Pagina 6 van 8

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: zo dec 31, 2017 19:36
door Chris1144
Het heeft even geduurd maar het stralen van de eerste onderdelen is begonnen, vast een paar fototjes van de eerste onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding

Het herbouwen van de achteras is dan nu ook eindelijk echt begonnen

Iedereen nog alvast een goed en goed en voorspoedig 2018 gewenst !!!

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: ma jan 01, 2018 21:02
door mielko
Mooie upgrade,
Gelijk de afdichting van het handrem asje vervangen!en flink invetten

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: ma jan 01, 2018 21:16
door Chris1144
Heb inderdaad een complete revisie set liggen, de remklauwen worden beide volledig herbouwd met nieuw materiaal.

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: ma mar 12, 2018 21:27
door Chris1144
Van het weekend de voor ophanging voor voorlopig maar weer even terug in elkaar gezet, wat na een aantal uurtjes resulteerde dat het eerste ritje van dit jaar ook gemaakt is :woow:

Afbeelding

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: ma mar 12, 2018 22:31
door DAFKE
Dus je kan meerijden de 25e dan?

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: di mar 13, 2018 12:17
door Chris1144
Was wel de bedoeling ja

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: wo mar 14, 2018 23:32
door andregc
Lekker bezig Chris, rijden met dat bommetje.

groeten André

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: ma jul 16, 2018 14:40
door Chris1144
Nog maar weer eens een updaten hierzo, het werk aan de CRX blijft langzaam maar zeker rustig doorgaan. Zo ben ik de afgelopen weken bezig geweest met de achteras echt compleet te maken. En aangezien plaatjes meer dan woorden zeggen hieronder een aantal foto's:


Snel idee van de ene kant, andere zijde zit inmiddels ook in elkaar ( Nieuwe asmoeren en stofkappen moeten nog besteld worden, bij de afgelopen bestelling vergeten mee te bestellen :crazy: ).
Afbeelding

Vrijloop van het bracket ten opzichte van de schijf ziet er ook goed uit
Afbeelding

Na een beetje "masseren" van de sleeparm heeft de handrem kabel ook genoeg ruimte
Afbeelding

Enige probleempje waar als dat ik tegenaan loop is dat wanneer ik nu remblokken in de bracket plaats dat deze niet het volledige schijf oppervlakte bedekken en eigenlijk ook iets over houden aan de boven zijde van de schijf.
Afbeelding
Iemand toevallig nog idee of dat er voor de Integra van die tijd eigen remblokken waren voor die as, heb ze nu besteld via een winkel welke volgens hun zouden moeten werken. Echter blijkt dat dit als je het type Nummer na trekt deze bijvoorbeeld ook op een EK passen...


Verder zijn de achter dempers nog maar weer eens een keertje onder de auto vandaan geweest, dit om de aluminium adapters welke ik van iemand had overgenomen eens te gaan passen op de AST set.

Dit is het veren pakket op de demper terwijl als dat de auto is opgekrikt onder de as, momenteel zakken de hulp veren nog niet in. Zodra iemand er dan in gaat zitten (90KG) dan zakt de kont van de auto +-2 Cm door.
Afbeelding

Afbeelding

En de hulp veer verwijderd en dempers weer terug onder de auto. Doorzakken is momenteel niet meer aan de orde, afgezien van wat naar mijn idee normaal is. Eerste indruk wat betreft rij gedrag, 'stuiterig' ben nog niet helemaal content met hoe als dat de achteras reageert. Of dit nu puur het soort veren is dat er op zitten of wat anders daar ben ik nog niet helemaal over uit. Wil eerst de as omwisselen zodat dat ook kwa rubbers weer vers is en dan nog maar eens kijken.
Afbeelding

Tijdje geleden was Hondafest ook langs geweest, planning was om daar met de CRX ook heen te gaan, echter onderweg ter hoogte van Hardenberg sloeg het noodlot toe en had ik een lekke band. Dus dat is ook niet verder gegaan. Dat gaf nu wel de uitgelegen kans om de bandjes van de Vooras eens te gaan updaten naar wat anders. De gedachten speelde al langer om eens Semi's te gaan proberen, aangezien grip op de vooras in het snellere bochtenwerk toch nog wel een dingetje is... na lang zoeken bleek dat semi's in 14" behoorlijk schaars zijn, afgezien van de Nankang NS-2R en de TOYO R888 had je niet veel keuze. Aangezien €180 per band me toch nog iets teveel van het goed was is er voor nu eerst de keuze gevallen op de Nankang NS-2R en tot op heden bevallen die mij vrij goed. Afbeelding

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: di jul 17, 2018 23:09
door andregc
Lekker Chris,

mooi bandje ook, wat kost dat op 14 inch per stuk?

groeten André

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: wo jul 18, 2018 06:45
door Chris1144
Die Nankang banden zitten veelal rond de €70 per band.

