 10W-40 olie in de bak?
- Zit er verschil in remonderdelen tussen model 1979-1984?
- Passen Amerikaanse rem onderdelen van de 1.8?
- Olie lampje werkt niet hoe krijg ik het dashbord open voor het verwisselen van het lampje?
Ik zie dat ik nog geen foto's kan plaatsen. Even snel drie posts erbij maken dan maar ;-)
mvg
Frans
Mijn naam is Frans, woon in Zandvoort en heb zaterdag een 1980 Honda Accord gekocht met 1.6 CVCC motor van 80pk. 146.458km
Zondag meteen de trekhaak eraf gehaald en mist achterlicht verplaatst.
Heb gisteren hamarite ingekocht en ga dit weekend aan de slag ermee. Onderkant zit verbazend goed in de tectyl. Wel hier en daar een gaatje. Interieur ziet er nog super uit voor een auto van 30 jaar oud.
Ik ben op zoek naar wat informatie en eventuelle onderdelen en bijzonderheden bij onderhoud. Ik hoop dat hier Dames of Heren aanwezig zijn die me in de juiste richting kunnen wijzen.
Eerste vragen die al voorbij vliegen :
- MOET er gewone 10W-40 olie in de bak?
- Zit er verschil in remonderdelen tussen model 1979-1984?
- Passen Amerikaanse rem onderdelen van de 1.8?
- Olie lampje werkt niet hoe krijg ik het dashbord open voor het verwisselen van het lampje?
Ik zie dat ik nog geen foto's kan plaatsen. Even snel drie posts erbij maken dan maar ;-)
mvg
Frans
welkom
hallo Frans,
heel erg welkom op het forum en gefeliciteerd met je nette aankoop, wat een mooi karretje zeg, ziet er nog erg goed uit.
Hoe kom je er zo bij een eeste type accord aan te schaffen, waar komt deze honda liefde vandaan?
Over je vragen:
Ik heb er kroon olie 10 w 40 op syntetische basis in gedaan. Torsynth genaamd, daar rijden al mijn oldtimer honda's op. Verder is deze keuze niet op keiharde feiten gebaseerd, Kroon adviseerde deze olie voor deze auto's.
De overige vragen durf ik niet te beantwoorden, ik denk wel dat je remmen inderdaad hetzelfde zijn als in 1974, maar wacht hiervoor even op reactie van anderen.
Heel veel plezier ermee iig
groeten andre
heel erg welkom op het forum en gefeliciteerd met je nette aankoop, wat een mooi karretje zeg, ziet er nog erg goed uit.
Hoe kom je er zo bij een eeste type accord aan te schaffen, waar komt deze honda liefde vandaan?
Over je vragen:
Ik heb er kroon olie 10 w 40 op syntetische basis in gedaan. Torsynth genaamd, daar rijden al mijn oldtimer honda's op. Verder is deze keuze niet op keiharde feiten gebaseerd, Kroon adviseerde deze olie voor deze auto's.
De overige vragen durf ik niet te beantwoorden, ik denk wel dat je remmen inderdaad hetzelfde zijn als in 1974, maar wacht hiervoor even op reactie van anderen.
Heel veel plezier ermee iig
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
remmen accord
beste frans
wat een toffe auto heb je als oud honda monteur ben ik maar wat jaloers
verwen en koester hem maar
er zijn er namelijk niet veel meer over
en welke er nog zijn is meestal niet meer betaalbaar voor jan modaal
trouwens er wordt momenteel door een lid een groene uitv aangeboden
deze is nog niet zo lang geleden compleet aangepakt
zou hem graag willen kopen maar ja dan kom ik thuis niet meer binnen
trouwens ik heb nog even voor je gekeken
en heb gezien dat de remdelen van een accord 1.6 sj type
van 1979 tm 12/1981 allemaal het zelfde is echter na prod 12/81 is alles
echter anders
en een 1.8 komt echter niet voor wel bij het latere type accord
maar dan is het complete remsysteem anders
o ja helaas gaat het systeem van mij gaat niet verder terug dan 1979
maar ik weet niet beter dan dat het 1e model accord vanaf 1979 bestaat
of hebben we hier te maken met een klassieke type fout van je
mvg woody
wat een toffe auto heb je als oud honda monteur ben ik maar wat jaloers
verwen en koester hem maar
er zijn er namelijk niet veel meer over
en welke er nog zijn is meestal niet meer betaalbaar voor jan modaal
trouwens er wordt momenteel door een lid een groene uitv aangeboden
deze is nog niet zo lang geleden compleet aangepakt
zou hem graag willen kopen maar ja dan kom ik thuis niet meer binnen
trouwens ik heb nog even voor je gekeken
en heb gezien dat de remdelen van een accord 1.6 sj type
van 1979 tm 12/1981 allemaal het zelfde is echter na prod 12/81 is alles
echter anders
en een 1.8 komt echter niet voor wel bij het latere type accord
maar dan is het complete remsysteem anders
o ja helaas gaat het systeem van mij gaat niet verder terug dan 1979
maar ik weet niet beter dan dat het 1e model accord vanaf 1979 bestaat
of hebben we hier te maken met een klassieke type fout van je
mvg woody
Re: remmen accord
Heren,
Hartelijk dank voor het vriendelijke welkom :D
Mijn Honda passie zit ik al een tijdje mee opgezadeld. Kom zelf uit 1970 dus heb de eerste Honda auto's op straat zien verschijnen. In de straat om de hoek woonde iemand die een Prelude had. De kont van die auto viel steeds op om de een of andere reden. Mijn Honda was een Honda MB-5 brommer. Heb een aantal CRX-en (I, II, VTEC)gehad, Jazz, 1995 Accord en rijd al een paar jaar met een Accord Type-R. Zocht er een oldtimer bij en kwam de Accord tegen met een vraagprijs van 750,-. APK tot aug 2010.
