Honda Civic 3e generatie 1987
Geplaatst: di jan 22, 2019 23:36
Omdat ik een andere Civic heb gekocht mag deze naar een andere liefhebber. (Ik heb hem daarom nu alleen op dit forum staan.)
Het betreft een origineel nederlandse civic uit 1987 met 1.3 motor. Het gaat om een luxe versie. Dus een digitaal klokje en hoofdsteunen achter zitten erin. Ook een achterruitenwissel mocht niet ontbreken. En natuurlijk de spatlappen achter met witte honda letters.
Motor is lekker vel en reageert prima op je gaspedaal. Choken werkt zoals normaal. Met koud weer trek je hem naar stand 2 uit. en dan is het starten en lopen.
Dat ik deze civic kocht was hij in zeer slechte staat. Dorpels waren slecht gelast en bij nader onderzoek bleken ook de felsnaden heel slecht. Daardoor had de bodem op verschillende plaatsen roest en waren er gaten ontstaan. Ook in de wielkasten zaten er wat plekken.
Ik heb deze professioneel laten lassen en daarna is de bodem met dorpel dik getectyleerd om dit niet meer te laten gebeuren. Ook de wielkasten staan zeer dik in de tectyl. Zijkant van de auto is daarom met autolak opnieuw gespoten. Er is zeer veel onderhoud verricht de laatste tijd:
- Nieuwe inlaatpakking i.v.m. valse lucht
- Kleppen gesteld
- Onsteking afgesteld
- 2 nieuwe homokineten, uiteraard met hoezen en vet. Oude liggen nog in de auto
- Nieuwe Varta accu
- 100KM Geleden oliewissel + oliefilter . MPM 10W40 is erin gegaan.
- Nieuwe remblokken.
Ook heb ik mijn beste gedaan om de Civic wat op te leuken. Daarom hier daar ook even een opsomming van.
- Bumper in de orginele kleur gespoten met autolak. Enkel de zwarte strips moeten even een keer goed worden afgeplakt om daar een randje zwart netjes te zetten.(het afplaktape lekte door)
- Stuur uit een 1.5 gemonteerd, ligt net even wat lekkerder in de hand
- Middenconsole gemonteerd. (andere kleur, deze was niet in het blauw te vinden.
- Originele velgen opnieuw zilver gespoten
- Honda raamband. Is te haastig geplakt dus niet mooi. Kan er zo weer vanaf.
Bij de koop krijg je van mij nog verschillende onderdelen te weten:
- een achterbak vol aan 2 dashboards, nog een stuur, interieurkappen,kachelmotoren, veren voor achter, handbak cluster met toerenteller, pedalenset voor handbak enz. enz enz. Het is letterlijk een achterbak vol aan deze dingen.
- één witte deur passagierszijde.(Dit omdat de huidige deur 2 deukjes heeft.)
- Eventueel nog 2 voorschermen van een imitatie merk. Deze wil ik ook wel los verkopen als iemand interesse heeft.
- Een Blauw getint voorraam.
De auto heeft natuurlijk ook wat kleine minpunten. Deze wil ik graag uit eerlijkheid benoemen:
- Deur passagierszijde heeft 2 deuken. (Nieuwe deur heb ik dus in kleur.)
- Scheur in het huidigevoorraam (Geen APK afkeur).
- Er zit wat oppervlakkige roest achter het huidige raam. Omdat dit raam niet goed gemonteerd is.
- 1 stoel is een hapje stof kwijt. Moet opnieuwe gestikt worden.
Het is echt een prima auto. Huidige KM stand: 135405. Lekker laag ook nog. NAP.
Mijn vraagprijs voor dit alles is €2499.
PRICEDROP: Nu voor €999 of een goed bod.
Onthoudt dat dit een vraagprijs is en hier prima over te praten valt. Ik heb hem liever bij een liefhebber die hem verder opknapt dan bij iemand die hem alleen maar afrijdt.
Het betreft een origineel nederlandse civic uit 1987 met 1.3 motor. Het gaat om een luxe versie. Dus een digitaal klokje en hoofdsteunen achter zitten erin. Ook een achterruitenwissel mocht niet ontbreken. En natuurlijk de spatlappen achter met witte honda letters.
Motor is lekker vel en reageert prima op je gaspedaal. Choken werkt zoals normaal. Met koud weer trek je hem naar stand 2 uit. en dan is het starten en lopen.
Dat ik deze civic kocht was hij in zeer slechte staat. Dorpels waren slecht gelast en bij nader onderzoek bleken ook de felsnaden heel slecht. Daardoor had de bodem op verschillende plaatsen roest en waren er gaten ontstaan. Ook in de wielkasten zaten er wat plekken.
Ik heb deze professioneel laten lassen en daarna is de bodem met dorpel dik getectyleerd om dit niet meer te laten gebeuren. Ook de wielkasten staan zeer dik in de tectyl. Zijkant van de auto is daarom met autolak opnieuw gespoten. Er is zeer veel onderhoud verricht de laatste tijd:
- Nieuwe inlaatpakking i.v.m. valse lucht
- Kleppen gesteld
- Onsteking afgesteld
- 2 nieuwe homokineten, uiteraard met hoezen en vet. Oude liggen nog in de auto
- Nieuwe Varta accu
- 100KM Geleden oliewissel + oliefilter . MPM 10W40 is erin gegaan.
- Nieuwe remblokken.
Ook heb ik mijn beste gedaan om de Civic wat op te leuken. Daarom hier daar ook even een opsomming van.
- Bumper in de orginele kleur gespoten met autolak. Enkel de zwarte strips moeten even een keer goed worden afgeplakt om daar een randje zwart netjes te zetten.(het afplaktape lekte door)
- Stuur uit een 1.5 gemonteerd, ligt net even wat lekkerder in de hand
- Middenconsole gemonteerd. (andere kleur, deze was niet in het blauw te vinden.
- Originele velgen opnieuw zilver gespoten
- Honda raamband. Is te haastig geplakt dus niet mooi. Kan er zo weer vanaf.
Bij de koop krijg je van mij nog verschillende onderdelen te weten:
- een achterbak vol aan 2 dashboards, nog een stuur, interieurkappen,kachelmotoren, veren voor achter, handbak cluster met toerenteller, pedalenset voor handbak enz. enz enz. Het is letterlijk een achterbak vol aan deze dingen.
- één witte deur passagierszijde.(Dit omdat de huidige deur 2 deukjes heeft.)
- Eventueel nog 2 voorschermen van een imitatie merk. Deze wil ik ook wel los verkopen als iemand interesse heeft.
- Een Blauw getint voorraam.
De auto heeft natuurlijk ook wat kleine minpunten. Deze wil ik graag uit eerlijkheid benoemen:
- Deur passagierszijde heeft 2 deuken. (Nieuwe deur heb ik dus in kleur.)
- Scheur in het huidigevoorraam (Geen APK afkeur).
- Er zit wat oppervlakkige roest achter het huidige raam. Omdat dit raam niet goed gemonteerd is.
- 1 stoel is een hapje stof kwijt. Moet opnieuwe gestikt worden.
Het is echt een prima auto. Huidige KM stand: 135405. Lekker laag ook nog. NAP.
Mijn vraagprijs voor dit alles is €2499.
PRICEDROP: Nu voor €999 of een goed bod.
Onthoudt dat dit een vraagprijs is en hier prima over te praten valt. Ik heb hem liever bij een liefhebber die hem verder opknapt dan bij iemand die hem alleen maar afrijdt.