Fast Eddie (Prelude 1st gen)

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
Fast Eddie

Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door Fast Eddie » do mei 28, 2015 19:40

Ik ben Ed, 32 jaar en woonachtig in de buurt van Amsterdam.
Na vanaf mijn 18e 2 golfjes te hebben versleten heb ik rond mijn 20e een Honda CRX ED9 uit 88 gehad. Deze auto heb ik destijds gekocht voor 350 euro in de kleur wit. Inclusief volledig weggeroeste wielkasten etc. Uiteindelijk hebben we (mijn vader en ik) deze auto weer helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten in de kleur donkerpaars metallic. Vanaf dat moment heb ik altijd een liefde voor Honda gehad.
Als ik ze kan vinden post ik later nog even een foto van de ED9.

Hierna verschillende auto's gehad, waaronder nog twee civics. Echter waren deze meer voor dagelijks gebruik dan echt hobby. Tevens rijdt ik nu al een paar jaar BMW, waar ik ondertussen ook wel mijn voorkeur voor heb.

Toch.... werd het weer eens tijd voor een projectje. Ik heb de eerste generatie Prelude altijd een geinig model gevonden (en het is natuurlijk een HONDA). Dus onlangs, na een beetje speurwerk vond ik een 1st gen Prelude uit 82. De auto heeft 17 jaar in een schuur gestaan bij een oudere man. Hij heeft altijd het plan gehad om de auto op te knappen, maar na het inlassen van de schermen en de auto strak maken is het er niet meer van gekomen. Dat was 6 jaar geleden, waarbij de auto ook nog een jaar buiten heeft gestaan. Ik kon de auto voor weinig kopen, dus ik heb mijn project!

Aangezien de auto zo lang stil heeft gestaan, zitten de remmen vast, is de dynamo stuk en loopt de auto nog niet helemaal lekker (vermoedelijk door de oude benzine). Dus dat eerst maar even aanpakken en dan de auto strippen om m weer strak te maken en een mooi kleurtje te geven!. Op de achterbumper na is de auto compleet. Dus als iemand nog iemand kent met onderdelen voor een 1st gen, hou ik me aanbevolen!

De bedoeling is dat ik de auto uiteindelijk als daily driver ga gebruiken.

Afbeelding

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door minimonster » do mei 28, 2015 20:12

Hoi Ed!,

Veel suc6 met de prelude :woow: ... ik heb geen onderdelen voor je , maar die zijn er vast nog wel!

Groet,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door Hans » do mei 28, 2015 20:43

Hoi Ed, welkom bij ons op het forum.
Altijd mooi zo'n 1st gen Prelude. :woow:
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door andregc » za mei 30, 2015 12:45

Hallo Ed,

al aardig bezig zien we. Hou dat tempo vast en hopelijk tot op een meeting ergens.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Fast Eddie

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door Fast Eddie » vr jul 24, 2015 13:17

Na de remmen te hebben aangepakt (die zaten vast) en een proefrit gemaakt te hebben, is de auto helemaal gestript (op het dashoboard en motorruimte na).
Hierbij ben ik al een paar mooie uitdagingen tegen gekomen. Gelukkig een linkerdorpel kunnen bestellen bij cms, helaas hadden ze de rechter niet meer..
Ook het herstelwerk van de vorige eigenaar heb ik er bijna allemaal uitgeslepen. Hij had het roest laten zitten en er gewoon een plaat overheen gelast. :crazy:

Dus als er nog mensen zijn met Prelude onderdelen... Ik ben nog op zoek naar:
-complete achterbumper
-plaatwerk (met name rechterdorpel en voorschermen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door DAFKE » vr jul 24, 2015 20:33

Er staat hier een sloper op marktplaats. misschien heb je er iets aan. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hond ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt. Roland.

Aad van der Maas

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door Aad van der Maas » vr jul 24, 2015 22:01

DAFKE schreef:Er staat hier een sloper op marktplaats. misschien heb je er iets aan. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hond ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt. Roland.
Een bekende.

Fast Eddie

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door Fast Eddie » za jul 25, 2015 00:02

Ik heb een bod gedaan en gemaild.. Thanx voor de tip :woow:

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door PreludeSN » za jul 25, 2015 22:47

Hoi Eddie,

Welkom hier, en goed bezig man! Ik heb een soortgelijk project staan. Maar jij pakt het zo te zien veel voortvarender aan :woow: . De advertentie is alweer van marktplaats, heb je die opknapper kunnen scoren?

greetz,
PreludeSN

Fast Eddie

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door Fast Eddie » zo jul 26, 2015 14:26

Klopt! Hij komt deze kant op. :woow:
Weet iemand of ik deze auto kan slepen? Het is een hondamatic namelijk.
Volgens de eigenaar zou hij nog wel moeten rijden, maar is er niet zeker van. Een ambulance regelen voor morgen wordt wat kort dag.

En als je nog onderdelen nodig hebt PreludeSN... kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen..

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door PreludeSN » wo aug 05, 2015 07:03

Hoi Ed, pm verstuurd :woow:

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Re: Fast Eddie (Prelude 1st gen)

Bericht door PreludeSN » di mei 03, 2016 22:55

Hoi Ed,

Hoe staat het met je Prelude project? Heb je hem inmiddels alweer op de weg of moet er nog veel aan gebeuren?

Plaats reactie