handrem tips

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Robert Itr

handrem tips

Bericht door Robert Itr » wo okt 09, 2013 20:31

mijn groene bol gaat aankomende woensdag voor de apk,alleen mijn handrem werkt niet zoals ik het gewend ben bij andere auto s.ik heb alles goed gangbaar en schoongemaakt etc,voldoende remschoendikte ,kabel afgesteld 4 tikjes,remschoenen afgesteld in trommel lichtjes aanlopen.of is de handrem van de bol niet zo super.als ik de auto van een helling laat rollen stopt ie wel.maar ik kan zo met de handrem erop wegrijden.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: handrem tips

Bericht door minimonster » wo okt 09, 2013 20:42

Robert Itr schreef:mijn groene bol gaat aankomende woensdag voor de apk,alleen mijn handrem werkt niet zoals ik het gewend ben bij andere auto s.ik heb alles goed gangbaar en schoongemaakt etc,voldoende remschoendikte ,kabel afgesteld 4 tikjes,remschoenen afgesteld in trommel lichtjes aanlopen.of is de handrem van de bol niet zo super.als ik de auto van een helling laat rollen stopt ie wel.maar ik kan zo met de handrem erop wegrijden.
Hey, die remmen zijn wel bijna 35 jaar oud toch :?: :?:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Robert Itr

Re: handrem tips

Bericht door Robert Itr » wo okt 09, 2013 21:18

Bedoel je daarmee dat ik beter nieuwe remschoenen kan aanschaffen? de trommels lijken goed.

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: handrem tips

Bericht door honda-henk » wo okt 09, 2013 23:12

neem aan dat je ze wel goed heb op gesteld de achter rem schoenen
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Robert Itr

Re: handrem tips

Bericht door Robert Itr » do okt 10, 2013 08:53

ja met dat vierkante stelboutje buiten de trommel tot ie licht aanloopt,en dan de handremkabel afgesteld.misschien komt de auto zo wel door de apk hoor.maar de rem moet wel zo kunnen remmen dat ik er niet mee weg kan rijden? dan bestel ik even nieuwe remschoenen zijn maar een tientje dacht ik.

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: handrem tips

Bericht door Honda-ronny » za okt 12, 2013 20:50

Hoi

remmen achter van een oude honda zijn altijd aandachtspunten.

is je handremhevel gangbaar? dat komt vaak voor
heb je voordat je de remschoenen afgesteld hebt eerst de handremkabel helemaal teruggesteld dat de kabel heel erg los hangt?

zit je remvoering niet vol remolie?

beste even van voor af aan gaan beginnen dan komt het goed.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Robert Itr

Re: handrem tips

Bericht door Robert Itr » za okt 12, 2013 21:32

ik loop maandag alles nog even na.de hevel en alles zit goed los en heb alles op de goede volgorde afgesteld.ik weet niet hoe streng ze zijn met de achterremmen. ik kan de wielen met veel kracht wel een rondje draaien als deze op de krik en de handrem staat.misschien nog even een tikje meer strakker stellen.

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: handrem tips

Bericht door Honda-ronny » za okt 12, 2013 21:51

hoi

in de basis is dat afkeur, de achterremmen bij een bolletje moeten muurvast zitten als je de handrem gebruikt, er is toch iets niet 100% maar dat is natuurlijk moeilijk e zeggen van een afstand.

laten we hopen dat je het voor elkaar krijgt en of dat ze het niet zien met de APK

toi toi
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Plaats reactie