Even voorstellen, Chris1144
Re: Even voorstellen.
Het Topic van Leonl heb ik zeker al gelezen, zowel hier op dit forum als op HCN. Maar waar zou je in vredes naam nog zulke schermen vandaan moeten halen? Dealer kan je wel schudden volgens mij, moment dat je heen gaat voor een D-riem moeten ze je al teleur stelln En wonder boven wonder zijn de wiel randen eigenlijk nog hard. Het schijnt zo te zijn dat 8 jaar geleden mijn CRX ook al eens volledig uit mekaar is geweest, zo heb ik dus bijvoorbeeld ook zowaar geen rotte bodem bij de voeten. Dit gehele stuk is al eens vervangen, zo zijn er nog wel meerdere stukken al ingelast. De volledige bodem is destijds al gecoat, en de wielkast randen zijn van binnen uit in de wax gezet of zo iets dergelijks. Heb ook al wel met een schroeven draaier lopen steken/krabben om terug te gaan naar het blanke staal. En eigenlijk geen roest tegen gekomen is de wiel kast randen.
Zie topic op HCN van vorige eigenaar: http://www.hondacommunity.nl/forum/view ... 73&t=83136
Zie topic op HCN van vorige eigenaar: http://www.hondacommunity.nl/forum/view ... 73&t=83136
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Tussen alle paas gekte door ook nog een beetje tijd gevonden om het een en ander te doen aan de CRX,
Het andere raam mechanisme geplaatst in de bestuurders deur, het werkt eindelijk weer zoals dat het bedoeld was. Echter een vorige eigenaar heeft het destijds ook zo te zien ook gewoon weer kapot gemonteerd. De sporen van de slijptol zijn namelijk niet van mij, deze zaten er al in...
Inmiddels ook tijd gevonden om het resterende interieur eruit te halen:
Bijrijder bij de voeten:
Bestuurders zijde:
En nou zit er aan beide zijden een ovaal gat, na wat rond zoeken op het internet kom ik dit ovale gat eigenlijk over weer tegen. Dus hij hoort er wel, echter bij de bestuurders zijde zit dit gat nou net precies op de plek waar je hak staat als je je voet op het gas pedaal hebt staan. Ik kan echter niet terug vinden of hier nog eeen rubber dop in hoort te zitten of niet, iemand daar enig idee van? Er zit nu namelijk bij de bestuurders zijde al een gat in de bekleding.
Achterzijde bij de stoelen is de toch ook nog wel iets krokant op een paar plaatsen, maar al met al valt het dus nog weer mee.
En nog even tijd gevonden om nieuwe O-ringen te plaatsen rondom de Ontsteking en nokkenas sensor en nog een nieuw kleppen deksel pakking.
Was zo te zien ook geen overbodige luxe om eens even de O-ringen te vervangen:
Het andere raam mechanisme geplaatst in de bestuurders deur, het werkt eindelijk weer zoals dat het bedoeld was. Echter een vorige eigenaar heeft het destijds ook zo te zien ook gewoon weer kapot gemonteerd. De sporen van de slijptol zijn namelijk niet van mij, deze zaten er al in...
Inmiddels ook tijd gevonden om het resterende interieur eruit te halen:
Bijrijder bij de voeten:
Bestuurders zijde:
En nou zit er aan beide zijden een ovaal gat, na wat rond zoeken op het internet kom ik dit ovale gat eigenlijk over weer tegen. Dus hij hoort er wel, echter bij de bestuurders zijde zit dit gat nou net precies op de plek waar je hak staat als je je voet op het gas pedaal hebt staan. Ik kan echter niet terug vinden of hier nog eeen rubber dop in hoort te zitten of niet, iemand daar enig idee van? Er zit nu namelijk bij de bestuurders zijde al een gat in de bekleding.
Achterzijde bij de stoelen is de toch ook nog wel iets krokant op een paar plaatsen, maar al met al valt het dus nog weer mee.
