even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
sleurhut

even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » do mar 26, 2015 21:24

Hallo Allemaal,

ik ben sleurhut, 20 jaar en woon in het mooie oosten. Ik rij sinds een week of 2 dagelijks met een civic uit 78. Hiervoor reed ik met een hyundai pony die een paar jaar jonger was. Erg fijne auto, technisch betrouwbaar door zijn colt techniek en reed niet gek. Helaas heb ik een ongeluk gehad met deze auto. Best klote ik had hem net technisch in zeer goede staat gebracht en hem netjes uitgelast.Helaas lopen dingen soms zo.... Ik werk al een aantal jaar in de garage en toen ik net begon kwam iemand langs met een behoorlijk slechte civic mk1 3 deurs hondamatic. Ding aan het lopen gemaakt en gekeken wat er voor apk moest gebeuren. Bleek geen beginnen aan dus die is bij een liefhebber terecht gekomen. Het wagentje boeide me toen al maar had geen rijbewijs.

Nja na het ongeluk had ik weer een knakenbakje nodig voor dagelijks vervoer. Een vriend had nog een blauwe civic 1200 5 deurs hondamatic staan in best wel trieste staat, 8 kleuren blauw. eigenlijk geen enkel recht paneel meer eraan en roest was er voldoende aanwezig. KM stand onbekend. zou 156 000 kunnen zijn maar ook 256 000. gezien het vroeger gas wat erin heeft gezeten lijkt die stand wat aannemelijker. Er zit nog 6 maand apk op en het ding liep prima, vond het wel grappig er dagelijks mee te gaan rijden. Voor een paar knaken werd het mijn eigendom. Mij werd aangeraden voor ik er harder mee ging rijden als 50 heel de auto na te kijken. doen we dat toch?

1 wiellager en 1 set remblokken verder konden de eerste meters gemaakt worden. ging allemaal prima. Helaas blijken de voorste remschijven behoorlijk krom te zijn. remmen met hogere snelheden is niet heel aangenaam. binnenkort maar eens werk van maken dus.

wat foto's van het hok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben trouwens nog opzoek naar 2 goede voorschermen, helemaal mooi zal zijn in deze kleur maar hoeft niet. deze zijn dichtgedrukt met glasvezelplamuur. een goed achterbumper met die rubber dingen aan het einde is ook welkom!

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door minimonster » do mar 26, 2015 22:23

Hoi,

Registratie is gelukkig toch nog gelukt!!

Ik rij dagelijks ongeveer 120km met mijn witte 1977-er bol ... gaat allemaal prima hoor!! Voorschermen zijn lastig nieuw te vinden, maar een paar redelijk gebruikte moet zeker kunnen..
Als je ze vind, slijp dan de dubbele beugel eruit, dan gaat er ook geen water tussen zitten :crazy: ..

Groet,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

sleurhut

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » do mar 26, 2015 23:16

ja het was even blijven proberen maar in een keer wilde die wel verder gaan in de aanmeld procedure :)

Ik maak er dagelijks zo'n 50 km mee en in het weekend zo'n 450 km in totaal. Het verbruik valt me wel een beetje tegen. 1 op 10 valt met wat rustig rijgedrag te halen maar veel meer ook niet helaas. Is dit normaal?

Voor de rest is de temperatuurmeter kapot, de fan slaat ook niet aan, hier is een schakelaar voor in de plaats gekomen, van het weekend even naar kijken. Heb toch liever een thermoschakelaar in de koeler en een werkend metertje in mijn dashboard :lol:

Aad van der Maas

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door Aad van der Maas » do mar 26, 2015 23:24

Voor een paar knaken??????, val je geen buil aan.
Net als de Civic, zijn ook knaken uit het verleden.
Hoop dat jij er lang plezier van mag hebben, en hard rijden kost veel geld.
Beter te besteden aan jou Civic.

sleurhut

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » do mar 26, 2015 23:30

veel harder als 100 rij ik er niet mee, als ik lange afstanden rijd dan gaat dat met 100 op de teller, wat neerkomt op 95 echte km's per uur ongeveer. dan haal ik 1 op 10.

Ja de bedoeling is hem langzaam netter te maken, te beginnen met 2 schermen en een bumper, deze bumper zitten een soort van stukjes kever bumper aan vastgelast. Ik vermoed omdat die anders niet door de apk ging komen vanwege uitstekende bumperhoeken.

Hoop er ook nog veel plezier van te hebben, hij heeft van de week al een nieuwe distributieriem gekregen en een beurtje. klepjes mooi gesteld.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door minimonster » vr mar 27, 2015 11:37

Hm 1 op 10 is wel wat onzuinig .. dat moet zeker een stuk beter (afgesteld) kunnen..

Ontsteking kan wel een stuk vroeger dan in het boekje .. en een fris luchtfilter doet ook wonderen..

Ik rij 1 op 13 op lpg met een 1600 Accord blok erin..

En vanwaar sleurhut?? Heb je er een trekhaak onder en wilde plannen ??

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door DAFKE » vr mar 27, 2015 16:46

Eentje gevonden voor onderdelen. in dezelfde kleur. http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Grt. Roland

DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door DAFKE » vr mar 27, 2015 16:48

En hier gebruikte spatborden in het wit http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr of nog meer onderdelen. http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Groetjes.

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door CIVIC GT 1985 » vr mar 27, 2015 18:48

Welkom Sleurhut.

Coole Civic hoor en zeker met dakdragers erop.

Veel plezier op het forum en met je Civic.

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

sleurhut

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » vr mar 27, 2015 19:58

Bedankt allemaal, die schermen had ik al gevonden alleen nog geen verder contact gezocht.

Vind het ook raar 1 op 10. Morgen als ik tijd over heb eens kijken naar de afstellingen. ontsteking heb ik al vroeger gezet als fabrieksopgave, verse bougie's. Morgen eens kijken of ik ergens een luchtfiltertje vandaan kan halen. Mij zal het ergens niet verbazen als er geklooit is met de carburateur gezien zijn gasverleden...

sleurhut

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » vr mar 27, 2015 20:02

De naam Sleurhut gebruik ik trouwens al vele jaren op internet. Geen idee eigenlijk hoe ik daar opgekomen ben. Gebruik de naam ook op allerlei brommerfora (verzamelde oldtimers brommers).

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door mielko » za mar 28, 2015 23:32

dag sleurhut,
Je mag van mij hier ook wat plaatjes van je brommers neergooien hoor.
Die vind ik ook tof!
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door honda-henk » zo mar 29, 2015 11:41

wel van honda brommers he :woow: :woow:
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

sleurhut

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door sleurhut » ma mar 30, 2015 12:47

Nou we hebben er de laatste tijd 2x stilgestaan. ik heb stilgestaan met een gebroken distributieriem. Daar heb ik een andere op gezet. kon ik weer doorrijden.

Vandaag reed ik terug van een lange rit, met een snelheid van rond de 100 is mijn oliefilter gescheurd bij de felsnaad en is het blok direct erna kapotgelopen. lagerschade uiteraard groot zo te horen. Bleek ook een gat in het blok te zitten dus verder rijden was onmogelijk. Auto staat nog bij wegrestaurant stroe nu...


Mocht iemand een goed 1200 blok hebben waar een hondamatic aanpast mag die een gil geven. aub niet te duur gezien de prijs van de auto en waarde.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: even voorstellen, het rotte bolletje van sleurhut

Bericht door minimonster » ma mar 30, 2015 17:04

Da's niet zo mooi.... @Henk .. heb jij nog wat??
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Plaats reactie