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: wo jul 25, 2018 18:22
door Chris1144
Nog maar weer een beetje updaten,

Afgelopen weekend de 30 jaar oude Honda brandstof pomp uit zijn rammelende en ratelende ellende verlost, een nieuwe pomp heeft zijn plekkie overgenomen.

Tevens nog een beetje meer aan het puzzelen geweest met de achteras, met de EK4 klauwen en incombinatie met de Integra ankerplaten nog niet geheel blij met de positie van de blokken op de schijven dit omdat deze iets boven de schijf uit staken.

Na veel research op het internet een vervanger gevonden welke heeeeeeeel dicht bij de oude integra schijven komt kwa specs. Namelijk een schijf van een Honda insight, volledige remmen setup zal dus opgebouwd zijn uit onderdelen welke allen voor honda bedoeld waren.

Afijn ik zal iets plaatjes bij de praatjes doen:

De tijdelijke spacers, ja het lijkt veel maar dit komt doordat de oude integra schijven 16 mm dik waren en de nieuwe moderne schijven slechts 5 mm... Werkelijk kom je slecht 3 mm verder naar buiten toe
Afbeelding

Oude schijf + nieuwe schijf voor vergelijking
Afbeelding

Nieuwe schijf, It's HUUUUUUGE :shock:
Afbeelding

Clearance in de klauwen
Afbeelding

Afbeelding

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: do jul 26, 2018 10:11
door minimonster
Tja die ringen zijn mooi om op te meten óf en welke spacers er uiteindelijk tussen moeten zeker?
Want die ringen zijn ook niet allemaal 100% even dik vaak.

Mooie oplossing met de Insight schijven :woow:

Marko

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: do jul 26, 2018 11:13
door Chris1144
RIngen waren inderdaad enkel als "proof of concept" zeg maar, volgens alles dat ik gemeten had zou ik 12 á 3 mm moeten shimmen. Dus inderdaad +-12 mm aan ringen er tussen en voilà het past :woow:

Nu nog opzoek naar iemand met een draaibank en die hier correcte adapters voor kan maken, mochten er hier nog mensen zijn die een draaibank tot hun beschikking hebben en tegen eventuele vergoeding dit kunnen maken hoor ik het graag!

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: do aug 02, 2018 23:32
door Chris1144
Nog maar weet eens updaten voor de eventuele meelezers hierzo,

CRX heeft in de afgelopen dagen weer een beurtje gehad, bougies, olie filter en nieuw KN inleg filter zijn geplaatst.

Tevens heeft de euh bastaard achteras? plaats genomen onder de CRX

Sfeer fototje tussendoor, oprit tjoening for the win. Broertje vast infecteren met het Honda virus :twisted:
Afbeelding

anderzijde
Afbeelding

Side view langs de auto heen
Afbeelding

Close up van de remmen in de wielen
Afbeelding

En tja zoals verwacht de 10+mm verbreding welke van de Integra as swap krijgt en ET32 wielen dan heb je net te weinig ruimte in je kasten. Zal hier nog één en ander voor moeten uitzoeken wat ik hier mee ga doen,
Afbeelding

Ipricipe rolt en doet alles het nu wel enkel nog een paar zaken welke ik wil aanpakken voor de achteras:

- Nieuwe asmoeren
- Nieuwe stofkappen voor over de asmoeren
- Linker achterremklauw herzien, om de een of andere reden werkt deze niet helemaal 100% mijn vermoeden is dat de gebruikte Centric remzuiger tegenwerkt. Nieuwe OEM zuiger is reeds besteld.
- ARP wiel bouten plaatsen, tje de oude integra studs is vooralsnog niks mis mee enkel voor mijn eigen vetrouwen in de auto...
-262 remblokken bestellen en passen

Re: Even voorstellen, Chris1144

Geplaatst: vr aug 03, 2018 09:50
door minimonster
Netjes hoor!

Marko