Klussen aan de civic
Klussen aan de civic
De civic lag een beetje uit elkaar in de garage, maar ik wilde proberen om hem alsnog, net voor het verlopen, hem APK laten keuren... Helaas, dat is niet gelukt
Ik had de radiator al vervangen, en de uitlaat weer lekdicht gemaakt... Maar geen idee waarom, maar bij de eerste keer starten liep de olie aan alle kanten door de pakking van de carterpan.
Ik heb de pakking vervangen... en het is helaas nog steeds niet helemaal dicht... maar het is zweten, het gutst er in elk geval niet uit.
Helaas toch afgekeurd... Remschijven verroest, een kapot uitlaatrubber (ze waren nieuw, maar ik had er eentje stuk getrokken) een hoorbaar wiellager (ik hoor hem niet, maar de garage wel), twee matige banden, een lekke stuurhoes en scherpe delen aan mn roest.
Ik had de radiator al vervangen, en de uitlaat weer lekdicht gemaakt... Maar geen idee waarom, maar bij de eerste keer starten liep de olie aan alle kanten door de pakking van de carterpan.
Ik heb de pakking vervangen... en het is helaas nog steeds niet helemaal dicht... maar het is zweten, het gutst er in elk geval niet uit.
Helaas toch afgekeurd... Remschijven verroest, een kapot uitlaatrubber (ze waren nieuw, maar ik had er eentje stuk getrokken) een hoorbaar wiellager (ik hoor hem niet, maar de garage wel), twee matige banden, een lekke stuurhoes en scherpe delen aan mn roest.
Re: Klussen aan de civic
Ik heb bij André een andere klep opgehaald, ook met roest, maar wel aanzienlijk minder dan op mijn klep.
Mijn klep heeft zo veel roest, dat er eigenlijk te weinig model in blijft als ik het eruit zou slijpen.
Het glas heb ik eruit gehaald door ringetjes onder het rubber te duwen, totdat het raam eruit plopte.
Ik heb geen flauw idee hoe ik hem ooit terugkrijg. Maar als dat niet lukt is er vast wel een schadehersteller in de buurt die me daar mee kan helpen
Mijn klep heeft zo veel roest, dat er eigenlijk te weinig model in blijft als ik het eruit zou slijpen.
Het glas heb ik eruit gehaald door ringetjes onder het rubber te duwen, totdat het raam eruit plopte.
Ik heb geen flauw idee hoe ik hem ooit terugkrijg. Maar als dat niet lukt is er vast wel een schadehersteller in de buurt die me daar mee kan helpen
- Bijlagen
-
- IMG_0735.jpg (502.81 KiB) 17161 keer bekeken
-
- IMG_0732.jpg (512.4 KiB) 17161 keer bekeken
Re: Klussen aan de civic
En alvast het eerste hoekje soort van model gegeven.
Het ziet er nu allemaal nog niet uit, maar met een beetje plamuur, en als de primer erop zit, denk ik dat het best wel acceptabel zal zijn.
Het ziet er nu allemaal nog niet uit, maar met een beetje plamuur, en als de primer erop zit, denk ik dat het best wel acceptabel zal zijn.
Re: Klussen aan de civic
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Re: Klussen aan de civic
Hee, jemig daar zit veel meer roest onder dan ik vermoedde. Wat tof dat je het weer zo netjes hebt gekregen, net als die rechter achterhoek bij het achterwiel. Goed bezig lig. Hopelijk volgend oldtimer seizoen de weg op en naar een meeting.
groeten André
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
- CIVIC GT 1985
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
- Locatie: Amsterdam
Re: Klussen aan de civic
Coole ex ' Amsterdammertje '!
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER
Re: Klussen aan de civic
Mn spuitwerk is verre van foutloos... Maar ik had eigenlijk niet op meer kunnen hopen, aangezien ik nog nooit gespoten heb, en ik de allergoedkoopste verfspuit heb gekocht.