Gekocht voor 650,- met een lekkend flexibel deel van de uitlaat. Remmen en koppeling zijn merkbaar 30 jaar oud, maar heeft ook een tijdje stil gestaan. Na een paar dagen rijden werkt alles steeds beter.
Net een beetje lekkage in de kofferbak tegen gekomen dus even alles losgehaald en kon onder het bakje de straat zien door een kier/gat.
Bedankt voor info aangaande de bak olie. Ik zal er 10W-40 ingooien. Wel heel raar dat er geen MTF3 in gaat. Maar ja het was een andere tijd zullen we maar zeggen. Ik kom geregelt bij Honda Maarschalk te Hillegom (vroeger Honda Koot). Mr.Koot en een oud collega Honda Dealer vertelde dit een keer. Klonk me heel raar in de oren.
Ik heb de groene gevonden. Ziet er als een plaatje uit. Erg mooi gedaan. Er was een topic met hoe alles gedaan was maar helaas geen foto's meer online :(
Bedankt voor de info aangaande remmen. Van 1979 t/m 1981 is alles hetzelfde.
De vraag over de 1.8 was omdat deze in America verkocht is en daar makkelijker aan onderdelen te komen is. Ik zoek eerst wil in de UK indien nodig. Of is alles gewoon bij de Brezan te krijgen?
En yes het was een klassieke type fout, excuus.
Hartelijk dank voor het vriendelijke welkom :D
Beste Andre,andregc schreef:
Hoe kom je er zo bij een eeste type accord aan te schaffen, waar komt deze honda liefde vandaan?
Over je vragen:
Ik heb er kroon olie 10 w 40 op syntetische basis in gedaan. Torsynth genaamd, daar rijden al mijn oldtimer honda's op. Verder is deze keuze niet op keiharde feiten gebaseerd, Kroon adviseerde deze olie voor deze auto's.
De overige vragen durf ik niet te beantwoorden, ik denk wel dat je remmen inderdaad hetzelfde zijn als in 1974, maar wacht hiervoor even op reactie van anderen.
Heel veel plezier ermee iig
groeten andre
Mijn Honda passie zit ik al een tijdje mee opgezadeld. Kom zelf uit 1970 dus heb de eerste Honda auto's op straat zien verschijnen. In de straat om de hoek woonde iemand die een Prelude had. De kont van die auto viel steeds op om de een of andere reden. Mijn Honda was een Honda MB-5 brommer. Heb een aantal CRX-en (I, II, VTEC)gehad, Jazz, 1995 Accord en rijd al een paar jaar met een Accord Type-R. Zocht er een oldtimer bij en kwam de Accord tegen met een vraagprijs van 750,-. APK tot aug 2010.
Gekocht voor 650,- met een lekkend flexibel deel van de uitlaat. Remmen en koppeling zijn merkbaar 30 jaar oud, maar heeft ook een tijdje stil gestaan. Na een paar dagen rijden werkt alles steeds beter.
Net een beetje lekkage in de kofferbak tegen gekomen dus even alles losgehaald en kon onder het bakje de straat zien door een kier/gat.
Bedankt voor info aangaande de bak olie. Ik zal er 10W-40 ingooien. Wel heel raar dat er geen MTF3 in gaat. Maar ja het was een andere tijd zullen we maar zeggen. Ik kom geregelt bij Honda Maarschalk te Hillegom (vroeger Honda Koot). Mr.Koot en een oud collega Honda Dealer vertelde dit een keer. Klonk me heel raar in de oren.
Beste Woody,woody schreef:beste frans
wat een toffe auto heb je als oud honda monteur ben ik maar wat jaloers
verwen en koester hem maar
er zijn er namelijk niet veel meer over
en welke er nog zijn is meestal niet meer betaalbaar voor jan modaal
trouwens er wordt momenteel door een lid een groene uitv aangeboden
deze is nog niet zo lang geleden compleet aangepakt
zou hem graag willen kopen maar ja dan kom ik thuis niet meer binnen
trouwens ik heb nog even voor je gekeken
en heb gezien dat de remdelen van een accord 1.6 sj type
van 1979 tm 12/1981 allemaal het zelfde is echter na prod 12/81 is alles
echter anders
en een 1.8 komt echter niet voor wel bij het latere type accord
maar dan is het complete remsysteem anders
o ja helaas gaat het systeem van mij gaat niet verder terug dan 1979
maar ik weet niet beter dan dat het 1e model accord vanaf 1979 bestaat
of hebben we hier te maken met een klassieke type fout van je
mvg woody
Ik heb de groene gevonden. Ziet er als een plaatje uit. Erg mooi gedaan. Er was een topic met hoe alles gedaan was maar helaas geen foto's meer online :(
Bedankt voor de info aangaande remmen. Van 1979 t/m 1981 is alles hetzelfde.
