even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
sleurhut

even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » do mar 26, 2015 21:24

Hallo Allemaal,

ik ben sleurhut, 20 jaar en woon in het mooie oosten. Ik rij sinds een week of 2 dagelijks met een civic uit 78. Hiervoor reed ik met een hyundai pony die een paar jaar jonger was. Erg fijne auto, technisch betrouwbaar door zijn colt techniek en reed niet gek. Helaas heb ik een ongeluk gehad met deze auto. Best klote ik had hem net technisch in zeer goede staat gebracht en hem netjes uitgelast.Helaas lopen dingen soms zo.... Ik werk al een aantal jaar in de garage en toen ik net begon kwam iemand langs met een behoorlijk slechte civic mk1 3 deurs hondamatic. Ding aan het lopen gemaakt en gekeken wat er voor apk moest gebeuren. Bleek geen beginnen aan dus die is bij een liefhebber terecht gekomen. Het wagentje boeide me toen al maar had geen rijbewijs.

Nja na het ongeluk had ik weer een knakenbakje nodig voor dagelijks vervoer. Een vriend had nog een blauwe civic 1200 5 deurs hondamatic staan in best wel trieste staat, 8 kleuren blauw. eigenlijk geen enkel recht paneel meer eraan en roest was er voldoende aanwezig. KM stand onbekend. zou 156 000 kunnen zijn maar ook 256 000. gezien het vroeger gas wat erin heeft gezeten lijkt die stand wat aannemelijker. Er zit nog 6 maand apk op en het ding liep prima, vond het wel grappig er dagelijks mee te gaan rijden. Voor een paar knaken werd het mijn eigendom. Mij werd aangeraden voor ik er harder mee ging rijden als 50 heel de auto na te kijken. doen we dat toch?

1 wiellager en 1 set remblokken verder konden de eerste meters gemaakt worden. ging allemaal prima. Helaas blijken de voorste remschijven behoorlijk krom te zijn. remmen met hogere snelheden is niet heel aangenaam. binnenkort maar eens werk van maken dus.

wat foto's van het hok:

Afbeelding