En nog even tijd gevonden om nieuwe O-ringen te plaatsen rondom de Ontsteking en nokkenas sensor en nog een nieuw kleppen deksel pakking.
Was zo te zien ook geen overbodige luxe om eens even de O-ringen te vervangen:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Even voorstellen, Chris1144
Goed bezig Christiaan!
Meestal zit er een gat bij de hakken van zowel de bestuurder als de bijrijder ... Dat valt bij die van jou erg mee! Dat ovale gat, komt uit in de box waar de voorvering aan vast zit volgens mij. Daar zit normaal een rubber overheen met daarover de geluidsdempende zwarte coating van 3mm dik.
Marko
Meestal zit er een gat bij de hakken van zowel de bestuurder als de bijrijder ... Dat valt bij die van jou erg mee! Dat ovale gat, komt uit in de box waar de voorvering aan vast zit volgens mij. Daar zit normaal een rubber overheen met daarover de geluidsdempende zwarte coating van 3mm dik.
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Even voorstellen, Chris1144
Oké, nou ja wil eigenlijk dit weekend nog eens proberen indien mogelijk bij Hovinge in Groningen langs te gaan, zij schijnen nog het een en ander te hebben staan van 1 gen crx. Maar echt duidelijkheid krijg ik ook niet van ze Toch maar even een keer gaan kijken. Zal dan gelijk eens kijken of ik toevallig nog een rubber dop zie zitten, die bitumen/teer matten zaten er bij mij echter al niet meer in.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ik ben er regelmatig geweest. Alleen Evert is duidelijk met communiceren, er ligt nog wel het één en ander. Maar het staat al jaren op een veld.
Wellicht dat (Tom) Goelette iets voor je kan betekenen. Hij heeft nog wel een paar crx-en in onderdelen..
Marko
Wellicht dat (Tom) Goelette iets voor je kan betekenen. Hij heeft nog wel een paar crx-en in onderdelen..
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ik ga gewoon heen kijken als het niet wat is zie ik dan wel, ben gewoon nieuwsgierig. En echt veel onderdelen ben ik nu direct nog niet nodig, althans niet echt meer wat ik 2de hands wil gebruiken. Maar bedankt voor de info in elk geval.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ik heb toch nog het één en ander gevonden bij Hovinge,
Ik had al een goede skirt zonder barsten, heb nu ook de andere gevonden . Dat moest toch een keer gepast worden:
Nog een ander kapje gevonden voor op de deur stijl, de huidige die op de auto zit is namelijk toch nogal verweerd.
Een ander rechter voor spatbord, dit spatbord heet eigenlijk nagenoeg geen beschadigingen.
Een vervangend paneel voor op de deur:
Laatste deel van het interieur bekleding is er ook uit gekomen, dit was namelijk het dak. Het dakje is echter in een dusdanige staat dat ik deze toch echt niet meer kan redden. Er zit echt letterlijk meer roest in dan nog vers metaal, het hangt nu nog met kit of zoiets dergelijks bij mekaar Dat word zoeken naar een dakraam mechanisme welke nog wel te redden is.
Ik had al een goede skirt zonder barsten, heb nu ook de andere gevonden . Dat moest toch een keer gepast worden:
Nog een ander kapje gevonden voor op de deur stijl, de huidige die op de auto zit is namelijk toch nogal verweerd.
Een ander rechter voor spatbord, dit spatbord heet eigenlijk nagenoeg geen beschadigingen.
Een vervangend paneel voor op de deur:
Laatste deel van het interieur bekleding is er ook uit gekomen, dit was namelijk het dak. Het dakje is echter in een dusdanige staat dat ik deze toch echt niet meer kan redden. Er zit echt letterlijk meer roest in dan nog vers metaal, het hangt nu nog met kit of zoiets dergelijks bij mekaar Dat word zoeken naar een dakraam mechanisme welke nog wel te redden is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Mooie vangst, heeft die Hovingh nog zoveel liggen dan van oude Honda's?