Hij was afgekeurd op de remschijven, ze hadden vast afgedraaid kunnen worden, maar ik kon op amazon twee nieuwe schijven kopen voor €7.05 dus dat leek me niet echt de moeite waard. Om het helemaal netjes te maken, ook maar nieuwe blokken en remslangen op gezet. Wonderlijk genoeg, zagen de remslangen er nog heel goed uit, terwijl ze héél oud moeten zijn. De rechter achterhoek in de grond gezet Heb de velgen ook wat opgeknapt. nieuwe bandjes zijn onderweg
Hij was afgekeurd op de remschijven, ze hadden vast afgedraaid kunnen worden, maar ik kon op amazon twee nieuwe schijven kopen voor €7.05 dus dat leek me niet echt de moeite waard. Om het helemaal netjes te maken, ook maar nieuwe blokken en remslangen op gezet. Wonderlijk genoeg, zagen de remslangen er nog heel goed uit, terwijl ze héél oud moeten zijn. De rechter achterhoek in de grond gezet Heb de velgen ook wat opgeknapt. nieuwe bandjes zijn onderweg
Re: Klussen aan de civic
Ik vind dat je netjes werkt
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Klussen aan de civic
Ziet er echt prachtig uit man ,
Het gekke is is dat de meeste Jappanners een ongeloofelijk goed rem systeem hebben. Bij mijn Accord zijn de rem leidingen en slangen ook nog origineel, en de rem klauwen achter zijn van brons gemaakt. Geen idee waarom maar het is echt zo. Die Japanners doen altijd een soort van gevulcaniseerde rubber laag over de remleidingen heen en de slangen zijn ook van zo’n soort rubber. In de garage waar ik vaak kom zie je peugeots en andere franse wagens die na 4 jaar al nieuwe rem leidingen en slangen moeten hebben omdat ze niet meer door de keuring komen. Alleen de Citroen C1 en de Peugeot 107 hebben de euvel niet, omdat het eigenlijk een Toyota Aygo is maar niet doorvertellen he’
-Lars
Het gekke is is dat de meeste Jappanners een ongeloofelijk goed rem systeem hebben. Bij mijn Accord zijn de rem leidingen en slangen ook nog origineel, en de rem klauwen achter zijn van brons gemaakt. Geen idee waarom maar het is echt zo. Die Japanners doen altijd een soort van gevulcaniseerde rubber laag over de remleidingen heen en de slangen zijn ook van zo’n soort rubber. In de garage waar ik vaak kom zie je peugeots en andere franse wagens die na 4 jaar al nieuwe rem leidingen en slangen moeten hebben omdat ze niet meer door de keuring komen. Alleen de Citroen C1 en de Peugeot 107 hebben de euvel niet, omdat het eigenlijk een Toyota Aygo is maar niet doorvertellen he’
-Lars
Re: Klussen aan de civic
Dan hebben we het nog niet eens gehad over die andere europeese brol ....
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Klussen aan de civic
Jay, hij is door de APK!
Het was een flinke lijst bij de eerste poging:
Remschijf linksvoor
Scherpe uitstekende delen (roest bij de wielkas achter)
Reactiestang met te weinig windingen
Remverschil achter te groot
Lekke uitlaat
Olielekkage (geen afkeur)
Kapot uitlaatrubber
Band linksvoor
Wiellager achter hoorbaar
Lekke stuurhoes
Maar hij is er weer door! Nu kan ik me met een gerust hart op de andere roestplekjes gaan storten.
Het was een flinke lijst bij de eerste poging:
Remschijf linksvoor
Scherpe uitstekende delen (roest bij de wielkas achter)
Reactiestang met te weinig windingen
Remverschil achter te groot
Lekke uitlaat
Olielekkage (geen afkeur)
Kapot uitlaatrubber
Band linksvoor
Wiellager achter hoorbaar
Lekke stuurhoes
Maar hij is er weer door! Nu kan ik me met een gerust hart op de andere roestplekjes gaan storten.
Re: Klussen aan de civic
Hoe heb je de vlakte plaat in model gebracht, met wel stuk gereedschap?
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Klussen aan de civic
Zo dat zit er even strak in zeg. Heel fraai gedaan.
Gr André
Gr André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Re: Klussen aan de civic
Een bankschroef en twee hamers.
Op het randje van de bankschroef kan je een haakse hoek slaan, en uitbollen, doe ik door een klauwhamer tussen de bankschroef te klemmen, met de bol naar boven, en de plaat daarop zetten, en er dan op slaan, met de tweede hamer... niet zo high-tech, maar het werkt..
Ik heb wel een mini-vingerzetbank, voor in de bankschroef, maar daar kan je alleen een enkele vouw mee zetten, dus heel veel heb je daar niet aan met die profieltjes.
Re: Klussen aan de civic
Tjemig,dat is wel zegmaar het stevigere "kluswerk". Ziet er iig weer degelijk uit,ook het spuitwerk,zo op de foto iig,en het is sowieso tien keer beter als dat het was. Hoe krijg jij trouwens in vredesnaam die auto zo hoog op die bokken ?
Succes verder,in dit tempo rijd je komende zomer weer.
Groet,Auke.
Succes verder,in dit tempo rijd je komende zomer weer.
Groet,Auke.