De vraag over de 1.8 was omdat deze in America verkocht is en daar makkelijker aan onderdelen te komen is. Ik zoek eerst wil in de UK indien nodig. Of is alles gewoon bij de Brezan te krijgen?
En yes het was een klassieke type fout, excuus.
Welkom! Leuk, nog een Accord Sedan hier! Het blijven gewoon mooie goed rijdende auto's. Maar welke delen zoek je nog? Ik heb nog wel de nodige delen liggen voor je Accord, nieuw en origineel. Laat maar even weten!
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Bedankt voor het aanbod, zeer vriendelijk!
Op dit moment is er weinig wat kapot is. Het linker achterlicht heeft een barst en lekt dus ook.
Heeft u ook Rem of uilaat delen?
De gaten in de body dicht maken en roest behandelen heeft nu even de prio.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is het mogelijk de foto's te zien van de restauratie? Dan heb ik een idee welke punten extra aandacht moeten krijgen. Het hoe kan ook helpen; plamuur, matjes, epoxie, lassen, huilen.
Verder heb ik de grootste lol dagelijks met rijden :D
Op dit moment is er weinig wat kapot is. Het linker achterlicht heeft een barst en lekt dus ook.
Heeft u ook Rem of uilaat delen?
De gaten in de body dicht maken en roest behandelen heeft nu even de prio.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is het mogelijk de foto's te zien van de restauratie? Dan heb ik een idee welke punten extra aandacht moeten krijgen. Het hoe kan ook helpen; plamuur, matjes, epoxie, lassen, huilen.
Verder heb ik de grootste lol dagelijks met rijden :D
De restauratie gaat langzaam, de neus ligt al een tijdje uit elkaar. Maar ik maak foto's! Bij de neus heb ik vooral problemen ontdekt aan de zijkanten van de parafan (onder de zijschermen, hier zit echt bijna geen lak op) en roest op de A-stijl. Onder de parafan zit ook een balk, of wacht, in mijn geval zat daar een balk. Ook flink verroest. Verder natuurlijk de dorpels, spatbordranden achter en achtertussenpaneel.Katana schreef:Bedankt voor het aanbod, zeer vriendelijk!
Op dit moment is er weinig wat kapot is. Het linker achterlicht heeft een barst en lekt dus ook.
Heeft u ook Rem of uilaat delen?
De gaten in de body dicht maken en roest behandelen heeft nu even de prio.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is het mogelijk de foto's te zien van de restauratie? Dan heb ik een idee welke punten extra aandacht moeten krijgen. Het hoe kan ook helpen; plamuur, matjes, epoxie, lassen, huilen.
Verder heb ik de grootste lol dagelijks met rijden :D
Voor de restauratie ga ik niet aan de slag met plamuur of matjes, maar ik ga aan de slag met zoveel mogelijk origineel plaatwerk en laswerk (laat ik trouwens doen). En verder de onontkoombare roest! Da's weer een gevalletje stralen. Maar er is nog wel genoeg aan te doen, helaas is er het afgelopen jaar weinig aan gebeurd vanwege schilderwerk aan het huis..... :(
Qua remdelen heb ik nog wel remschijven voor liggen en nog wel het nodige gebruikte remmateriaal. En verder nog genoeg ander spul!
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
bakolie
pas op hoor ik zal even kijken naar de bakolie welk type er in gaat. staat volgens mij gewoon in de gebruikershandleiding die bij de auto zit.
mooie auto hebben we te koop he. als je wilt kan ik wel eens foto's sturen. en voor vragen kun je altijd bellen.
ik zou trouwens gaan lassen ipv epoxy.
epoxy is uitstel van executie.
mooie auto hebben we te koop he. als je wilt kan ik wel eens foto's sturen. en voor vragen kun je altijd bellen.
ik zou trouwens gaan lassen ipv epoxy.
epoxy is uitstel van executie.
Re: bakolie
Uw SJ ziet er strak uitarjan_de_jong schreef:pas op hoor ik zal even kijken naar de bakolie welk type er in gaat. staat volgens mij gewoon in de gebruikershandleiding die bij de auto zit.
mooie auto hebben we te koop he. als je wilt kan ik wel eens foto's sturen. en voor vragen kun je altijd bellen.
ik zou trouwens gaan lassen ipv epoxy.
epoxy is uitstel van executie.
In het boekje heb ik iets gevonden: 5W-30 of 10W-40 SAE olie.
Bedankt voor het aanbod! Heeft u ook lekkage in de kofferbak gehad?