Motortemperatuur lager dan normaal.
Geplaatst: do okt 12, 2017 21:01
Weledelgestrenge Honda-connaisseurs
Nogmaals deze bron van Honda-wijsheid aanborende,heb ik een vraag en hopelijk weten jullie daar een antwoord op,dat zou wel weer ideaal zijn natuurlijk.
Vanaf de dag dat ik mijn Honda Prelude 1.8 EX,1985,dual carb,heb,heeft de koelvloeistoftemperatuurmeter altijd practisch tegen het midden aangestaan op bedrijfstemperatuur.Keurig netjes dus.
Echter vanaf vorige week staat dezelfde meter nog maar op een derde.Als eerste verdachte heb ik vandaag de thermostaat vervangen maar helaas zonder resultaat.
Nu vraag ik me dus af wat er dan wel de oorzaak van kan zijn dat de motor niet goed op bedrijfstemperatuur komt.En hoeveel kwaad het kan als ik daarmee blijf rijden.
Iemand ideeën daarover ?
Daarnaast wil ik graag delen dat ik naar aanleiding van mijn demperzoektocht op dit forum in contact ben gekomen met forumlid Bart Theys (Honda Solutions)in België. Hij heeft me een originele dualtip Bosal einddemper opgestuurd welke reeds gemonteerd is en naar behoren functioneerd.
Een week later bleek dat mijn handremmechanisme rechtsachter niet meer funtioneerde en wederom waren nergens nieuwe remklauwen te krijgen natuurlijk.
Bart gecontacteerd, en Afgelopen Zaterdag stond ik om 10.30u.in België waar we samen (lees;voornamelijk Bart) de beide achterremklauwen volledig hebben gereviseerd,voor een zeer schappelijk bedrag.Deze werken weer als nieuw,waar ik erg blij mee ben.Dank dus aan zowel Bart alsmede dit forum.
Groet,Auke.
Nogmaals deze bron van Honda-wijsheid aanborende,heb ik een vraag en hopelijk weten jullie daar een antwoord op,dat zou wel weer ideaal zijn natuurlijk.
Vanaf de dag dat ik mijn Honda Prelude 1.8 EX,1985,dual carb,heb,heeft de koelvloeistoftemperatuurmeter altijd practisch tegen het midden aangestaan op bedrijfstemperatuur.Keurig netjes dus.
Echter vanaf vorige week staat dezelfde meter nog maar op een derde.Als eerste verdachte heb ik vandaag de thermostaat vervangen maar helaas zonder resultaat.
Nu vraag ik me dus af wat er dan wel de oorzaak van kan zijn dat de motor niet goed op bedrijfstemperatuur komt.En hoeveel kwaad het kan als ik daarmee blijf rijden.
Iemand ideeën daarover ?
Daarnaast wil ik graag delen dat ik naar aanleiding van mijn demperzoektocht op dit forum in contact ben gekomen met forumlid Bart Theys (Honda Solutions)in België. Hij heeft me een originele dualtip Bosal einddemper opgestuurd welke reeds gemonteerd is en naar behoren functioneerd.
Een week later bleek dat mijn handremmechanisme rechtsachter niet meer funtioneerde en wederom waren nergens nieuwe remklauwen te krijgen natuurlijk.
Bart gecontacteerd, en Afgelopen Zaterdag stond ik om 10.30u.in België waar we samen (lees;voornamelijk Bart) de beide achterremklauwen volledig hebben gereviseerd,voor een zeer schappelijk bedrag.Deze werken weer als nieuw,waar ik erg blij mee ben.Dank dus aan zowel Bart alsmede dit forum.
Groet,Auke.