te koop civic 5 deurs 1978

Tja, ook zijn er leden die voor hun Honda een nieuw warm garageplekje zoeken.
Plaats reactie
sleurhut

te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door sleurhut » do jun 04, 2015 21:42

Civic mag in de verkoop...

Met pijn in het hart, en dat is geen verkooppraatje. Mag die weg. Blijft een heel gaaf ding maar gewoon niet geschikt voor mijn kilometrage. De 1200 motor levert ruim voldoende kracht om het wagentje naar de 150 te sleuren mocht je dat willen maar helaas draai je dan wel bijna motorfiets toerentallen. komt verbruik niet ten goede.

Wat is eraan gedaan

-wiellager links voor
-stuurkogels links en rechts
-remblokken voorzijde
-volledige uitlaat voor naar achteren. Niet te krijgen dus eigenbouw
-zit goed in de banden
- stuk remleiding links achter
-alle filters
-alle ontstekingsdelen
-radiateur + slang
-waterpomp
-ander voorscherm links voor
-Blaupunkt jaren 70 radio
-kogelhoesjes
-alle sensoren of drukschakelaars
-ruitensproeiertankje gemonteerd
-distributie, en spanrol
wat eigenlijk niet?!

-motorblok omgeruild voor een goed exemplaar, loopt top
volledig aangepakt toen met nieuwe pakkingen etc. onder de kap alles nagezien en alle slijtagedingen vervangen.

Aandachtspunten voor apk (al duurt dat nog ff)

beetje roestschade fixen, een draagarm links voor en de stekkertjes van de mistlampen afkoppelen ivm niet mogen voeren van mistlampen icm groot licht. uitlaatpspruitstukje omwisselen (zit erbij)

Hij is lelijk, maar wel erg grappig om met zo'n uitgestorven ding rond te rijden, je laten staan zal die niet snel doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prijs voor dit alles? richtprijs van 350 maar voel vrij te bieden!!

Aad van der Maas

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door Aad van der Maas » do jun 04, 2015 23:22

Ik begrijp dit niet, zal de leeftijd zijn.

sleurhut

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door sleurhut » do jun 04, 2015 23:35

mwah als je eigenlijk elke week wel stilstaat met het ding met weer een nieuw probleem aan totaal onverwachte dingen (echt de vreemdste dingen.. een kachelkraan die ineens lekgaat en je interieur kort veranderd in een stoomcabine) ben je het na een tijdje wel vrij zat. Ik gebruik hem als dagelijks vervoer, hij gaat elke dag 50 km mee onder allerlei omstandigheden. en in het weekend 2x een lange rit naar het westen. goed voor bijna 700 km totaal in de week. Dan heb je graag liever iets waar gewoon 120 mee kan worden gereden en daarbij zuinig is en stiller. Zonder het risico dat een of ander 40 jaar oud stuk rubber het begeeft en je weer stilstaat. of dat een ander vitaal deel ermee ophoud.

Inmiddels is die wel goed in orde gemaakt. Maar een tijdje terug bood iemand me een stuk modernere auto aan voor bijna niks die het al een tijd probleemloos tegen een schijtje van de kosten dat het elke maand weer kost om de civic te kunnen rijden. Toch een fijner idee als ik om 10 uur savonds nog even 2 uur ga rijden naar de andere kant van het land.

had ze graag allebei gehouden maar ben momenteel niet in die positie, tis al duur genoeg er 1 te verzekeren op mijn leeftijd laat staan 2

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door minimonster » vr jun 05, 2015 08:18

Deze auto was zijn tijd ver vooruit: een echte Windows auto.. Beetje ict-er zou er graag in rijden :woow:

Die raak je vast snel kwijt!

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door CIVIC GT 1985 » vr jun 05, 2015 14:40

Had je een mail gestuurd via Speurders.

Lees nu info op forum, maar als de kans bestaat dat ik geregeld stil kom te staan.. Nee dan is dat niets voor mij.

Succes met de verkoop.

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door DAFKE » vr jun 05, 2015 19:13

Heel eerlijk, maar niet zo'n goed verkooppraatje.

sleurhut

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door sleurhut » vr jun 05, 2015 22:21

Mwah vind het persoonlijk wel meevallen eigenlijk. geef aan wat eraan vervangen is en waarom die weg mag. wat je er van vind moet je zelf maar beoordelen. En van een 38 jaar oud ding kun je gewoon niet verwachten dat die nogsteeds oerbetrouwbaar is.

Aad van der Maas

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door Aad van der Maas » vr jun 05, 2015 23:10

sleurhut schreef:Mwah vind het persoonlijk wel meevallen eigenlijk. geef aan wat eraan vervangen is en waarom die weg mag. wat je er van vind moet je zelf maar beoordelen. En van een 38 jaar oud ding kun je gewoon niet verwachten dat die nogsteeds oerbetrouwbaar is.
Kwartje is gevallen.

sleurhut

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door sleurhut » za jun 06, 2015 01:08

onder voorbehoud verkocht trouwens

Woef

Re: te koop civic 5 deurs 1978

Bericht door Woef » di jun 16, 2015 16:10

haha,topper :woow:

Plaats reactie