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ze hebben zeker nog het één en ander liggen, het is toch moet ik zeggen wel allemaal erg ruw hoor wat er ligt. Zo kunnen er in één auto bijvoorbeeld wel 6 achterassen liggen en 4 complete subframe's, er ligt dus meer dan één auto in één karkas. Dat maakt het zoeken niet bepaald makkelijker. En zoals Marco ook al aangaf, het staat er ook al wel een best tijdje. Wist niet dat je zulke roest gaten in een auto kon krijgen namelijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Vandaag toch nog eventjes een keer op en neer naar Hovinge in groningen. De vorige keer dat ik er was had ik namelijk mijn oog laten vallen op de achteras van een 1 gen Integra. Deze achteras had namelijk de schrijfrem ankerplaten, heb toen de achteras laten liggen. Echter de afgelopen tijd lang lopen twijfelen, uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. De as moet komen
Toch handig zo'n ruime daily, ideale voor ophalen van onderdelen:
Toch handig zo'n ruime daily, ideale voor ophalen van onderdelen:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Hey Chris,
lekker bezig zie ik. Zou het dakje van de crx 1 gelijk zijn aan het dakje van de tweede generatie civic type s? Dan zou je misschien geholpen zijn. Zijn de dakjes van de crx ook uitneembaar? En post anders eens een foto van het dakje en het gat in de auto, dan kan ik het een beetje inschatten. Of iemand moet het hier direct weten, die kans bestaat ook.
groeten André
lekker bezig zie ik. Zou het dakje van de crx 1 gelijk zijn aan het dakje van de tweede generatie civic type s? Dan zou je misschien geholpen zijn. Zijn de dakjes van de crx ook uitneembaar? En post anders eens een foto van het dakje en het gat in de auto, dan kan ik het een beetje inschatten. Of iemand moet het hier direct weten, die kans bestaat ook.
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Re: Even voorstellen, Chris1144
Het binnen mechanisme kan er zeker uit komen, ik zou echter namelijk deze week nog even bij een kennis langs gaan. Voor vragen om wat hulp t.b.v het lassen van de dorpel/wielkast links achter. Daarna kan en gaat het mechanisme er ook uit en dan gaat het echte schuren slijpen en bakken en braden beginnen Daarom laat ik het mechanisme nog heel even zitten. Waai anders weg in de auto.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Vandaag begonnen eindelijk begonnen met het eerste slijp en las werk,
Slijptol erin gezet, beetje zicht maken op wat er allemaal in gezet moet worden
Scheelt toch dat er niet zo'n dikke laag tectyl overal op zit
Paar uurtjes verder:
Eerst alles schoon gemaakt en vervolgens eerst in de Zink spray gezet, en vervolgens alles in de tectyl gezet:
Andere zijde zelfde trucje gedaan, alle roest eruit geslepen en nieuw vers metaal erin gezet:
Slijptol erin gezet, beetje zicht maken op wat er allemaal in gezet moet worden
Scheelt toch dat er niet zo'n dikke laag tectyl overal op zit
Paar uurtjes verder:
Eerst alles schoon gemaakt en vervolgens eerst in de Zink spray gezet, en vervolgens alles in de tectyl gezet:
Andere zijde zelfde trucje gedaan, alle roest eruit geslepen en nieuw vers metaal erin gezet:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Vandaag nog weer het een en ander aan de CRX kunnen doen, De restanten van alle bitumen matten uit de auto lopen kloppen. Na een paar uur van veel martelen houd je dan zoiets over:
Tevens ook laatst nog een nieuwe schokbrekers voor de CRX mogen ontvangen, nieuw in de doos een volledige set Monroe Sensatracs:
Tevens ook laatst nog een nieuwe schokbrekers voor de CRX mogen ontvangen, nieuw in de doos een volledige set Monroe Sensatracs:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Netjes hoor, gaan er weer nieuwe dempingsmaterialen in?
groeten André
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo